Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBarış, Gülfidan
dc.contributor.authorBalkıs, Pelin
dc.date.accessioned2015-12-04T18:16:14Z
dc.date.available2015-12-04T18:16:14Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/9463
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 1035084en_US
dc.description.abstractTüketici davranışlarında cinsiyet farklılıkları incelenirken öncelikli olarak kadın tüketiciler üzerinde durulmuştur. Bunun yanında dış görünüşüne özen gösteren erkeklerin de sayılarının gittikçe artması erkek tüketicileri de önemli bir pazar haline getirmiştir. Kişisel bakımına zaman ve para harcayan erkeklerin sayısı gittikçe artmaktadırlar. Birçok marka erkek kozmetik pazarında faaliyet göstermeye başlamıştır. Pazar araştırmaları göstermektedir ki önümüzdeki yıllarda erkek kozmetik pazarıdaha da büyüyecektir. Çalışmada öncelikle erkeklerin kozmetik tüketimini etkiyen faktörlerin analizi ve erkeklerin kozmetik tüketim davranışının anlaşılması hedeflenmiştir. Bu sebeple tezde ilk bölümde erkek tüketicilerin genel özellikleri anlatılmış ve “bakımlı” olarak tanımlanan erkeklerin bazı sektörler bazında tüketim davranışları incelenmiştir. kinci bölümde dünyadaki ve Türkiye’deki erkek kozmetik tüketim pazarından ve erkeklerin kozmetik tüketimini etkileyen temel değişkenlerden bahsedilmiştir. Üçüncü bölümde ise Türkiye’de erkek kozmetik tüketimi ile ilgili uygulama yapılmıştır. Bu çalışmada elde edilen bulgular, ülkemizde bir literatür çalışması bulunmamasından dolayı bundan sonraki çalışmalar için başlangıç olacaktır. Çalışmadaki bulgular erkeklerin bakım, kozmetik ürünlerine soğuk bakmadıklarını ancak henüz günlük rutinlerinin içine almadıklarını da göstermiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectErkek tüketicileren_US
dc.subjectTüketici davranışı -- Cinsiyet farklılıklarıen_US
dc.subjectAlışveriş -- Cinsiyet farklılıklarıen_US
dc.subjectTüketici davranışı -- Psikolojik yönleren_US
dc.titleErkeklerin kozmetik tüketimini etkileyen temel değişkenlere yönelik bir araştırmaen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXVII, 183 y. + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster