Yazar "Yaşar, Şefik" için listeleme
-
4. ve 5. sınıflar fen ve teknoloji dersinin vatandaşlık eğitimi bakımından işlevselliği
Özden, Muhammet (Anadolu Üniversitesi, 2011)Bu araştırmanın amacı, İlköğretim 4.-5. sınıf Fen ve Teknoloji derslerinde vatandaşlık eğitiminin nasıl gerçekleştirildiği betimlemek ve açıklamaktır. Araştırmada, nitel araştırma yaklaşımı benimsemiş ve araştırma durum ... -
Birinci sınıf öğretmenlerinin ilkokuma yazma öğretiminde ses temelli cümle yönetimine ilişkin görüşler : (Bursa ili örneği)
Ortabağ Çevik, Sema (Anadolu Üniversitesi, 2006)İlkokuma yazma öğretimi bireyin yaşamı boyunca gerekli bilgileri edinebilmesine temel oluşturmaktadır. Bu nedenle, ilkokuma yazma yaşam boyu öğrenmenin ilk basamağıdır. İlkokuma yazma öğretiminde verilecek bilgilerin kalıcı ... -
Dengeli okuma yazma yaklaşımının Türkçe öğretiminde uygulanması : ilköğretim 5. sınıfta bir eylem araştırması
Cavkaytar, Serap (Anadolu Üniversitesi, 2009)Bu araştırmanın genel amacı, ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama ve yazılı anlatım becerilerini geliştirmede dengeli okuma yazma yaklaşımının etkilerini incelemektir. Araştırma, dengeli okuma yazma ... -
Determining Validity and Reliability of Data Gathering Instruments Used By Program Evaluation Studies in Turkey
Yaşar, Şefik; Cogenli, Aslı Gündoğan (Elsevier Science BV, 2014)The purpose of this study is to analyze the validity and reliability of inventories that were used in program evaluation studies realized in Turkey. In accordance with this purpose 12 articles and 38 theses have been ... -
Effect of using Newspaper in social studies on academic success and attitudes of fourth grade students
Yaşar, Şefik; Ünlüer, Gülbeyaz (2011)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim dördüncü sınıfta Sosyal bilgiler dersinde gazete kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisini belirlemektir. Araştırma, deneme modellerinden “öntest-sontest ... -
Effects of differentiated instruction on students' attitudes towards Turkish courses: an action research
Karadağ, Ruhan; Yaşar, Şefik (Elsevier Science BV, 2010)The aim of this study is to determine the effects of differentiated instruction approach on students' attitudes in Turkish course. The study was carried out through an action research approach and conducted with the 5th ... -
Fen bilgisi dersinde öğrenme halkası yaklaşımının öğrencilerin akademik başarılarına ve hatırlama düzeylerine etkisi
Küçükyılmaz, Emine Aysın (Anadolu Üniversitesi, 2003)Bilim ve teknolojideki hızlı gelişmeler, toplumların yapısında değişikliklere neden olmakta, toplumların eğitim kurumlarından beklentileri; buna koşut olarak da eğitimin amaçları değişmektedir. Toplumlar, eğitim sisteminden ... -
Fen bilgisi öğretiminde gösteri (demonstrasyon) ve radyo ile öğretim yönteminin öğrenci başarısına etkisi
İmer, Gülriz (Anadolu Üniversitesi, 1990)Bu araştırma gösteri (demostrasyon) öğretim yöntemi, radyo ile öğretim yöntemi ve geleneksel öğretim yöntemini ile öğrenim gören İlkokul Fen Bilgisi, öğrencilerin fen başarıları arasında bir fark olup olmadığını ortaya ... -
Fen öğretiminde bilgisayar destekli işbirliğine dayalı öğrenme yönteminin öğrenci başarısına etkisi
Gürcan, Ayşen (Anadolu Üniversitesi, 1996)Bu araştırma, fen öğretiminde bilgisayarın alıştırma-tekrar ve ders sunu aracı olarak kullanım biçimlerinde bilgisayar destekli işbirliğine dayalı öğrenme uygulaması ile bilgisayar destekli eşli ve bireysel öğrenme ... -
Fen öğretiminde ipuçları ve dönüt-düzeltme işlemlerinin erişi düzeyine etkisi
Oğuz, Aytunga (Anadolu Üniversitesi, 1993)Bu araştırma, fen öğretiminde ipuçları ve dönüt-düzeltme iş- lemlerinin öğrencilerin erişi düzeylerine etkisi olup olmadığı ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırma, 1992-1993 öğretim yılı ikinci yarıyılında, Kütahya ... -
INTERNET IN SOCIAL STUDIES COURSE WITH 5th GRADE PRIMARY SCHOOL STUDENTS' POINT OF VIEW
Bayır, Ömür Gürdoğan; Yaşar, Şefik (IATED-Int Assoc Technology Education A& Development, 2011)The Course of Social Studies is a course which helps students gain real-life skills and which includes various concepts, principles and generalizations. However, this feature of the course causes students to have negative ... -
İlkokul Matematik Derslerine Yönelik Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi
Yaşar, Şefik; Papatğa, Erdal (2015)Bu araştırma ile ilkokul matematik derslerine yönelik yapılmış olan lisansüstü tezlerin incelenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yaklaşımı benimsenerek gerçekleştirilen araştırmada 50 adet lisansüstü tez incelenmiştir. ... -
İlköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin internet kullanma durumları
Ersoy, Ali (Anadolu Üniversitesi, 2002)İnternet kullanımının yaygınlaşması yerleşik her sistemi etkilediği gibi eğitim sistemini de çok boyutlu olarak etkilemiştir. İnternet eğitimi okula dayalı olmaktan çıkararak, okul dışı ortamları öğrenme merkezine ... -
İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin İnternet Kullanma Durumları
Ersoy, Ali; Yaşar, Şefik (2003)Bu araştırmada, ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin İnternet kullanma durumları, öğrencilerin, öğretmenlerin ve anne-babaların görüşlerine dayalı olarak ortaya konmaya çalışılmıştır. Araştırma tarama modelinde olup, ... -
İlköğretim 5. sınıf fen bilgisi dersinde öğrencilere kazandırılan öğrenme stratejilerinin öğrencilerin akademik başarıları ve hatırda tutma düzeyleri üzerindeki etkisi
Yıldız, Nil (Anadolu Üniversitesi, 2003)Bilgi çağının yaşandığı günümüzde eğitim sisteminin amacı, öğrencilere varolan bilgileri aktarmaktan çok bilgiye ulaşma becerilerini kazandırmak olmalıdır. Bu nedenle öğrencilerin öğrenmeyi öğrenmelerini sağlamak gerekmektedir. ... -
İlköğretim Beşinci Sınıf Fen Ve Teknoloji Dersi Tutum Ölçeğinin Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışmaları
Yaşar, Şefik; S. Anagün, Şengül (Anadolu Üniversitesi, 2008)Öğrenmeyi etkileyen en önemli duyuşsal özelliklerden biri olarak nitelendirilen tutum, bireylerin öğrenmelerini olumlu ya da olumsuz yönde etkileme gücüne sahiptir. Fen ve Teknoloji dersi, bireyleri bilişsel yönden ... -
İlköğretim beşinci sınıf fen ve teknoloji dersinde bilimsel süreç becerilerinin geliştirilmesi
Anagün, S. Şengül; Yaşar, Şefik (2009)Bu araştırmada, Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının benimsediği yapılandırmacı yaklaşımın 5E öğretim modeline dayalı olarak uygulanması ile ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinde bilimsel süreç becerilerinin nasıl ... -
İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinde yapılandırmacı öğrenme yoluyla fen okuryazarlığının geliştirilmesi : bir eylem araştırması
Anagün, Şengül S. (Anadolu Üniversitesi, 2008)Bu araştırmada ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinde Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının benimsediği yapılandırmacı yaklaşımın uygulanması ile fen okuryazarlığının nasıl geliştirilebileceğinin ortaya konulması ... -
İlköğretim beşinci sınıf sosyal bilgiler dersinde değerler eğitiminin gerçekleştirilmesine ilişkin bir durum çalışması
Çengelci, Tuba (Anadolu Üniversitesi, 2010)Yaşamda davranışlara yön veren; birey ve toplum tarafından sahip olunması istenen nitelikleri simgeleyen ilke, standart ve düşünceler biçiminde tanımlanan değerlerin eğitimi ailede başlayan; aile, toplum ve eğitim kurumlarını ... -
İlköğretim beşinci sınıfta teknoloji destekli proje tabanlı öğrenme uygulamaları
Ersoy, Ali (Anadolu Üniversitesi, 2006)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim beşinci sınıfta teknoloji destekli proje tabanlı öğrenme uygulamalarının nasıl gerçekleştirildiğini belirlemektir. Araştırma, üzerinde çalışılan durumun aynntılı bir biçimde betimlenmesi ...