Yazar "Büyük, Köksal" için listeleme
-
Açık ve uzaktan öğrenme sistemlerinde kullanılan basılı kitaplara ilişkin maliyet analizi: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi örneği
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; 0000-0003-4701-1949; Altınpulluk, Hakan; Lale, Zehra; Çelik, Merve; Mutlu, Ayşe Peri; Büyük, Köksal (Anadolu Üniversitesi, 2016)Açık ve uzaktan öğrenme hizmeti veren kurumlarda basılı kitaplar oldukça önemli bir konumdadır. Bilgi ve iletişim teknolojilerinde gerçekleşen ilerlemelere rağmen basılı ders kaynakları hala önemini korumaya devam etmektedir. ... -
Açık ve uzaktan öğrenmede oyuncu tiplerinin motivasyon ve akademik başarı bağlamında incelenmesi
Büyük, Köksal; Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalı; Şenocak, Dilek (Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Bilgi ve iletişim teknolojilerinde (BİT) görülen hızlı ilerleme ve yaşam boyu öğrenme kavramının son yıllarda önem kazanması Açık ve Uzaktan Öğrenmeye (AUÖ) duyulan ihtiyaç ve talebi arttırsa da, bu artışı düşük öğrenen ... -
Açık ve uzaktan öğrenmede oyunlaştırma unsurları içeren oyun kullanımı: Soruküp uygulaması örneği
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; 0000-0002-4211-1396; Büyük, Köksal; Uğur, Serap; Saykılı, Abdullah; Şahin, Veysel (Anadolu Üniversitesi, 2018)Eğitim amaçlı olarak geliştirilerek kullanılan eğitsel bilgisayar oyunları, motivasyona katkıları ve öğrenmeyi pekiştirici yönleriyle yetişkin eğitiminde kullanılabilecek ders malzemeleri olarak düşünülerek işe koşulmaya ... -
Açık ve Uzaktan Öğrenmede Sorularla Zenginleştirilmiş Etkileşimli Video Kullanımı
Bu çalışmanın amacı, uzaktan öğrenenlere yönelik geliştirilen sorularla zenginleştirilmiş etkileşimli videoların kullanımına ilişkin öğrenenlerin görüşlerinin alınması ve bu görüşlere bağlı olarak kullanılabilirlik, öğrenen ... -
Açıköğretim Sisteminin görünen yüzü: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi bürolarının örgüt kültürü kapsamında değerlendirilmesi
İşlek, Mahmut Sami (Anadolu Üniversitesi, 2018)Bir kültür olarak örgüt anlayışı, bize örgütlerle ilgili derinlemesine inceleme yaparken hikayelerden faydalanma fırsatı sunar. Anlatı desenini kullanan bu nitel çalışmada, yarı yapılandırılmış birebir görüşme tekniği ... -
Anadolu Üniversitesi örgün öğrencilerinin üniversitelerine bağlılıklarının öğrenci memnuniyet modeli ile incelenmesi
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; 0000-0001-5069-0132; Büyük, Köksal; Akyıldız, Murat (Anadolu Üniversitesi, 2016)Yükseköğretim kurumlarının performanslarının öğrencilerinin gözünden değerlendirilmesi son yıllarda giderek önem kazanmaktadır. Yükseköğretim kurumları, öğrencilerinin memnuniyet düzeylerini arttırarak kurumun tercih ... -
Determining Open Education Related Social Media Usage Trends in Turkey Using a Holistic Social Network Analysis
Fırat, Mehmet; Altınpulluk, Hakan; Kılınç, Hakan; Büyük, Köksal (EDAM, 2017)The aim of this study is to reveal Open Education related social media usage in Turkey through social network analyses. To this end, the most widely used social media network in Turkey, Facebook, was chosen. All the pages ... -
Distrıbution of hexad gamificatıon user types and their associatıon with intrinsic motivation in open and distance learning systems
Senocak, Dilek; Büyük, Köksal; Bozkurt, Aras (Iated-Int Assoc Technology Education & Development, 2019)The advent of online technologies resulted in a capacity increase in open and distance learning (ODL) and enabled learning at scale; however, this increase has been followed by a decrease in learner motivation and high ... -
How e-learning engagement time affects academic achievement in e-learning environments. A large-scale study of open and distance learners
Fırat, Mehmet; Öztürk, Aylin; Güneş, İhsan; Çolak, Esra; Beyaz, Melda; Büyük, Köksal (Int Council Open & Distance Education, 2019)The literature is considerably rich about engagement and academic achievement in the context of open and distance learning. However, there is limited research that investigates these variables with large scale participants. ... -
Kitlesel uzaktan eğitimde öğrenen-içerik etkileşimi: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi örneği
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; 0000-0002-2456-6338; Kumtepe, Alper Tolga; Büyük, Köksal; Güneş, İhsan; Öztürk, Aylin; Tuna, Gamze; Gümüş, Salih; Atak, Osman Nuri (Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu çalışmada, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi’ne kayıtlı öğrenenlerin 2015-2016 Güz dönemi Beta e-Öğrenme Portalında en sık kullandıkları 10 ders malzemesinin kullanım durumlarını belirlemek ve bu malzemelerin ... -
Measuring Self-Regulation in Self-Paced Open and Distance Learning Environments
Koçdar, Serpil; Karadeniz, Abdükadir; Bozkurt, Aras; Büyük, Köksal (Athabasca University Press, 2018)Previous studies have described many scales for measuring self-regulation; however, no scale has been developed specifically for self-paced open and distance learning environments. Therefore, the aim of this study is to ... -
Teknoloji kabul modeli bağlamında elektronik belge yönetim sisteminin incelenmesi: Yükseköğretim urulu örneği
Esen, Murat; Büyük, Köksal (2014)Teknoloji, toplumsal hayatla birlikte kamu kurumlarını ve bu kurumlardaki iş yapma yöntemlerini de dönüştürmektedir. Bu durumun bir örneği olan elektronik belge yönetim sistemi (e-BYS,)Yükseköğretim Kurulu'nda Haziran 2013 ... -
Uzaktan eğitim yönetiminde balanced scorecard kullanımı ve AÖS örneği
Sharif Abdinor, Aisha Mohamoud (Anadolu Üniversitesi, 2017)Çok hızlı bir değişimin olduğu küresel ekonomik sistemde kurumların değişime ayak uydurup ayakta kalabilmeleri için sürekli olarak doğru ölçme ve doğru değerlendirme yapabilmeleri gerekir. Sadece faaliyet raporları ve ... -
Yöneticilerin ve Çalışanların Bakış Açısıyla Sivil Toplum Kuruluşlarında Gönüllülerin Motivasyonları
Bireyin serbest zamanını veya emeğini kar amaçsız örgütler için gönüllü olarak kullanmasının nedenleri farklı disiplinler tarafından tartışılmaktadır. Bireyin herhangi bir sivil toplum kuruluşunda özgür iradesiyle faaliyette ... -
Yönetsel ve Örgütsel Açıdan Retorik
Keskin, Uğur; Büyük, Köksal; Koç, Umut (Anadolu Üniversitesi, 2013)Yönetim ve organizasyon alanında söz ve sözün gücüne dair yapılan çalışmalar müzakere, sorun çözme ve sunum yapma çerçevesi içindeki teknikler bütünüdür. Yönetim bilimleri açısından ele alındığında “söz”, içi boş bir ses ...