Yazar "Erdoğan, Abdükadir" için listeleme
-
Assessing an environment designed for the popularization of mathematics
Bu çalışmanın amacı matematiğin popülerleştirilmesine yönelik tasarlanan bir eğitim-öğretim ortamının değerlendirilmesidir. Söz konusu ortam, alana özgü bazı teori ve yaklaşımlar üzerine inşa edilmiş ve Eskişehir Matematik ... -
Didaktik durumlar Teorisi ışığında ilköğretim öğrencilerine matematiksel süreçlerin yaşatılması
Matematiksel süreçler kavramı son zamanlarda programlarda sıklıkla yer verilen fakat net bir tanımına rastlanmayan bir kavram olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışmanın amacı matematiksel süreçler kavramına açıklık getirmek ... -
Gifted students' attitudes towards mathematics: a qualitative multidimensional analysis
Erdoğan, Abdükadir; Yemenli, Esra (Springer, 2019)The purpose of this study was to examine intellectually gifted students' attitude towards mathematics. Affective domain has been considered as one of the pillar of giftedness although a limited number of studies have been ... -
İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı Birinci Sınıf Öğrencilerinin Fonksiyonlar Konusundaki Hazır Bulunuşlukları
Bu çalışmada, ilköğretim matematik öğretmenliği programı birinci sınıf öğrencilerinin fonksiyonlar konusundaki hazır bulunuşluk durumları incelenmiştir. Mevcut alanyazın ve üniversitede okutulacak dersler göz önüne alınarak, ... -
İnteraktif bir matematik sergisinin matematiğin popülerleştirilmesine olan katkısının incelenmesi
Erdoğan, Abdükadir (2012)Bu araştırmanın amacı UNESCO tarafından desteklenen uluslararası interaktif bir matematik sergisinin matematiğin popülerleştirilmesine olan katkısını incelemektir. Durum çalışması niteliği taşıyan bu araştırmanın verileri ... -
Matematiksel nesneler, sorunlu şeyler!
Erdoğan, Abdükadir (2009)Bu çalışmanın amacı bazı matematiksel nesnelerin ve yapıların anlaşılırlık ve kullanılabilirlik yönünden problemler içerdiğini ve bu durumun öğrencilerin çalışmalarına ve öğrenmelerine doğrudan etkisi olabileceğini ... -
Orantı Kavramının Adidaktik Bir Ortamda Öğretimi
Erdoğan, Abdükadir; Gök, Mustafa; Bozkır, Mehmet (2014)Brousseau (1997) tarafından geliştirilen Didaktik Durumlar Teorisi (DDT), öğrencilerin hedeflenen bir bilginin ortaya çıkması için öğretmen tarafından tasarlanmış bir problem durumu aracılığıyla kendi bilgilerini inşa ... -
Ortaokul matematik ders kitaplarında matematik tarihinin yeri: ekolojik bir analiz
Erdoğan, Abdükadir; Eşmen, Emine; Fındık, Selim (2015)Matematik eğitiminde matematik tarihinin kullanımı son yıllarda önem kazanan bir konudur. Birçok ülkenin ders kitaplarında matematik tarihi öğelerine rastlanmaktadır. Bu sayede öğrencilerin dersteki motivasyonlarını ... -
Primary teacher education students' ability to use functions as modeling tools
Erdoğan, Abdükadir (Elsevier Science BV, 2010)The pourpose of this study is to determine primary teacher education students' ability to use functions to solve problems containing a modelling dimension. This study was conducted with 51 first-year students at the Anadolu ... -
Transpositions of Function Concept in Mathematics Curricula and Textbooks from the Historical Development Perspective
Gök, Mustafa; Erdoğan, Abdükadir; Erdoğan, Emel Özdemir (Eskisehir Osmangazi University, Fac Education, 2019)In the historical process, scientific knowledge is constantly changing and developing. Concepts in curricula and textbooks are also affected by these changes and developments. The function concept is a typical example of ...