Görsel iletişim ortamında senaryo yazarlığı
Özet
Çalışma giriş, iki bölüm, sonuç ve eklerden oluşmaktadır. Giriş bölümü : Geçmişten başlayarak görsel iletişim sanatlarının işlevlerini ve insan / toplum üzerindeki etkileri ele alınarak sanatın kişisel / toplumsal bunalımları giderici bir çözüm olduğu üzerinde durulmuştur. Görsel sanatlar olan Tiyatro, Fotoğraf, Sinema ve Televizyon'un giderek kendisine yabancılaşan günümüz insanının günlük yaşantısındaki yeri ve olumlu / olumsuz etkilerine değinilmiştir. 1. Bölüm : 'Bir Sanatçı Kişilik Olarak Senaryo Yazarı' adını taşıyan bu bölüm, günümüz insanlarının sanatsal gereksinimlerini giderecek sinema televizyon yapıtlarına ilk yaratıcı çalışmayı yapan bir kişi olarak senaryo yazarının kişiliği ve bilgisi üzerinde durulmuştur. Senaryo yazarının ideal çalışma yöntemi sergilenmiştir. 2. Bölüm : 'Senaryo Kavramı' başlıklı bu bölümde, günümüzdeki senaryo anlayışları (dramatik-epozik) açıklanarak, her senaryoda bulunması gereken dramatik yapıyı oluşturan ögeler ve kavramlar üzerinde durulmuştur. Sonuç bölümünde, çalışmanın bir özeti yapıldıktan sonra, 1950 lerden bu yana Türk Sinema'sının özellikleri üzerinde durulmuş, genç senaryo yazarlarına her açıdan bu ortamın tanıtılması amaçlanmıştır. Ekler'den ise bir televizyon oyunu senaryosundan kimi bölümlerin dramatik incelenmesi yapılmış, yapılan teknik ve dramatik hatalar belirtilmiş, aynı senaryonun bu eleştiriler ışığında yeniden yazımı verilmiştir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/10014
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [53]