Okul öncesi görsel sanatlar atölyesi bağlamında görsel kültür çalışmaları : bir durum çalışması
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2021Yazar
Keser, Özlem
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Turan Cantürk, Nergis
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Görsel uyaranlar ile kuşatıldığımız günümüz dünyasında görsel bir dil oluşumu doğal bir sonuçtur. Sınırsız bir boyut kazanan görsel dil, görsel deneyimin görülen ve görülenin anlamlandırılması ile görsel kültürü açıklamış olur. Bu araştırmanın amacı, Okul Öncesi Dönem okullarındaki Görsel Sanatlar Atölyelerinde uygulanacak olan görsel kültür çalışmalarının öğrenci çalışmalarına etkisinin değerlendirilmesidir. Araştırma Görsel Sanatlar atölyelerinde görsel kültür çalışmalarının öğretim uygulamalarına dayandığından nitel araştırma desenlerinden Durum çalışması aracılığı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın uygulaması 2019-2020 öğretim yılı Sanat Atölyelerin de Ankara Dadya Çocukları Okulunda gerçekleştirilmiştir. Yaş grupları 48-72 ay olan 26 öğrencinin tümü üzerinde uygulanmış ancak 6 odak öğrenci belirlenmiştir. Araştırmanın verileri; fotoğraf, video kayıtları ve araştırmacı günlüğü araçları ile toplanmıştır. Görsel- işitsel malzemelerden elde edilmiş doküman incelemesi ve araştırmanın verileri betimsel analiz yoluyla çözümlenmiş elde edilen bulgular araştırma sorularına bağlı kalınarak yorumlanmıştır. Elde edilen verilerden "Kandinsky", "Picasso", "Leonardo Da Vinci", "Kültür" ve "Sembol" olmak üzere beş sanat etkinliği konusuna ulaşılmıştır. Bulguların sonucunda, çocukların görsel kültür alt disiplinlerini anlamlandırmaya yönelik farkındalık kazandıklarına, sanatsal çalışmalarında toplumsal ve çevresel imgeleri kullanmaya başladıklarına, görsel okuma seviyesinin arttığına ve görsel imgelere karşı toplumu bilinçlendirme yönünde isteklilik gösterdiklerine ulaşılmıştır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/26895Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [157]