Yazar "Tenekecioğlu, Birol" için listeleme
-
Ambalajın pazarlamada yeri ve önemi : Cicisan Gıda Sanayii ve Ticaret A.Ş. örneği
Kartal, Nazan (Anadolu Üniversitesi, 1990)Gümüzde, artık her ürettiğini istediği fiyata satan işletmelerin yerini tüketici tercihleri almaktadır. Tüketicinin piyasaya ağırlığıgı hissetirmeye başlaması ile ambalajlama da ayrı bir önem kazanmıştır. Bir ambalajı ... -
Avrupa Birliği ile Entegrasyon Sürecinde Küçük ve Orta Ölçekli İşletmelerin (Kobi) Rekabet Güçlerinin Arttırılması ve Eskişehir'de Makine İmalatı ve Gıda Sektöründe Yer Alan Kobi'ler Üzerinde Uygulama
Bu makalede rekabetçi üstünlük kavramı ve küçük ve orta ölçekli işletmelerde (KOBİ) bu üstünlüklerinin nasıl arttırılacağı incelenmiştir. Çalışmada, makine imalatı ve gıda sektöründeki 58 firmanın, rekabetçi üstünlükleri ... -
Avrupa Birliği İle Entegrasyon Sürecinde Küçük Ve Orta Ölçekli İşletmelerin (KOBİ) Rekabet Güçlerinin Arttırılması Ve Eskişehir’de Makine İmalatı Ve Gıda Sektöründe Yer Alan KOBİ’ler Üzerinde Uygulama
Tenekecioğlu, Birol; Çalık, Nuri; Ersoy, N. Figen (Anadolu Üniversitesi, 2002)Bu makalede rekabetçi üstünlük kavramı ve küçük ve orta ölçekli işletmelerde (KOBİ) bu üstünlüklerinin nasıl arttırılacağı incelenmiştir. Çalışmada, makine imalatı ve gıda sektöründeki 58 firmanın, rekabetçi üstünlükleri ... -
Avrupa tek pazarının Türk ihracatçı firmalar tarafından endüstriyel ürünler açısından bölümlendirilmesi
Ersoy, Nezihe Figen (Anadolu Üniversitesi, 1999)İşletmelerin pazarlama eylemleri, faaliyetlerini yöneltecekleri ve karşılık alabilecekleri grubu belirlemeleriyle başlar. İşletmenin ürettiği mal ve hizmetleri satın alacak olan kişi ya da gruplar saptandıktan sonra, işletme ... -
Avrupa Topluluğunda tüketiciyi koruma politikaları ve Türkiye'nin tüketiciyi koruma açısından entegrasyonu
Uzun, Süheyla (Anadolu Üniversitesi, 1991)Bütün Dünya'da tüketicilik çağdaş bir olgu haline gelmiştir. Tüketici sorunlarının çözümü, tüketici korunmasının esasını oluşturmaktadır. Tüketicinin korunması amacıyla ilk yasal ve örgütsel çalışmalar 1872 ve 1892 yılları ... -
Bankalarda hizmet pazarlaması ve temel pazarlama sorunları
Yurdakul, Müberra (Anadolu Üniversitesi, 1986)Bu çalışma, ticari bankalarda hizmet pazarlaması özellikle de kredi pazarlamasını analiz etmek, Türk ticari bankalarının hizmet pazarlamasında karşılaştıkları sorunları ortaya çıkarmak amacıyla da bankaların pazarlama ... -
CPM (Kritik yol metodu) ile planlama
Biçer, Mustafa (Anadolu Üniversitesi, 1995)Bu çalışma ile planlama tekniklerinden CPM (Critical Path Method - Kritik Yol Metodu) üzerinde durulmuş ve bu teknikle toprak sanayinin en önemli makinelerinden biri olan vakumlu çamur makinesi için bakım planı hazırlanmıştır. ... -
Çok katlı pazarlama ve Türkiye'de bir uygulama
Argan, Metin (Anadolu Üniversitesi, 1997)Çok katlı pazarlamada distribütör belirli bir kayıt ücretini firmaya yatırarak ürün satışını gerçekleştirir. Aynı zamanda bu distribütör diğer insanlardan firma için kendisi gib satış yapacak bir ekip oluşturur. Çok katlı ... -
Dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtım : Sarar Giyim Sanayi ve Ticaret A.Ş.'de uygulama çalışması
Benli, Nazan (Anadolu Üniversitesi, 1995)Günümüzde ekonomik ve sosyal hayattaki gelişmeler, üretim ve tüketim yapısında da farklılıklar yaratırken bu iki nokta arasındaki mesafeler pazarlamada dağıtım kanallarının önemini artırmıştır. Bu yüzden dağıtım kanallarının ... -
Dondurulmuş meyve ve sebze ihracatında stratejik pazarlama planlaması ve bir uygulama
Kahvecioğlu, Recep (Anadolu Üniversitesi, 2002)Günümüzde uluslararası çevre koşullarında ve rekabet koşullarında oluşan değişiklikler, Dondurulmuş Meyve-Sebze Sektörü'nü de diğer işletmelerde olduğu gibi etkilemektedir. Gelecekte uluslararası pazar ve rekabet koşullarına ... -
Ekonomik kalkınmada pazarlama
Tenekecioğlu, Birol (Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi, 1976)Kalkınma açıcından dünya Ülkelerinin gelişmiş, gelişmemiş veya gelişmekte olanlar çekimde iki gruba ayrılması izlenen genel bir yöntemdir. Gelişmiş ülkelerin belirgin özelliği sanayileşmiş olmalarıdır. Bu ülkelerde genel ... -
Enflasyonist ortamda pazarlama faliyetleri ve bir uygulama çalışması
Ersoy, Nezihe Figen (Anadolu Üniversitesi, 1994)21. yüzyıla adım yaklaştığımız şu günlerde pazarlamanın önemi açıkça anlaşılmış ve pazarlamanın ekonominin en temel unsur- larından biri olduğu bilinir hale gelmiştir. Genellikle sanayi devrimiyle birlikte başlayan yeni ... -
Farklı sosyo-ekonomik düzeydeki kadın tüketicilerin reklâm mesajlarına karşı tutumlarının incelenmesi : Eskişehir ili uygulaması
Güldoğan, Nil Esra (Anadolu Üniversitesi, 2009)Günümüzde kadınlar, ekonomik hayata daha fazla katılmaktadır. Kadınların tüketim alanındaki güçleri artmaktadır. Cinsiyet, pazarlama bileşenlerinin oluşturulmasında kullanılan en temel değişkenlerden biridir. Cinsiyetler ... -
Fiyatlandırma politikaları ve stratejileri : armatür ve boru sanayii üzerine uygulama çalışması
Curaoğlu, İbrahim (Anadolu Üniversitesi, 1995)Bugünkü ekonomik ve sosyal hayattaki birtakım gelişmeler pazarlama karması elemanlarından olan ''fiyat''ın ve buna bağlı olarak ''Fiyat Politikaları'' ve ''Fiyat Stratejileri'nin önemini arttırmış bulunmaktadır. Az gelişmiş ... -
Havacılık sektöründe havayolu hizmetlerinin pazarlanmasında kalite ve bir uygulama
Durmaz, Vildan (Anadolu Üniversitesi, 1997)Tüm sektörlerde olduğu gibi sivil havacılık sektöründe de artan küresel rekabet ve gelişen hizmet farklılaşmasına verilen önem, hizmet kalitesini havayolu işletmelerinin yolcu hizmetleri alanında müşteri memnuniyeti ... -
İlişkisel pazarlama ve bir uygulama
Namal, Bülent (Anadolu Üniversitesi, 2002)Bir Çin atasözü, "Gözlerinin içi gülmeyen dükkan açmasın." der. Bu sözün temsil ettiği birçok değer bulunmaktadır: kültür, samimiyet, sempati, başkalarını önemsemek, dinlemek, güven, işbirliği... İşte bu tezde incelenen ... -
Kuzey Kıbrıs'ta pazarlama açısından tüketim kooperatiflerinin yeri ve önemi
Hasgüler, Mehmet (Anadolu Üniversitesi, 1990)Kıbrıs'ta kooperatif hareketi ilk olarak 1909 yılında Lefkonuk köyünde kurulan kooperatifle başlamıştır. Kooperatiflerin özellikle ingiliz sömürge Yönetimi tarafından desteklenmesi kısa sürede yaygınlaşmalarını sağlamıştır. ... -
Kütahya çiniciliğinde pazarlama uygulamaları
Yöntem, Güler (Anadolu Üniversitesi, 1990)XIV. yüzyılda Kütahya'da başlanan çini üretimini, Anadolu insanının zevkini, zekasını ve yaratıcılığını simgeler ve bugün Kütahya Türk çini üretiminin merkezidir. İki bölümden oluşan bu araştırma 'Kütahya Çiniciliğinde ... -
Lületaşı imalathanelerinin iç ve dış pazarlama sorunları
Dikmen, Hülya (Anadolu Üniversitesi, 1985)Lületaşı imalathanelerinin ürettikleri mamulleri yurt içinde ve dışında pazarlarken karşılaştıkları sorunlar incelenecektir. Birinci bölümde üretiminin genel bir tanıtımı yapılmakta ve lületaşı mamulleri üretimin genel ... -
Mamul hayat seyrinde uygulanan pazarlama stratejileri ve uygulama
Yenice, Semra (Anadolu Üniversitesi, 1998)Teknolojik ilerlemelerle, hızla değişen ihtiyaçlarla ve artan rekabetle mamullerin yaşam süresihızla azalmaktadır. Dinamik bir çevrede işletmelerin ayakta kalabilmeleri ; tüketicilerinin ihtiyaçlarını önceden görme yeteneğine, ...