Browsing by Author "Bir, Ali Atıf"
Now showing items 1-20 of 22
-
Advantages and Disadvantages of Desktop Publishing in Advertising Field
Bir, Ali Atıf (Anadolu Üniversitesi, 1993) -
An assesment of public attitudes toward advertising-in-general in Turkey
Bir, Ali Atıf; Süher, Kemal; Şener, Gül (Anadolu Üniversitesi, 2015)Despite widespread literature on attitudes toward advertising in general, there is still need for country specific researches with big samples, especially in regards to developing economies. Current work (n=2004) focuses on ... -
BM Küresel Sorumluluk Anlaşması bağlamında kurum içi halkla ilişkilerde mükemmellik ve çalışanların kurumsal sosyal sorumluluk algısı
Bıçakçı, Ayşe Banu (Anadolu Üniversitesi, 2009)Kurumların iç hedef kitleleri ile formal iletişimini yöneten, planlayan ve böylece kurum içindeki bilginin paylaşımındaki eşitsizlikleri gidermeye çalısan kurum içi halkla ilişkiler, mükemmellik yaklaşımı çerçevesinde ... -
Bütünleşik pazarlama iletişimi yaklaşımı : modeller, eleştirileri ve Türkiye özelinde betimleyici bir araştırma çalışması
Sever, Necip Serdar (Anadolu Üniversitesi, 1998)Bütünleşik pazarlama iletişimi reklam ve halkla ilişkiler alanlarında oldukça yeni bir paradigma olarak karşımıza çıkmaktadır. Öyle ki, kimi akademisyenler kavramın giderek geleneksel reklamcığın ve kısmen de halkla ... -
Effects of World View on Advertisement Likability
Bir, Ali Atıf; Seipel, Jeffrey (Anadolu Üniversitesi, 1992) -
A field study of the effect of humor in print advertising on diffusion of the advertising message
Bir, Ali Atıf (Marquette University, 1990)A field experiment was used to measure the effect of humor in print advertising on diffusion of the ad message. Three versions of the same advertising message were created. Two of the advertisements differed in terms of ... -
Fokus grup görüşmeleri ve reklamcılıkta kullanımı
Zeytinoğlu, Cem (Anadolu Üniversitesi, 1996)Sosyal bilimlerde genel olarak iki araştırma yönteminden sözetmek mümkündür. Bunlardan ilki sayısal (nicel) araştırma yöntemidir. Bilimsel felsefe içerisinde bilimsel bilgi üreten ve tümdemgelim paradigması içinde işleyen ... -
Gündem belirleme modeli ve enflasyon, trafik ve sosyal güvenlik konularındaki gerçeklerle medya ve kamu gündemlerinin karşılaştırılması
Atabek, Nejdet (Anadolu Üniversitesi, 1997)Gündem belirleme, kitle iletişim araçlarının okuyucuların ne hakkında düşüneceklerini, neyi önemli olarak algılayacaklarını zamanla etkilemesidir. Gündem belirleme yaklaşımına göre, kitle iletişim araçlarının seçtiği ve ... -
Halkla ilişkilerde ölçümleme ve değerlendirme
Otay, Filiz (Anadolu Üniversitesi, 2003)Halkla ilişkiler faaliyetlerinin son yıllarda basın bültenleri ve duyurumun dışına çıkıp çok daha karmaşık bir hal almasından , halkla ilişkiler faaliyetlerinin performansını bilmek isteyen halkla ilişkiler ajanslarının ... -
Havayolu işletmelerinde kriz yönetimi ve bir model önerisi
Çiftçi, Derya (Anadolu Üniversitesi, 1997)Kriz yönetimi 80'lerin başında halkla ilişkiler alanında uzmanlık alanı olarak başlamıştır. Sosyal, politik ve teknolojik gelişmeler halkla ilişkilerin kriz yönetimi üzerinde yoğunlaşmasını sağlamıştır. Kriz yönetimi, ... -
Kurumsal itibarın ölçümü : Türkiye'ye yönelik ölçek geliştirme çalışması
Baygül Özpınar, Şaha Burcu (Anadolu Üniversitesi, 2008)Türkiye'de yapılan itibar araştırmalarında ölçekler, ulusal boyutta gerçekleştirilmiş keşifsel araştırmalara değil, yazında bulunan ve yurtdışında kullanılan itibar kriterlerine dayandırılmaktadır. Bu araştırma, Türkiye'de ... -
Medya planlamada etkili sıklık ve etkili ulaşım
Başkol, Çiler (Anadolu Üniversitesi, 1999)Ulaşım ve sıklık medya planlamanın parçalarıdır ve belirli pazarlama ve medya amaçlarına ulaşmaya yardımcı olmak için yönlendirilebilirler. Genel olarak, geniş mesaj dağılımı kalıplarına ihtiyaç duyulduğunda yüksek seviyede ... -
Reklam ajanslarındaki metin yazarlarının ortaya koydukları davranış yapıları ve varsaydıkları iletişim teorileri
Suher, H. Kemal (Anadolu Üniversitesi, 1997)Yaratıcı insanların en önemli özelliği ve kendi varoluşlarını buldukları nokta, fikir üretme yetenekleridir. Yaratıcılık ruhu, yani araştırma, sorgulama ve olayları değiştirme istekliliği, insan etkinliklerinin her alanına ... -
Reklamda ideoloji çözümlemesi
Dağtaş, Banu (Anadolu Üniversitesi, 1999)Bu çalışmada metin analizi yöntemi kullanılarak, yazılı basın reklamlarında ideoloji ve değer çözümlemesi amaçlanmıştır. Çalışmanın problemi Türk Toplumu'nun tüketim toplumu özellikleri göstermeye başladığı 1980'li ve ... -
Sağlık iletişim kampanyalarının mesaj içeriklerinin belirlenmesine yönelik bir yöntem önerisi
Yönet, Önder (Anadolu Üniversitesi, 2010)İkna edici iletişim kampanyaları, çoğu sağlık konusu için büyük önem taşımaktadır. Bu kitlesel iletişim kampanyalarının avantajlarından biri, halkın geniş bölümü tarafından görülebilmeleri, diğer bir deyişle yüksek hedef ... -
Sosyo-ekonomik statü ölçüm uygulamaları ve Türkiye için model önerisi
Suher, H. Kemal (Anadolu Üniversitesi, 2003)Türkiye'de son yıllarda pazarlama, reklam ve medya sektörünün oldukça önemli bir noktaya geldiği ve bu sektörler içindeki pek çok uluslararası firmanın Türkiye'de atılım içinde olduğu gözlemlenmektedir. Tüm bu gelişmeler ... -
Söylentilerin kurumsal iletişim açısından değerlendirilmesi ve bir uygulama örneği
Solmaz, Başak (Anadolu Üniversitesi, 2003)Söylenti ve dedikodu, genel anlamda inanılması isteği ile kişiden kişiye aktanlan ve resmi olmayan bir iletişim türü olarak bilinir. Kişilerarası ilişkilerin doğal bir sonucu olarak ortaya çıkan söylenti ve dedikodu, kurum ... -
Televizyon reklamlarında çocuk kullanımının yasal ve ahlaki yönleri : -içerik analizi uygulaması -
Özen, Oğuzhan (Anadolu Üniversitesi, 1997)Reklam sektörü açısından belirli konular günümüzde gerek sektör toplantılarında, gerek seminerlerde ve gerek gazete-dergi köşelerinde tartışılmaktadır. Çocukların reklamda kullanılması ve reklamın çocuklar üzerindeki ... -
Televizyon reklamlarında metafor kullanımı
İnam, Özgül (Anadolu Üniversitesi, 2008)Bu araştırmanın genel amacı, reklamcının metaforu niçin tercih ettiği; izleyicilerin reklamdaki metaforu reklamcıların öngördüğü şekilde algılayıp algılamadığını ortaya koymaktır. Bu amacı gerçekleştirebilmek için önce, ... -
Trafik güvenliğinde algılanan yakalanma riskini yükseltici iletişim kampanyaları
Bir, Ali Atıf (Anadolu Üniversitesi, 1992)Bu çalışmada trafik güvenliğinde algılanan yakalanma riskini yükseltici iletişim kampanyaları ve bunların etkileri incelenmiştir. İlk önce konuyla ilgili terimler açıklanmış, sürücü davranışlarını açıklayan teorilere yer ...