dc.description.abstract | 'The Graduate filminde Bireyselleşme ve Müzik, Çekim ve Çekim Ölçekleri, Objektif Kullanımı' adlı bu çalışma, söz konusu filmde, bireyselleşme çerçevesinde müziğin, çekim ölçeklerinin ve filmdeki objektif kullanımının incelenmesini ele almaktadır. Çalışmayla filmde, bireyselleşme olgusu bağlamında müziğin, çekim ölçeklerinin ve objektiflerin kullanım biçimleri ve amaçları incelenmiştir. Bunun yanında, bir anlatım tekniği olarak filmde, iletinin, -müzik, çekim ölçekleri ve objektif kullanımlarının farklılaşmasıyla-nasıl oluştuğu, hangi tür kullanımın hangi etkiyi yarattığı ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Çalışma 5 bölümden oluşmaktadır. I. Bölüm filmin kimlik bilgileri ve yönetmeni ile ilgilidir. Bu bölümde filmin tanıtım yazıları ve filmin yönetmeni Mike Nichole ile ilgili bilgiler verilmiştir. II. Bölüm'de tarihsel bir perspektif içine oturtularak, önce bireyselleşme olgusunun ne olduğu incelenmiş, daha sonra toplumsal alanda ortaya çıkan sosyo-kültürel değişikliklerin, bireysel alana yansıması ve bireyselleşme olgusunun müzikle veriliş biçimi incelenmiştir. III. Bölüm'de sinematik bir anlatım biçimi olduğundan yola çıkılarak çekim ve çekim ölçekleri incelenmiştir. Bu bölümde, bireyselleşme olgusunun çekim ölçekleri bazında ortaya çıkarılması amacıyla, önce 'çekim' konusu ile ilgili bilgiler verilmiş, daha sonra ise filmin çekim çekim dökümü gerçekleştirilmiştir. IV. Bölüm filmdeki objektif kullanımı ile ilgilidir. Bu bölümde filmdeki objektif kullanımı ve bu kullanımın yarattığı etkiler yer almaktadır. V. Bölüm'de ise önce çalışmayla ilgili genel bir yorum yapılmış, daha sonra filmle ilgili eleştirel yazılardan örnekler verilmiştir. | en_US |