Yazar "Aslım Yetiş, Veda" için listeleme
-
Analyse comparative de deux manuels de Français langue etrangeere selon les Axes de la perspective actionnelle
Anadolu Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu; 0000-0001-7656-5276; 0000-0002-0435-1217; Dündar, Aslı Eda; Aslım Yetiş, Veda (2021)Suite à l’émergence de la perspective actionnelle (PA) plusieurs manuels se déclarant de cette approche sont présents dans l’apprentissage du français langue étrangère. Dans le but d’analyser la conformité des manuels à ... -
Evaluating Essay Assessment: Teacher-Developed Criteria versus Rubrics. Intra/Inter Reliability and Teachers' Opinions
Aslım Yetiş, Veda (Fac Teacher Education, 2019)Rater reliability plays a key role in essay assessment, which has to be valid, reliable and effective. The aims of this study are: to determine intra/inter reliability variations based on two sets of grades that five ... -
Intercultural Competence in Salvation 10, 11 and 12
Aslım Yetiş, Veda; Dundar, Aslı Eda (Çukurova University, 2016)… -
Interculturality in French language course books "Lattitudes 1/2" and "Alter Ego1/2" [L'interculturalité à travers les méthodes de français «Latitudes 1/2»et «Alter Ego 1/2 »]
Aslım Yetiş, Veda; Elibol, H. (GERFLINT, 2014)Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) pays great attention to Task-Based Approach, which prepares the student to be a social actor in real life and be integrated to the target country on the basis of ... -
Internet for Foreign Language Vocabulary Teaching an Experiment With French Learners
Aslım Yetiş, Veda (Hacettepe University, 2010)Developing learners lexical competence is one of the goals of language teaching In this study, our objective was to contribute to this goal by using the Internet and see its effect on vocabulary learning In this context ... -
Internet pour l'approche communicative?
Aslım Yetiş, Veda (2011)70?li yıllarda iletişimsel yöntemin doğuşu yabancı dil öğretimi alanında büyük bir yeniliğe olanak vermiş ve bu yeniliğin sebebi söz konusu yöntemin iletişim becerisi kazanımı, öğrenci merkezli olması, özgün dokümanlar ... -
L'anxiete chez les futurs enseignants de FLE en Turquie face a leur avenir : Une etude mixte explicative aupres d'etudiants de Facultes de Pedagogie
Aslım Yetiş, Veda; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Sarıyıldız, Aline (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Çalışmamızın amacı da Türkiye'deki eğitim fakültelerin öğrenim görmekte olan Fransızca öğretmen adaylarının söz konusu durum karşısında atanamama kaygı düzeylerini belirlemek, kaygılarının kaynaklarını ortaya çıkarmak, ... -
L'utilisation d'internet pour l'enseignement du vocabulaire: Une étude pour le FLE
Aslım Yetiş, Veda (2010)Öğrencilerin sözcük dağarcığını genişletmek yabancı dil öğretiminin amaçları arasında yer almaktadır. Bu çalışmada hedefimiz İnternet’i kullanarak bu amaca hizmet etmek ve yabancı dil öğretiminde sözcük dağarcının ... -
Pronunciation and Podcasts: A Study With French Foreign Language Learners
Aslım Yetiş, Veda (Hacettepe University, 2013)Until the 90s, the teaching of pronunciation in language classrooms had been disregarded. Today, although the importance of pronunciation has been recognized, teachers still have difficulties in finding appropriate teaching ... -
Sesletim ve Cep Yayınları: Fransızca Öğrencileriyle Bir Çalışma
Aslım Yetiş, Veda (2013)90'lı yıllara kadar yabancı dil sınıflarında sesletim/telaffuz öğretimi çok önemsenmemiştir. Günümüzde ise bu becerinin öğretimi tekrar önem kazanmış ancak yabancı dil öğretmenleri uygun ders materyalleri bulmakta ve de ... -
Un site de classe pour laproduction ecrite FLE : Quelle etait sa lacune ?
Aslım Yetiş, Veda (2011)Günümüzde, yaygın olarak kullanılan bilgisayar ve bilgi teknolojileri eğitim öğretim ortamında etkin olarak kullanılmaktadır. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fransızca Öğretmenliği Programı’nda yazılı anlatım dersini ... -
Virtual classroom site in French written expression lesson: A practice sample
Aslım Yetiş, Veda (2010)The problems of a Second Language Learner in written expression have made us to practise a different teaching method, and we have used a virtual classroom site for French Written expression lesson. The virtual classroom ...