Erkeklerin kozmetik tüketimini etkileyen temel değişkenlere yönelik bir araştırma
Özet
Tüketici davranışlarında cinsiyet farklılıkları incelenirken öncelikli olarak kadın tüketiciler üzerinde durulmuştur. Bunun yanında dış görünüşüne özen gösteren erkeklerin de sayılarının gittikçe artması erkek tüketicileri de önemli bir pazar haline getirmiştir. Kişisel bakımına zaman ve para harcayan erkeklerin sayısı gittikçe artmaktadırlar. Birçok marka erkek kozmetik pazarında faaliyet göstermeye başlamıştır. Pazar araştırmaları göstermektedir ki önümüzdeki yıllarda erkek kozmetik pazarıdaha da büyüyecektir. Çalışmada öncelikle erkeklerin kozmetik tüketimini etkiyen faktörlerin analizi ve erkeklerin kozmetik tüketim davranışının anlaşılması hedeflenmiştir. Bu sebeple tezde ilk bölümde erkek tüketicilerin genel özellikleri anlatılmış ve “bakımlı” olarak tanımlanan erkeklerin bazı sektörler bazında tüketim davranışları incelenmiştir. kinci bölümde dünyadaki ve Türkiye’deki erkek kozmetik tüketim pazarından ve erkeklerin kozmetik tüketimini etkileyen temel değişkenlerden bahsedilmiştir. Üçüncü bölümde ise Türkiye’de erkek kozmetik tüketimi ile ilgili uygulama yapılmıştır. Bu çalışmada elde edilen bulgular, ülkemizde bir literatür çalışması bulunmamasından dolayı bundan sonraki çalışmalar için başlangıç olacaktır. Çalışmadaki bulgular erkeklerin bakım, kozmetik ürünlerine soğuk bakmadıklarını ancak henüz günlük rutinlerinin içine almadıklarını da göstermiştir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/9463
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [799]