Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorTenekecioğlu, Birol
dc.contributor.authorArgan, Metin
dc.date.accessioned2014-05-15T14:08:25Z
dc.date.available2014-05-15T14:08:25Z
dc.date.issued1997
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/8995
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 125897en_US
dc.description.abstractÇok katlı pazarlamada distribütör belirli bir kayıt ücretini firmaya yatırarak ürün satışını gerçekleştirir. Aynı zamanda bu distribütör diğer insanlardan firma için kendisi gib satış yapacak bir ekip oluşturur. Çok katlı pazarlama doğrudan satışın geliştirilmiş bir şeklidir ve dünyada yaklaşık 40-45 yıldır büyük bir başarı ile uygulanmaktadır. Çok katlı pazarlamanın doğrudan pazarlama ile benzer yönleri olmakla beraber farklı yönleri de vardır. Distribütör ürünlerin hem kullanıcısı hem de satıcısı konumundadır. Distribütör ürün satışı yanında sisteme üye kaydederse sponsor olur. Sponsor distribütörlerine eğitim vererek sistem konusunda gelişmelerini sağlar. Çok katlı pazarlamanın firmaya, distribütöre ve tüketiciye yararları vardır. Firmaya en büyük yararı ; çok düşük maliyetle binlerce kişiden oluşan bir dağıtım ağı kurmasıdır. Firma için her distribütör aynı zamanda potansiyel bir müşteridir. Distribütör ürünü kendisi ve ailesi için tüketici fiyatı yerine distribütör fiyatından alabilme avantajına sahiptir. Ayrıca distribütör ürünleri satarak kar ve prim elde edebilir. Çok katlı pazarlamanın tüketici için en büyük yararı ürünleri ekonomik fiyata satınalabilmesidir. Çok katlı pazarlama sisteminde distribütör hem kendisinin sattığı ürünlerden hem de grubundaki diğer distribütörlerin satışları üzerinden prim alır. Her seviyeden sonra kazanç oranı artar. Bu sistemde ürünlerinin birer puanı vardır. Bu puanlara göre belirlenen performans prim listesi vardır ve bu listede distribütörler kazanç oranlarını belirler.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇok katlı pazarlamaen_US
dc.subjectDoğrudan pazarlamaen_US
dc.titleÇok katlı pazarlama ve Türkiye'de bir uygulamaen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXVII, 192, XVII y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record