Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorErdoğan, Abdükadir
dc.contributor.authorÖzdemir, Erdoğan Emel
dc.contributor.authorGaran, Ömer
dc.contributor.authorGüler, Mine
dc.date.accessioned2019-10-19T17:27:13Z
dc.date.available2019-10-19T17:27:13Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1305-3515
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRJNU56TTNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/14503
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı matematiğin popülerleştirilmesine yönelik tasarlanan bir eğitim-öğretim ortamının değerlendirilmesidir. Söz konusu ortam, alana özgü bazı teori ve yaklaşımlar üzerine inşa edilmiş ve Eskişehir Matematik Okulu (EMO) adında bir proje çerçevesinde hayata geçirilmiştir. İki yıl süren projenin katılımcı kitlesini Eskişehir 4.-7. sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Durum çalışması niteliğinde olan bu çalışmanın verileri temelde katılımcı görüş anketleri ile toplanmış, öğrenci ve eğitmen raporlarından elde edilen veriler anket sonuçlarını desteklemek amacıyla kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda, projenin 4000’in üzerinde katılımcıya ulaşabildiği, programın başarı ile uygulandığı ve katılımcılar üzerinde matematikle ilgili olumlu izleminler bıraktığı görülmüştür. Bu izlenimlerin bir kısmının tasarlanan eğitim-öğretim ortamının matematiğin popülerleşmesine katkı olarak nitelendirilebileceği sonucuna varılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to assess a learning environment created in order to popularize mathematics among young pupils (10 - 13 years old). The environment was designed on the basis of some theories and approaches in mathematics education and was integrated in a project called Eskisehir Mathematics School. Conducted in case study method, the data was collected from various sources. A questionnaire was administrated to the participants. Pupils' and teachers' written reports were used to complete the questionnaire findings. The results indicated that the activities were appreciated by the majority of participants and had some positive effects on participants' views and attitudes towards mathematics, meaning - with certain limits - the contribution of such an environment to the popularization of mathematics.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleAssessing an environment designed for the popularization of mathematicsen_US
dc.title.alternativeMatematiğin popülerleştirilmesine yönelik tasarlanan bir eğitim-öğretim ortamının değerlendirilmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİlköğretim Online (elektronik)en_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage51en_US
dc.identifier.endpage74en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]
dc.contributor.institutionauthorÖzdemir, Yunus


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster