Yazar "Barış, Gülfidan" için listeleme
-
360 derece video reklam deneyiminde tüketicinin mekansal varlık, anlatı anlamlandırma ve keyif alma algısının markaya yönelik tutuma etkisi
Barış, Gülfidan; Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü; Özsu, Semih (Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)İnternetin ortaya çıkmasıyla birlikte günümüzde hayatın pek çok alanı yeniden şekillenmektedir. Özellikle son yıllarda akıllı telefonlar, video ve fotoğraf kayıt cihazlarının ve internet teknolojisinin süratle ilerleyip ... -
Bölünmüş fiyatlamanın satın alma niyeti üzerindeki etkisinde bölünmenin tipikliğinin ve toplam fiyatın varlığının rolü : farklı fiyat sunum stratejilerinin deneysel tasarımla karşılaştırılması
Ünder, Ümran (Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)İşletmeler yalnızca fiyat kararlarıyla değil fiyat bilgisini sunma biçimleriyle de tüketici kararlarını etkileyebilmektedir. Havayolu işletmeleri, farklı fiyatlandırma biçimleri, ilave ücret türleri ve fiyat sunumlarını ... -
Erkeklerin kozmetik tüketimini etkileyen temel değişkenlere yönelik bir araştırma
Balkıs, Pelin (Anadolu Üniversitesi, 2013)Tüketici davranışlarında cinsiyet farklılıkları incelenirken öncelikli olarak kadın tüketiciler üzerinde durulmuştur. Bunun yanında dış görünüşüne özen gösteren erkeklerin de sayılarının gittikçe artması erkek tüketicileri ... -
Etkinlik yönetimi ve sosyal ağ verileri ile etkinlik analizi Rock'n Coke Festivali'nin Twitter verileri ile duygu analizi örneği
Barış, Gülfidan; Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı; Şavlukbaş, Gizem (Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Günümüz tüketicisi için sosyal medya araçlarının kullanımı vazgeçilmez bir hal almıştır. Tüketiciler ihtiyaç ve beklentilerini sosyal medya üzerinden özgür bir şekilde dile getirmektedir. Sosyal medya, tüketicilerin bilgiye ... -
Gösterişçi tüketim, benzeşme ve ayrışma etkisinin dönüşüm beklentilerine ve öznel yaşam kalitesine etkisi
Barış, Gülfidan; Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı; Aslan, Melda (Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Günümüzde gösterişçi tüketim, kişinin zenginliğinin gösterişli bir şekilde ortaya konmasından öte benliğini inşa etme, bulunduğu gruba dâhil olma, kendini kanıtlama, sosyal onay alma ve saygınlık kazanma gibi anlamları ... -
The influence of cultural products consumption on customers' perceptions and intentions towards a country and its products : a field study on Turkish cultural products in the Middle East and North
Barış, Gülfidan; Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü; Aldhabyani, Yaser (Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırmada, Türk kültürel ürünleri tüketiminin, MENA (Ortadoğu ve Kuzey Afrika) bölgesindeki tüketicilerin Türkiye'yi ziyaret etme ve Türk ürünlerini satın alma niyeti ile Türkiye'nin ülke imajı ve sahip olduğu ulusal ... -
Kurumsal sosyal sorumluluk kampanyalarında ünlü kullanımı : kampanya, marka çekiciliği ve tercihi
Yünlü, Zeynep (Anadolu Üniversitesi, 2011)Bilinçlenen tüketiciler ve bu tüketicilerin sosyal sorumluluk bilincinde gözlemlenen artış, işletme ve markaların kurumsal sosyal sorumluluğa verdikleri önemin de artmasına sebep olmaktadır. Literatürde kurumsal sosyal ... -
Müşteri memnuniyetinin ölçülmesi : turizm sektörü üzerine bir alan araştırması
Özbay, V. Aybike (Anadolu Üniversitesi, 2011)Müşteri memnuniyeti çağdaş pazarlama anlayışı içerisinde işletmelerin önemle üzerinde durdukları kavramlardan birisidir. İşletmelerin öncelikli hedefinin, müşterilerin ihtiyaç ve isteklerini karşılayacak ürün ve hizmetler ... -
Müşteri Şikayetleri ve Çözülmeyen Şikayetlerinin Finansal Sonuçları
Barış, Gülfidan (2007)Şikâyet kelimesi pek de olumlu bir anlam içermez, bu nedenle işletmelerin müşteri şikâyetlerinden rahatsız olmaları hayli anlaşılır bir şeydir. Bir müşteri şikâyet ettiğinde, bunun anlamı işletmede bir şeylerin yanlış ... -
Online kitlesel bireyselleştirmede ürün değeri ve akış deneyiminin ödeme isteği ile satın alma olasılığına etkisi
Özer Canarslan, Nur (Anadolu Üniversitesi, 2017)Günümüzün kendine has benzersiz talepleri olan, tükettiği ürünlerle kendilerini ifade etmek isteyen tüketicileri için ve bu tüketicileri hedeflerken onlara bir birey olarak yaklaşıp aynı zamanda maliyetlerini de düşük ... -
Pazarlama iletişiminde ürün yerleştirme ve üniversite öğrencilerinin ürün yerleştirmeye ilişkin tutumlarına yönelik bir araştırma
Akkan, Erdem (Anadolu Üniversitesi, 2006)Günümüzde pazarlama uygulayıcıları tarafından, son tüketicilere ulaşmak için bir çok iletişim aracı kullanılmaktadır. Hem bu yeni araçların hem de piyasada yer alan markaların çoğalması, tüketicilerin yoğun bir mesaj ... -
Perakende mağaza atmosferinin müşterilerin satın alma kararı üzerindeki rolü : Eskişehir ilindeki alışveriş merkezi müşterileri ile bir araştırma
Akaydın, Hüsnücan (Anadolu Üniversitesi, 2007)Rekabetin yoğun olarak yaşandığı perakendecilik sektöründe, başarılı olmanın tek yolu müşterilerin beklenti ve isteklerini karşılamak ve bir farklılık yaratmaktır. Ürün ve fiyat konusunda çok fazla farklılık yaratma şansı ... -
Tüketicilerin satın alma kararında içsel referans fiyat seçimini etkileyen faktörler
Kimzan, Halil Semih (Anadolu Üniversitesi, 2012)Tüketicilerin fiyat değerlendirmelerinde belirli fiyatları kullandığı ya da baz aldığı bilinmektedir. Literatürde referans fiyatlar olarak isimlendirilen bu fiyatlar, tüketicilerin satın alma ortamında karşılaştığı fiyatlar ... -
Yeni mamül kararları ve Türkiye Şişe ve Cam Fabrikaları A.Ş.'de bir uygulama
Barış, Gülfidan (Anadolu Üniversitesi, 1992)Her işletme yönetiminin en önemli, fakat belki de en güç görevlerinden birisi yeni mamüller ya da hizmetler geliştirmektir. Yeni mamüller yenilik derecelerine göre sınıflandırılabilir ve yenilik kavramı gerçek icatlardan, ... -
YouTuberların algılanan kaynak güvenilirliği ve mezun adayı kadın öğrencilerin iş beklentilerinin kozmetik ürünleri satın alma davranışına etkisi
Barış, Gülfidan; Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı; Efe, Ayşenur (Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Teknoloji ilerledikçe sosyal medya platformları adeta bir pazarlama aracı olarak kullanılmakta ve kullanıcıları etkilemektedir. Bu tez, güzellik ve bakım videoları hazırlayan YouTuberların mezun durumunda olan kadın ...