Gelişmiş Arama

Toplam kayıt 234, listelenen: 1-20

    • 2001 Ekonomik krizinin Türkiye sanayi sektörü üzerindeki net kriz etkisinin analizi 

      Bu çalışmada, yıl boyunca oluşan mevsimsel değişimlerin etkilerinin kullanılan uygun bir kısıt yardımıyla giderilmesi sağlanmış ve yapılan analizler bir dönemi baz almadan gerçekleştirilmiştir. Bu işlemler ve yapılan ...
    • 2008 global krizinin Türkiye ve Avrupa Birliği'ndeki etkilerinin kümeleme analizi ile incelenmesi 

      Çalışmamızda 2008 Global Krizi’nin Avrupa Birliği (AB) ve Türkiye’yi ne kadar etkilediğini ve bu kriz sürecinde Ülkemizin AB’den uzaklaşıp uzaklaşmadığı saptayarak değerlendirmeyi amaçladık. Bu nedenle çalışmamızın ilk ...
    • Açık ve uzaktan eğitimde bir pazarlama iletişimi aracı olarak web siteleri ve sosyal medya 

      Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; Uyguçgil, Gülendam; Demiray, Uğur (Anadolu Üniversitesi, 2015)
      Bu çalışmada, Açık ve Uzaktan Eğitim (AUE) kurumlarının kurumsal web sitelerini ve sosyal medyayı pazarlama iletişimi amacı ile etkin biçimde kullanıp kullanamadıklarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, 2012 ...
    • Açık ve uzaktan eğitimde öğrenme 

      Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; 0000-0003-2862-3544; Boz Yüksekdağ, Belgin (Anadolu Üniversitesi, 2016)
      Bu çalışmada "Açık ve uzaktan eğitimde öğrenme nasıl olmalıdır?” sorusuna yanıt verilmeye çalışılmıştır. Yirmi birinci yüz yılda bireylerin değişen ve gelişen öğrenme gereksinimlerine bağlı olarak öğrenme etkinliklerinde ...
    • Açık ve uzaktan öğrenenlerin öğrenme yönetim sistemi ve öğrenme malzemelerine ilişkin memnuniyet durumları 

      Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; 0000-0002-6736-404X; Öztürk, Aylin; Kara, Yusuf; Özkeskin, Emrah Emre; Uça Güneş, Esra Pınar (Anadolu Üniversitesi, 2017)
      Bu çalışmada, Anadolu Üniversitesi tarafından kullanılan Anadolum eKampüs öğrenme yönetim sistemine ve sistem bünyesinde sunulan öğrenme malzemelerine ilişkin öğrenen memnuniyetlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Buna ek ...
    • Açık ve uzaktan öğrenme kapsamında etkileşimli e-kitaplar: Etkileşim, teknoloji, üretim boyutu ve örnekleri 

      Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; Erdoğdu, Erdem (Anadolu Üniversitesi, 2016)
      Sürdürülebilir, nitelikli ve farklı eğitim ortamlarına duyulan ihtiyaç, bilgi ve iletişim teknolojilerinin de gelişimi ile yeni boyutlar kazanmaya devam etmektedir. Etkileşimli ekitap, hem geleneksel öğrenme ortamları hem ...
    • Açık ve uzaktan öğrenme ortamlarında eğitsel veri madenciliği 

      Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; Öztürk, Aylin (Anadolu Üniversitesi, 2018)
      Açık ve uzaktan öğrenme ortamlarındaki büyük verinin analiz edilerek öğrenme kurumlarına yönelik anlamlı bilgilere dönüştürülmesi, örüntü ve eğilimlerin ortaya çıkarılması, tahmin ve erken müdahale uygulamaları ve öneri ...
    • Açık ve uzaktan öğrenme ortamlarında esneklik 

      Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; 0000-0002-0492-4492; Güler, Emel (Anadolu Üniversitesi, 2018)
      Uzaktan eğitim bir iletişim sürecidir ve bu süreçte temel olan, öğretme değil, öğrenmedir. Dolayısıyla öğrenme etkinlikleri, aslında yaşamın kendisidir. Alanyazında uzaktan eğitim olarak ifade edilen kavram yerine, 2018’li ...
    • Açık ve uzaktan öğrenme ortamlarında öğrenen bölümlendirmesi (segmentasyonu) (editöre mektup) 

      Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; Öztürk, Aylin (Anadolu Üniversitesi, 2015)
      Bölümlendirme (segmentasyon), verilerin benzer özelliklerine göre homojen alt gruplara bölünmesidir. Bu çalışmanın amacı, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemine kayıtlı öğrenenleri benzerlik ve farklılıklarına göre ...
    • Açık ve uzaktan öğrenme sistemlerinde kullanılan basılı kitaplara ilişkin maliyet analizi: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi örneği 

      Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; 0000-0003-4701-1949; Altınpulluk, Hakan; Lale, Zehra; Çelik, Merve; Mutlu, Ayşe Peri; Büyük, Köksal (Anadolu Üniversitesi, 2016)
      Açık ve uzaktan öğrenme hizmeti veren kurumlarda basılı kitaplar oldukça önemli bir konumdadır. Bilgi ve iletişim teknolojilerinde gerçekleşen ilerlemelere rağmen basılı ders kaynakları hala önemini korumaya devam etmektedir. ...
    • Açık ve uzaktan öğrenmede bireysel farklılık olarak yaş 

      Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; 0000-0002-4631-502X; Güler, Can (Anadolu Üniversitesi, 2017)
      Bu çalışma kapsamında açık ve uzaktan öğrenmede bireysel farklılık olarak yaş kavramı incelenmektedir. Yaş kavramı öncelikli olarak biyolojik gelişimi dolayısıyla bireysel olarak bir farklılık çağrıştırabilir. Diğer ...
    • Açık ve uzaktan öğrenmede ders tasarımı: Bilim Etiği Dersi örneği 

      Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; Karadeniz, Abdulkadir (Anadolu Üniversitesi, 2015)
      Anadolu Üniversitesinde Lisansüstü öğrenim gören bütün öğrencilere Bilim Etiği dersinin verilmesi yönetmelik gereği zorunlu kılınmıştır; ancak, öğrenci sayısı fazlalığından ve öğretim elemanı sıkıntısından dolayı dersin ...
    • Açık ve uzaktan öğrenmede destek hizmetleri 

      Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; 0000-0003-2862-3544; Boz Yüksekdağ, Belgin (Anadolu Üniversitesi, 2017)
      Açık ve uzaktan öğrenmede öğrenciyi çekme, hizmet etme ve programda tutmanın başarısı öğrenci destek hizmetlerinin çok iyi olmasına bağlıdır. Teknik destek ve hizmet sağlayan öğreticilerin, akademik planlama ve ...
    • Açık ve uzaktan öğrenmede etkileşimli video kullanımı 

      Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; 0000-0002-4211-1396; 0000-0003-2639-4987; Uğur, Serap; Okur, Muhammet Recep (Anadolu Üniversitesi, 2016)
      Bilgisayarların insan hayatına girmesi ve birçok alanda olduğu gibi eğitim-öğretim alanında da kullanılmasının bir getirisi olarak bilgisayar destekli ders malzemeleri geliştirilmeye başlanmıştır. İnternetin de işe ...
    • Açık ve uzaktan öğrenmede evrensel tasarım ilkeleri çerçevesinde artırılmış gerçekliğin kullanılabilirliği (editöre mektup) 

      Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; 0000-0003-4701-1949; Altınpulluk, Hakan (Anadolu Üniversitesi, 2015)
      Artırılmış gerçeklik, fiziksel dünyadaki nesnelere bilgisayar sistemlerinden türetilmiş sayısal eklemeler yapılmasıyla gerçekleştirilmektedir. Bu çalışmanın amacı, çok çeşitli alanlarda kullanılan artırılmış gerçeklik ...
    • Açık ve uzaktan öğrenmede oyunlaştırma unsurları içeren oyun kullanımı: Soruküp uygulaması örneği 

      Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; 0000-0002-4211-1396; Büyük, Köksal; Uğur, Serap; Saykılı, Abdullah; Şahin, Veysel (Anadolu Üniversitesi, 2018)
      Eğitim amaçlı olarak geliştirilerek kullanılan eğitsel bilgisayar oyunları, motivasyona katkıları ve öğrenmeyi pekiştirici yönleriyle yetişkin eğitiminde kullanılabilecek ders malzemeleri olarak düşünülerek işe koşulmaya ...
    • Açık ve uzaktan öğrenmede ölçme ve değerlendirme 

      Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; 0000-0001-5069-0132; Akyıldız, Murat (Anadolu Üniversitesi, 2018)
      Açık ve Uzaktan öğrenme sistemleri çoğu kez formal/örgün öğrenme sistemlerinden daha hızlı değişir ve gelişir. Uzun süredir geleneksel ölçme sistemlerini kullanmakta olan açık ve uzaktan öğrenme alanı modern ölçme ...
    • Açık ve uzaktan öğrenmenin tercih edilme nedenlerinin belirlenmesi 

      Gümüş, Meral (Anadolu Üniversitesi, 2016)
      Bu araştırma bir yüksek lisans tez araştırması kapsamında yapılan çalışmaların bir kısmını içermektedir. Tez araştırmasının bir adımı olarak gerçekleştirilen bu çalışmanın amacı Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Sistemi ...
    • Açık ve uzaktan öğretimde ölçme ve değerlendirme politikaları 

      Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; 0000-0001-5069-0132; Akyıldız, Murat (Anadolu Üniversitesi, 2015)
      Açık ve uzaktan öğretim çeşitli yönleriyle örgün öğretimden ayrılır. Bireylerin başarı durumlarının belirlenmesi amacıyla yapılan ölçme ve değerlendirme işlemlerinde üç ana politika bulunmaktadır. Bu çalışmada, ölçüt ...
    • Açıköğrenme sistemlerinde sayısal öykülemenin kullanımı (editöre mektup) 

      Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; Kılınç, Hakan (Anadolu Üniversitesi, 2015)
      Öyküler etkili birer öğretme aracı olarak kullanılabilirler. İyi hazırlanmış öyküler öğrenenler tarafından kolay bir şekilde hatırlanır. Bu sayede öğrenme daha kalıcı olur. Sayısal öyküleme, teknolojinin yardımı ile ortaya ...