Yazar "Taşkıran, Ayşe" için listeleme
-
Açık ve uzaktan öğrenme süreçlerinin yönetim, öğrenme, teknoloji ve değerlendirme boyutları
Anadolu Üniversitesi; 0000-0003-1913-7296; Taşkıran, Ayşe (Anadolu Üniversitesi, 2021)Tüm dünyada gerçekleşmekte olan küreselleşme, dijital dönüşüm, artan rekabet, yükselen bilgi ekonomisi gibi unsurlar eğitimde de dönüşümü tetiklemiştir. Bu durum yeni öğrenme biçimlerinin ve çok farklı öğrenen profillerinin ... -
Açık ve uzaktan öğrenmede dijital bölünme
Anadolu Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu; Taşkıran, Ayşe (Anadolu Üniversitesi, 2017)Teknolojik gelişmelerin önemli toplumsal sonuçlarından biri olan dijital bölünme genel olarak enformasyon ve iletişim teknolojilerine erişmede, onları kullanabilmede ve etkisini hissedebilmede meydana gelen ekonomik ve ... -
Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Öğrencilerinin Başarı Atıfları Üzerine Fenomenolojik Bir İnceleme
Taşkıran, Ayşe (2017)Akademik başarı algısı ve öğrencilerin başarı durumlarına yaptıkları atıflar öğrenciler üzerinde hem bilişsel hem de duyuşsal etkilere sebep olabilmektedir. Nedensel çıkarsama kuramına göre bireylerin elde ettikleri ... -
Automated feedback and teacher feedback: Writing achievement in learning English as a foreign language at a distance
Anadolu Üniversitesi; 0000-0003-1913-7296; 0000-0002-3447-2722; Taşkıran, Ayşe; Göksel, Nil (Anadolu Üniversitesi, 2022)Information and communication technologies have been transforming the way we teach and learn. Either for facilitating teaching practices or for making learning more interesting and joyful for the learners, artificial i ... -
Dijital çağda yükseköğretim
Anadolu Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu; Taşkıran, Ayşe (Anadolu Üniversitesi, 2017)Günümüzde endüstri çağından bütünüyle dijital çağa geçişin gerçekleşmekte olduğu zorlu dönüşüm sürecinde yükseköğretim kurumlarının bu değişime yaklaşımı nasıl olmalıdır sorusu giderek önem kazanmaktadır. Günlük yaşantıdaki ... -
Do Adult English Language Learners and Their Teachers Have Similar Approaches to Success?
Taşkıran, Ayşe; Aydın, Belgin (Ceska Zemedelska University & Praze, 2018)This study explores the similarities and differences between adult language learners' and their teachers' attributions of perceived success and failure in learning English as a foreign language in an intensive program. It ... -
The effect of augmented reality games on English as foreign language motivation
Taşkıran, Ayşe (SAGE Publications Inc., 2019)Today, educational practices are being designed and varied due to advance of millennium generation who tend to use mobile technologies in every aspect of their lives. Accordingly, growing interest towards mobile learning ... -
Embedding Augmented Reality in Mobile Learning With a Game-Centered Approach in Efl Classrooms
Taşkıran, Ayşe (IATED-Int Assoc Technology Education A& Development, 2015)… -
Exploring EFL students casual attributions of perceived success and failure in language learning process
Taşkıran, Ayşe (Anadolu Üniversitesi, 2010)The main purpose of this study was to analyze Anadolu University Preparatory School students’ (elementary and Lower-Intermediate levels) causal attributions about their perceived success and failure in English language ... -
Fostering Foreign Language Learning With Twitter: Reflections From English Learners
Taşkıran, Ayşe; Gümüşoğlu, Eylem Koral; Aydın, Belgin (Anadolu University, 2018)Education in 21st century is dominated by the generation of digital natives who are greatly exposed to and participate in technology in their social and educational lives. There is no doubt that anything experienced in ... -
İngilizce’yi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin Başarı ve Başarısılıklarına Yaptıkları Nedensel Yüklemeler ve Boyutları
Taşkıran, Ayşe; Aydın, Belgin (2017)Bu çalışmanın temel amacı Anadolu Üniversitesi hazırlık okulu öğrencilerinin İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenme süreçlerinde başarı ve başarısızlık algılarına ilişkin nedensel yüklemelerini incelemektir. Nedensel ... -
A Phenomenological Research on Anadolu University Open Education Faculty Students' Attributions of Perceived Success
Taşkıran, Ayşe (Anı Publishing, 2017)Learners' perception of success and their achievement attributions have both cognitive and affective consequences on learners' performance. According to attribution theory, the interpretations of the causes of outcomes by ...