Çok katlı pazarlama ve Türkiye'de bir uygulama
Özet
Çok katlı pazarlamada distribütör belirli bir kayıt ücretini firmaya yatırarak ürün satışını gerçekleştirir. Aynı zamanda bu distribütör diğer insanlardan firma için kendisi gib satış yapacak bir ekip oluşturur. Çok katlı pazarlama doğrudan satışın geliştirilmiş bir şeklidir ve dünyada yaklaşık 40-45 yıldır büyük bir başarı ile uygulanmaktadır. Çok katlı pazarlamanın doğrudan pazarlama ile benzer yönleri olmakla beraber farklı yönleri de vardır. Distribütör ürünlerin hem kullanıcısı hem de satıcısı konumundadır. Distribütör ürün satışı yanında sisteme üye kaydederse sponsor olur. Sponsor distribütörlerine eğitim vererek sistem konusunda gelişmelerini sağlar. Çok katlı pazarlamanın firmaya, distribütöre ve tüketiciye yararları vardır. Firmaya en büyük yararı ; çok düşük maliyetle binlerce kişiden oluşan bir dağıtım ağı kurmasıdır. Firma için her distribütör aynı zamanda potansiyel bir müşteridir. Distribütör ürünü kendisi ve ailesi için tüketici fiyatı yerine distribütör fiyatından alabilme avantajına sahiptir. Ayrıca distribütör ürünleri satarak kar ve prim elde edebilir. Çok katlı pazarlamanın tüketici için en büyük yararı ürünleri ekonomik fiyata satınalabilmesidir. Çok katlı pazarlama sisteminde distribütör hem kendisinin sattığı ürünlerden hem de grubundaki diğer distribütörlerin satışları üzerinden prim alır. Her seviyeden sonra kazanç oranı artar. Bu sistemde ürünlerinin birer puanı vardır. Bu puanlara göre belirlenen performans prim listesi vardır ve bu listede distribütörler kazanç oranlarını belirler.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/8995
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [799]