Başlık için Tez Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 59, listelenen: 1-20
-
25. dönem milletvekili genel seçiminde siyasal partilerin basın ilanlarında sözel ve görsel mesajlara yönelik bir içerik analizi
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Bu çalışma 7 Mayıs – 14 Haziran 2015 tarihleri arasında 25. Dönem Milletvekili Genel Seçiminde seçmenleri etkilemek için yayımlanan siyasal reklamların sözel ve görsel mesaj içeriklerinin belirlenmesine yöneliktir. Bu ... -
Advergamıng oyuncu motivasyonları üzerine bir değerlendirme
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Yeni iletişim teknolojilerinin hızla gelişmesiyle birlikte küresel bir köy haline gelen Dünya'da teknoloji ile birlikte kültürel ve ekonomik faaliyetler de değişime uğramıştır. Günümüzde birçok disiplin artık disiplinlerarası ... -
Appearance management behaviors as the consequences of the beauty standards enforced by advertising a study of Turkish and Lebanese female university students
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Birçok çalışma, medyanın (genel olarak ve spesifik olarak reklamcılık) uluslararası izleyicilerin kafasında kurduğu ve uyguladığı "güzellik efsanesi" nin etkilerini incelemiştir. Bu tez çalışmasında bu etkileri göz ardı ... -
Basın ilanlarının grafik tasarım ilkelerine göre değerlendirilmesi : 1959-2009 yılları arasında Milliyet Gazetesinde yayınlanan Arçelik beyaz eşya basın ilanlarına yönelik bir içerik analizi
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Türkiye’de son 50 yılda ‘reklam tasarımı’ alanında yaşanan gelişime ve değişime odaklanan bu çalışmada, Milliyet Gazetesi’nde 1959-2009 yılları arasında yayınlanan Arçelik markasının beyaz eşya kategorisine ait tüm basın ... -
Bir marka genişletme aracı olarak lisans uygulamaları : Türk futbol endüstrisine yönelik bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Bu çalışmada öncelikle konuyla ilgili literatür taranmış; marka kavramı, marka genişletme stratejileri ve lisans anlaşmaları kavramları çalışmanın literatür taraması kısmında ayrıntılı olarak ele alınmıştır. Daha sonra, ... -
Bir reklam aracı olarak fragman : Türk ve Amerikan filmlerinin fragmanlarında kullanılan duygusal çekiciliklerin ve yaratıcı yapım uygulamalarının karşılaştırılması
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Fragmanların reklamcılık yaratıcı stratejileri çerçevesinde nasıl bir yapısı olduğunu araştıran bu çalışma, Polay, Moriarty ve Belch’in duygusal çekicilik yaklaşımlarını, Stewart ve Furse, Shimp ve Baldwin’in yaratıcı yapım ... -
Consumer attitudes and beliefs towards online advertising within the cultural context a study on Algerian and Turkish university students
(Anadolu Üniversitesi, 2017)İnternet, güçlü bir ticari potansiyele sahiptir. İnternetin bu ticari yönü, internet üzerinde reklamların yayınlanmasına yol açmıştır. Bu nedenle reklam pazarında, yeni medyanın paralel olarak gelişmesi nedeniyle bilgi ... -
Global markaların Azerbaycan reklam stratejileri : standardizasyon ve adaptasyon reklam uygulamaları
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Teknolojinin bir sonucu olarak dünya küçülmeye devam etmekte ve sınırlar ortadan kalkmaktadır. Küresel pazarda işletmelerin markalarını duyurmaları için yenilikçi yollar bulmaları gerekmektedir. Bu nedenle küresel pazarlarda ... -
İçsel markalaşma ve duygusal bağlılık ilişkisi : çalışan perspektifinden betimsel bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2017)İçsel markalaşma çalışan davranışlarıyla marka vaadinin uyumlu hale getirilme sürecidir. Bu nedenle kurumlar içsel iletişim ve insan kaynakları uygulamaları ile çalışanların marka vaadini destekleyen davranışlar geliştirmesini ... -
İletişim etkileri açısından reklamlarda yaratıcılığın karşılaştırılması
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Bu araştırmanın temel amacı, iletişim etkileri açısından reklamda yaratıcılığın karşılaştırılmasıdır. Reklam planlanmış bir iletişim biçimidir ve bu planlama içinde reklamın iletişim etkileri önemli bir yer tutar. Reklamın ... -
İnternetle değişen ticaret ve rekabet : mikro işletmelerin dijital medya kullanımları
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Literatürde KOBİ’lerin iletişim faaliyetleri için internet ve dijital medya kullanımları üzerine çeşitli araştırmalar gerçekleştirildiği görülmektedir. KOBİ kategorisi içinde en küçük ölçekli işletmeler olarak tanımlanan ... -
İş geliştirme alanları (İGA) aracılığı ile kent merkezleri pazarlaması : Toronto semtini tanı iletişim kampanyası üzerinde bir inceleme
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Bugünün rekabet ortamında mekanlar da birbirleriyle yarışmakta ve mekan pazarlama kavramı bölgeler için güçlü imajlar yaratarak ziyaretçilerin, turistlerin, yatırımcıların, kurumların bölgeye çekilmesi hedeflerinde önemli ... -
İşletmelerde kültürel farklılıkların yönetiminde halkla ilişkilerin rolü ve Türkiye'deki işletmeler üzerine bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Bu çalışma; işletme içinde, James E.Grunig ve Todd Hunt tarafından geliştirilen halkla ilişkiler modellerinin, kültürel çeşitliliği yönetmede etkinliğini belirlemeye ve Geert Hofstede tarafından geliştirilen kültür ... -
Kamu kuruluşlarında sosyal medya kullanımının kurumsal imaj açısından rolü : Anadolu Üniversitesi örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Kurumsal imaj, kişilerin kurumlar hakkındaki çeşitli deneyimleri, duyumları ve izlenimleri sonucunda zihinlerinde oluşan görüntüdür. Gün geçtikçe artan rekabet ortamında, kuruluşların olumlu bir imaja sahip olmasının onlara ... -
Karşılaştırmalı reklamların tutum üzerindeki etkisi ve ikna ediciliğinin değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu çalışma Türk tüketicilerinin reklamda karşılaştırma kullanımı hakkındaki değerlendirmelerini araştırmaktadır. Çalışma, karşılaştırmalı reklama karşı tutum ve karşılaştırmalı reklamın ikna ediciliği üzerine odaklanmaktadır. ... -
Kriz iletişimi bağlamında hızlandırılmış tren kazası'nın gazetelere yansımasının değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Bu çalışmada hızlandırılmış tren kazasının kriz iletişimi bağlamında gazetelere ne şekilde yansıdığı; Posta, Hürriyet, Milliyet, Sabah ve Zaman gazetelerine uygulanan bir içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Elde edilen ... -
Kulaktan kulağa iletişimin işleyişine yönelik betimsel bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Kulaktan kulağa iletişimin yayılımının farklı marka kullanım düzeyindeki tüketiciler tarafından nasıl gerçekleştirildiğinin ortaya konulmasını amaçlayan bu araştırmada, 4 farklı kullanım düzeyindeki tüketicilerin olumlu ... -
Kurum kimliği çerçevesinde logo tasarımını ve rengini anlamlandırmaya yönelik bir çalışma
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Kurumun kimliğinin görünen yüzü olarak tanımlanan görsel kimlik, kurumun kimliğine ait ilk izlenimi vermesi açısından büyük önem taşır. Görsel kimliğin en dikkat çekici ve bilinen öğesi logodur. Logolar kurumun kim olduğunu ... -
Kurum kültürü ve alt kültürler : halkla ilişkiler birimi olmayan bir şirkette kurum kültürü analizi
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu çalışmada, Goffee ve Jones'un ortaya koyduğu kurum kültürü sınıflandırması ve bu sınıflandırmaya ait ölçek aracılığıyla, halkla ilişkiler birimi olmayan bir şirkette kurum kültürü tipinin analiz edilmesi amaçlanmıştır. ... -
Kurum kültürü ve şirketlerin değer tanımlarında sosyal inovasyon
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Kurum kültürü, organizasyonların değerlerini, inançlarını ve iş yapış biçimlerini yansıtan, başarı ve stratejilerine yön veren önemli bir kavramdır. Günümüzde kurumların genel olarak müşteri odaklı, sürdürülebilirlik ve ...