Assessing an environment designed for the popularization of mathematics
Özet
Bu çalışmanın amacı matematiğin popülerleştirilmesine yönelik tasarlanan bir eğitim-öğretim ortamının değerlendirilmesidir. Söz konusu ortam, alana özgü bazı teori ve yaklaşımlar üzerine inşa edilmiş ve Eskişehir Matematik Okulu (EMO) adında bir proje çerçevesinde hayata geçirilmiştir. İki yıl süren projenin katılımcı kitlesini Eskişehir 4.-7. sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Durum çalışması niteliğinde olan bu çalışmanın verileri temelde katılımcı görüş anketleri ile toplanmış, öğrenci ve eğitmen raporlarından elde edilen veriler anket sonuçlarını desteklemek amacıyla kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda, projenin 4000’in üzerinde katılımcıya ulaşabildiği, programın başarı ile uygulandığı ve katılımcılar üzerinde matematikle ilgili olumlu izleminler bıraktığı görülmüştür. Bu izlenimlerin bir kısmının tasarlanan eğitim-öğretim ortamının matematiğin popülerleşmesine katkı olarak nitelendirilebileceği sonucuna varılmıştır. The purpose of this study is to assess a learning environment created in order to popularize mathematics among young pupils (10 - 13 years old). The environment was designed on the basis of some theories and approaches in mathematics education and was integrated in a project called Eskisehir Mathematics School. Conducted in case study method, the data was collected from various sources. A questionnaire was administrated to the participants. Pupils' and teachers' written reports were used to complete the questionnaire findings. The results indicated that the activities were appreciated by the majority of participants and had some positive effects on participants' views and attitudes towards mathematics, meaning - with certain limits - the contribution of such an environment to the popularization of mathematics.
Kaynak
İlköğretim Online (elektronik)Cilt
11Sayı
1Bağlantı
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRJNU56TTNOdz09https://hdl.handle.net/11421/14503
Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [233]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]