Kitle iletişim araçlarında kamu spotları : Televizyonda yayımlanan kamu spotlarının içerik çözümlemesi
Özet
Kitlelerin -halk gruplarının- düşüncelerini etkilemek toplumsal yaşamda kaçınılmazdır. Çünkü karşılıklı etkileşim; düşüncelere, kanaatlere biçim vermenin zorunlu sonucudur. Toplumda istenilen etkilerin uyandırılabilmesi, kitle tepkilerinin belli bir yöne kanalize edilebilmesi, ancak belli teknik ve yöntemlerin bilinmesi ve bilinçli bir biçimde uygulanabilmesi ile olanaklıdır. Kitleleri belli bir yönde harekete geçirebilmenin ön koşulu ise, o yönde bir seçeneğin varlığına bildirmek ve bu bilgiyi algılayabilmesini sağlamaktır. Bunun için de halkla ilişkiler çalışmasına girişmek gerekmektedir. Toplumda her insan ve kuruluşun ister istemez çevresiyle ilişkileri söz konusudur. Bu ilişkilerin, planlı ve belirli amaçlara yöneltilmiş olarak yürütülmesi, sağlıklı ilişkilerin sürdürülmesi bakımından gereklidir. Halkla ilişkiler, güdülecek politikayı, sunulacak hizmetleri, yapılacak işleri bireyler ve grupların yararına uygun şekilde planlama için devamlı olarak geliştirilen bir oluşumdur. Ayrıca halkla ilişkiler hazırlanan politikaların, uygulanan hizmetlerin ve çabaların açıkça anlaşılabilecek ve işe yarayacak biçimde açıklanabilmesidir. Halkla ilişkiler, belirlenmiş hedef kitleleri etkilemek için hazırlanmış, planlı, inandırıcı bir haberleşme çabasıdır. Aynı zamanda ilişkiler, halkın veya kamunun ilgisini çekmek, onu harekete geçirmek ve istenilen yola yöneltmektir. Halkla ilişkilerin başlıca hedefi ve varoluş nedeni, halkı, kamuoyunu herhangi bir konuda etkilemek, ele alınan konuda onun desteğini, güvenini kazanabilmektir. Halkla kurulan ilişkilerde sağlıklı sonuçlar elde etmek, kurulacak iyi ilişkilere bağlıdır. Halktan beklenecek destek ve yardım, ancak bundan sonra gerçekleşebilir. Halkla ilişkiler özellikle sorunların çözümünde, halk gruplarıyla kurulacak iyi ilişkilerde görüş birliğine varmak ve halkın işbirliğini sağlamak yoluna gider.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/10003
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [121]