İletişim etkileri açısından reklamlarda yaratıcılığın karşılaştırılması
Özet
Bu araştırmanın temel amacı, iletişim etkileri açısından reklamda yaratıcılığın karşılaştırılmasıdır. Reklam planlanmış bir iletişim biçimidir ve bu planlama içinde reklamın iletişim etkileri önemli bir yer tutar. Reklamın iletişim etkileri hiyerarşik bir yapıya sahiptir. Bu hiyerarşik yapı reklamın nasıl çalıştığını açıklar. Bahsedilen hiyerarşi marka farkındalığı, reklam iddialarını öğrenme, reklamın iddialarını kabul etme/reddetme, markadan hoşlanma ve markanın niyeti/hedefi şeklindedir. Bu noktadan hareketle, iletişim etkileri açısından reklamda yaratıcılığın karşılaştırılması için tarama modellerinden genel tarama modeli kullanılmış, veriler anket yöntemi ile toplanmıştır. Anket, Trabzon’da yaşayan, lise ve üstü eğitim seviyesindeki kadın ve erkeklere uygulanmıştır. Uygulamada yaratıcı ve yaratıcı olmayan iki basın ilanı kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde faktör analizi ve ilişkili örneklem t-test tablolarından faydalanılmıştır. Araştırma sonucuna göre, yaratıcı reklamlar yaratıcı olmayan reklamlara kıyasla, etkiler hiyerarşisi bağlamında (marka farkındalığı, reklam iddialarını öğrenme, reklamın iddialarını kabul etme/reddetme, markadan hoşlanma ve markanın niyeti/hedefi) daha etkili olduğu belirlenmiştir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/7867
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [59]