Kütahya çiniciliğinde pazarlama uygulamaları
Özet
XIV. yüzyılda Kütahya'da başlanan çini üretimini, Anadolu insanının zevkini, zekasını ve yaratıcılığını simgeler ve bugün Kütahya Türk çini üretiminin merkezidir. İki bölümden oluşan bu araştırma 'Kütahya Çiniciliğinde Pazarlama Uygulamaları'nı konu edinmiştir. I. Bölüm Kütahya çiniciliği ve bazı çini üreten işletmelerle ilgili genel bilgileri kapsar. II. Bölüm Kütahya çinileri pazarı ve çini üreten işletmelerde pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi konusundaki ayrıntılı bilgileri kapsar. Araştırma kapsamındaki işletmeler geleneksel yapılarını günümüze kadar korumuşlardır. Çini işletmeleri gelişen çağın ekonomik ve teknik koşullarına uyum sağlamakta güçlük çekmektedirler. Bu işletmelerde tüketici istek ve ihtiyaçları dikkate alınmaksızın üretim yapılmaktadır. Mamul planlama ve geliştirmeye, mamullerin fiyatlandırılmasına, dağıtım kanallarına ve fiziksel dağıtıma, satış çabalarına ilişkin kararlar yöneticilerin sezgi ve tecrübeleri doğrultusunda alınmaktadır. Çini işletmelerinin kendi aralarında örgütlenerek pazarlama sorunlarına çözüm aramaları çiniciliğin gelişimine önemli ölçüde katkı sağlayabilir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/8811
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [799]