Açıköğretim Sisteminin görünen yüzü: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi bürolarının örgüt kültürü kapsamında değerlendirilmesi
Künye
Altunoğlu, A, Keskin, U, Büyük, K, Altunoğlu, M, İşlek, M. S, Çakmak, M. N, Kaşıkara, S. (2018). Açıköğretim Sisteminin görünen yüzü: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi bürolarının örgüt kültürü kapsamında değerlendirilmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 4 (3), 96-116.Özet
Bir kültür olarak örgüt anlayışı, bize örgütlerle ilgili derinlemesine inceleme yaparken hikayelerden faydalanma fırsatı sunar.
Anlatı desenini kullanan bu nitel çalışmada, yarı yapılandırılmış birebir görüşme tekniği uygulanarak, Anadolu Üniversitesi
Açıköğretim Sisteminde çok önemli bir yer tutan, Açıköğretim sistemi büro çalışanlarının değişen rolleri ve büroların tarihsel
gelişimi içerisinde örgütsel kültürün dönüşümünü anlamak amacıyla veri toplanması hedeflenmiştir. Bu amaçla, AÖS büroları
arasından bölgeye dayalı tabakalı örnekleme yoluyla seçilen bürolardaki çalışanlar ile yarı yapılandırılmış yüz yüze görüşmeler
yapılmış, katılımcılardan deneyimlerini hikayeleştirmeleri istenmiştir. Görüşmelerde alınan ses kaydı yazıya dökülerek içerik
analizine tabi tutulmuştur. Analiz sonucunda büroda günlük hayat, büro çalışanı olmanın güçlü yönleri, yaşanan zorluklar ve son
olarak örgütsel doyum ya da aidiyet kaynakları şeklinde dört tema ortaya çıkmıştır. Buna göre, büro çalışanı olmanın merkezinde
öğrenci ile iletişim ve problem çözmenin olduğu, büro hizmetinin üniversitenin kurum kimliğine ve imajına olumlu katkı
sağladığı, daha çok öğrenci ve merkeze uzaklık kaynaklı zorluklara rağmen merkez yönetiminin desteği ve açık iletişiminin takdir
edildiği ve toplumun eğitimine yapılan katkının oldukça önemsendiği görülmüştür. The view that sees organizations as cultures paves the way for an analysis of myths and narratives shared in the organisation in an
attempt to investigate it. In this study which aimed to investigate the organisational culture of the student service bureaus located
all around the country as a representative and service provider of open education system in Anadolu University, a qualitative
narrative inquiry design was used. Data collection was conducted through semi structured face to face interviews in which
participants were asked to narrate their experiences. Participants were selected by stratified sampling technique based on
geographical regions from employees in Open Education Faculty Bureaus in different cities of Turkey. Four themes emerged as a
result of the analysis, which are daily life in the bureau; strong aspects of being a student services bureau employee; challenges and
sources of organisational satisfaction and sense of belonging to the university. The findings revealed that communication with the
students and solving their problems was at the centre of their both daily routine and their affective bond with the organisation.
Kaynak
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiCilt
4Sayı
3Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/24919Koleksiyonlar
- Cilt :4 Sayı (3) [11]
- Makale Koleksiyonu [195]