Konu "İşitme özürlü çocuklar -- Eğitim" için listeleme
Toplam kayıt 30, listelenen: 1-20
-
Bir öğretmenin okul öncesi dönemdeki işitme kayıplı bir çocukla kitap okuma uygulamalarının incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Eylem araştırması olarak desenlenen bu araştırmanın amacı bir öğretmenin okul öncesi dönemdeki bir çocukla kitap okuma uygulamalarının incelenmesidir. Araştırmanın katılımcıları araştırmacının kendisi, takvim yaşı üç yaş ... -
İlköğretim okullarındaki işitme engelliler için resim eğitimi programı ve bu programın işitme engelli kişinin resimsel gelişimine etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Türk toplumunun, yücelmesi ve mutluluğu yönünde çizilmiş bir hedefe, yalnızca kuramsal bilgilere boğulmuş kişilerle değil, yaratıcı gücü gelişmiş çok yönlü düşünülebilen, vatandaşlık sorumluluğu ve dayanışma duygusu ile ... -
İşitme engelli çocukların öğretmenlerinin işitme engelli çocukların okuma yazma öğrenmelerine ilişkin görüş ve önerileri
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de işitme engelli çocukların devam ettiği ilköğretim okulları ve özel eğitim kurumlarındaki öğretmenlerin işitme engelli öğrencilerin okumayazma öğrenmeleri hakkındaki görüşleri ve önerilerinin ... -
İşitme engelli gençlere uygulanan yapı bilgisi dersinin öğretim sürecinin incelenmesi: eylem araştırması
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Engelliler Entegre Yüksekokulu’nda (EEYO) işitme kayıplı bireylerin birçoğu mesleki eğitime geçişte yeni konu ve kavramlar, okuma, anlama, yazma ve iletişim gibi pek çok sorunla karşılaşmaktadırlar. Bu nedenle ister ortaokul ... -
İşitme engelli kaynaştırma öğrencilerinin okuma becerilerinin formel olmayan okuma envanteri ile değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2016)İşitme engelli kaynaştırma öğrencilerinin okuma becerilerinin Formel Olmayan Okuma Envanteri (FOOE) ile değerlendirilmesini amaçlayan bu araştırma betimsel model olarak desenlenmiştir. Araştırmanın katılımcılarını Eskişehir ... -
İşitme engelli öğrenciler ve normal işiten öğrencilerin okuma becerilerinin formel olmayan okuma envanteri ile değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Okuma becerisi, bireyin akademik ve sosyal gelişiminde önemli bir yer tutar. Öğrencilerin okuma becerilerindeki güçlü ve zayıf yönlerin belirlenerek eğitim programlarının düzenlenebilmesi, okuma beceri ve stratejilerinin ... -
İşitme engelli öğrencilere dengeli matematik öğretiminin incelenmesi : eylem araştırması
(Anadolu Üniversitesi, 2012)İşitme engelli öğrencilerin akademik performanslarının işiten yaşıtlarının gerisinde olduğunu gösteren pek çok araştırma bulunmaktadır. Matematik öğrenimi de işitme engelli öğrencilerin yaşadıkları akademik zorluklardan ... -
İşitme engelli öğrencilere disiplinlerarası öğretim yaklaşımına dayalı hayat bilgisi öğretiminin incelenmesi : eylem araştırması
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Bu eylem araştırmasının amacı; bir Hayat Bilgisi ünitesinin disiplinlerarası yaklaşıma göre işitme engelli öğrencilere uygulanmasının etkilerini incelemektir. Araştırmanın esas katılanları Eskişehir'de devlete bağlı bir ... -
İşitme engelli öğrencilerin doğal sayılarla toplama ve çıkarma işlemi yapma ve problem çözme becerilerinin eğitim ortamlarına göre değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1997)Bu araştırmanın amacı, işitme engelli öğrencilerin doğal sayılarla toplama ve çıkarma işlemi yapma ve problem çözme becerileri ile ilgili amaçları gerçekleştirme düzeylerinin öğrenim gördükleri yatılı özel eğitim ortamı ... -
İşitme engelli öğrencilerin öğrenme güçlüğü belirtileri gösterme durumlarının belirlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2002)Araştırmanın genel amacı Eskişehir il merkezindeki normal sınıflara devam eden işitme engelli öğrencilerin öğrenme güçlüğü gösterme durumlarının belirlenmesidir. Araştırma durum saptamaya yarayan betimsel bir araştırmadır. ... -
İşitme engelli yüksekokul öğrencilerine bilgisayar yazılımı kullanımının öğretilmesi : eylem araştırması
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Üniversite eğitimi işiten ve işitme engelli öğrenciler için mesleki gelişimleri açısından önemli adımlardan biridir. Ülkemizde Anadolu Üniversitesi Engelliler Entegre Yüksekokulu (EEYO) işitme engelli bireylere yükseköğretim ... -
İşitme kayıplı bir çocuğun okulöncesi dönemde okumaya hazırlık becerilerinin paylaşılan okuma etkinliği ile desteklenme sürecinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2018)İşitme kayıplı bir çocuğun okulöncesi dönemde erken okuryazarlık becerilerinin paylaşılan okuma etkinliği ile desteklenmesi amacı ile yapılan bu araştırma eylem araştırması şeklinde yürütülmüştür. Bu araştırmanın katılımcıları; ... -
İşitme kayıplı çocuğu olan bir ailenin aile eğitimi sürecinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu eylem araştırmasının amacı işitme kayıplı çocuğu olan bir ailenin, aile eğitimi sürecinin incelenmesidir. Araştırmanın katılımcıları işitme kayıplı bir çocuk, annesi ve eğitimci/araştırmacıdır. Araştırma verileri, aile ... -
İşitme kayıplı çocukların ve normal işiten çocukların çalışma belleği ve kısa süreli bellek
(Anadolu Üniversitesi, 2011)İşitme kayıplı çocuklarda bilişsel süreçler, hem eğitim ile ilişkisi nedeniyleuygulamacılar için hem de işitme kayıplı bireylerin doğal deney koşulu sağlaması nedeniyle temel araştırmacılar için 100 yılı aşkın bir süredir ... -
İşitme yetersizliği olan ilkokul öğrencilerinin kaynaştırma ortamlarına yönlendirme ve yerleştirme süreçlerinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu araştırmanın amacı, işitme yetersizliği olan ilkokul düzeyindeki öğrencilerin Rehberlik Araştırma Merkezleri (RAM) tarafından yürütülen kaynaştırma ortamlarına yönlendirme ve yerleştirme süreçlerini incelemektir. Betimsel ... -
İşitme yetersizliği olan öğrencilerin bulunduğu meslek lisesi kaynaştırma uygulamalarının fizik dersi bağlamında incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2016)İBu araştırmanın amacı işitme yetersizliği olan öğrencilerin bulunduğu meslek lisesi kaynaştırma uygulamalarının fizik dersi bağlamında incelenmesidir. Araştırma durum çalışması olarak desenlenmiştir. Araştırmaya katılanlar, ... -
Kardeşim işitme kayıplı : bir yaşam öyküsünün incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Yaşam öyküsü olarak desenlenen bu araştırmanın amacı, işitme kayıplı kardeşi olan bir yetişkinin yaşam hikâyesinin incelenmesi ve işitme kayıplı kardeşin, kişinin yaşamı üzerine olan etkisinin derinlemesine anlaşılmasıdır. ... -
Kaynas?tırma ortamında eg?itim alan ı?s?itme engelli o?g?rencilere destek o?zel eg?itim hizmeti sunan eg?itimciye yo?nelik mento?rlu?k su?recinin ı?ncelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2016)O?ğretmenlikte mesleki gelişim; o?ğretmenlerin bilgi, beceri, değer ve tutumlarının gelişimini destekleyen, etkili o?ğrenme ve o?ğretme ortamlarının gelişimini sağlayan bir su?rec?tir. O?ğretmenlerin meslek yaşamı boyunca ... -
Kaynaştırma eğitimine devam eden işitme engelli öğrencilerin yazdıkları öykülerin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Yazılı anlatım becerisi, insanların akademik ve sosyal hayatlarında önemli bir yere sahiptir. Bu becerinin gelişimi, dinleme, konuşma ve okuma becerilerinin gelişimine bağlıdır. İşitme engelli öğrenciler de dil becerilerinin ... -
Kaynaştırma ortamındaki işitme engelli ilköğretim öğrencilerine sunulan destek eğitim odası sürecinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Bu eylem araştırmasının genel amacı, kaynaştırma ortamında eğitimine devam eden işitme engelli ilköğretim öğrencilerine sunulan destek eğitim odası sürecinin incelenmesidir. Araştırmanın katılımcıları ilköğretim dördüncü ...