Televizyonda İzleyici Ulaşımı, Seçimi ve Beğenisi Modelleri
Özet
İzleyiciler pasif alıcılar değildir. Gönderilen mesajlara tepki vermektedirler ve medya içeriklerini ihtiyaçlarını tatmin etmek için seçmektedirler. Yayıncılar üç temel bilgiye ihtiyaç duymaktadırlar. Bunlar İzleyici hacmi, izleme derecesi ve beğenme derecesidir. Kuramcılar izleme hacmi, program seçimi ve beğenmeye derecesini açıklamak için çeşitli modeller geliştirmişlerdir. Çalışmada, bu modellerin temel varsayımları açıklanmaya çalışılmıştır. Viewers are not passive receiver. They response message and choice media content in order to satisfy their needs. Broadcasters need three piece of information. Those are viewer volume, viewing degree and liking degree. Theorists developed various models to explain viewer volume, program choice and liking degree. In this study, core assumptions of those models were tried to explain.
Kaynak
KurguBağlantı
https://hdl.handle.net/11421/1314Koleksiyonlar
- Sayı: 21 [15]
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Sanat ve İzleyici İlişkisinin Değişen Görünümü ve Zaman Kavramı Bağlamında Land Art
Kedik, Ayşe Sibel (Anadolu Üniversitesi, 1999) -
Uluslararası Eskişehir Film Festivali İzleyici Araştırması
Uğurlu, Hakan; Uğurlu, Elif Gizem (Anadolu Üniversitesi, 2011)Film festivallerinin çeşitli işlevleri bulunmaktadır. Ekonomik, sanatsal ve toplumsal bağlantıları bulunmaktadır. Festivaller sinema kültürünü yaymak açısından önemli faaliyetlerdir. Türkiye’de çeşitli ulusal ve uluslararası ... -
Türkiye’de Pazarlama, Reklâmcılık ve Medya Alanlarında Sıklıkla Kullanılan Sosyo Ekonomik Statü Ölçekleri
Suher, H. Kemal (Anadolu Üniversitesi, 2005)