Yazar "Keser, Özlem" için listeleme
-
Figüratif resimde renk-insan figürü ilişkisi
Keser, Özlem (Anadolu Üniversitesi, 1993)Figüratif resim, görünen dünyanın düzenlenmiş mantığından çık- mış bir çizgi, biçim ve renk dilidir. Hrıstiyan dini, insan figürünün gerçekçi anlatımını yasaklıyor böylece renkler canlanıyordu. Giotto, çiğ renklerden ilk ... -
Gerçekçilik döneminin özelliklerine göre çocuk resminin, bilinçlendirme öncesi ve bilinçlendirme sonrası değerlendirilmesi
İşler Arıbaş, Aynur (Anadolu Üniversitesi, 2014)İnsanın yaratıcı güçlerinin ortaya çıkarılmasında sanat eğitiminin önemi büyüktür. Görsel Sanatlar Eğitimi, genel eğitimin bütünü içerisinde düşünülmekle beraber kendine özgü eğitim yasaları ve yöntemleri olan bir alandır. ... -
İlköğretimde estetik alanın uygulama sürecinde yer alan renk öğretim yöntemleri
Özel, Esra (Anadolu Üniversitesi, 2010)Geçmişte günümüze görmek, algı ile birlikte insanın doğayı ve çevresini tanımasındaki en temel faktörlerden biridir. Çevreyi algılamak ve yorumlamanın sonucunda; insanda ortaya çıkan yaratıcı güç, yaratma cesaretini ve ... -
Okul öncesi görsel sanatlar atölyesi bağlamında görsel kültür çalışmaları : bir durum çalışması
Keser, Özlem; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Turan Cantürk, Nergis (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Görsel uyaranlar ile kuşatıldığımız günümüz dünyasında görsel bir dil oluşumu doğal bir sonuçtur. Sınırsız bir boyut kazanan görsel dil, görsel deneyimin görülen ve görülenin anlamlandırılması ile görsel kültürü açıklamış ... -
Resim-iş eğitimi derslerinin müzik eşliğinde yapılmasının öğrenci çalışmalarına etkileri
Eşbulan, Gülşah (Anadolu Üniversitesi, 2003)Özellikle bir yöntem olarak müzik dinletilerek işlenen resim-iş derslerinin öğrenci çalışmalarını nasıl etkilediği üzerinde durulan bu araştırma, resim-iş eğitimi derslerinde kullanılan yöntemlerin etkilerine yönelik ... -
Sanat eğitiminde renk ve renk öğretim yöntemleri
Keser, Özlem (Anadolu Üniversitesi, 1996)"Sanat Eğitiminde Renk ve Renk Öğretim Yöntemleri" adı altında yapılan bu tez üç bölümden oluşur. Bu bölümlerde yer alan konular, güzel sanatlar eğitimindeki grafiksel gelişim basamağına göre öğretime uygun olan öğrencilere ...