dc.contributor.advisor | Güçhan, Naci | |
dc.contributor.author | Bozkaya, Müjgan | |
dc.date.accessioned | 2014-11-12T10:39:35Z | |
dc.date.available | 2014-11-12T10:39:35Z | |
dc.date.issued | 1993 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/10020 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sinema ve Televizyon Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 91203 | en_US |
dc.description.abstract | Ülkelerin eğitim alanında ortaya çıkan ihtiyaçlara cevap vere- bilmek için oluşturdukları değişik yaklaşımlar, eğitim felsefesinin ve yöntemlerinin giderek değişmesi, farklılaşması Eğitim Teknolojisi adı verilen yeni bir bilim dalını ortaya çıkarmıştır. Eğitim Teknolojisi- nin bilinen en yaygın uygulama alanlarından biri uzaktan öğretimdir. Uzaktan öğretim sisteminde öğretme-öğrenme süreçleri yayın yo- luyla, yüzyüze, basılı materyallerle ve diğer kaynaklarla gerçekleşti- rilmektedir. Bu çalışmada üzerinde durulan konu, yayın yoluyla öğreti- mi sağlayan televizyon programlarıdır. Bir televizyon eğitim programı yapımı sistem yaklaşımı süreci içinde ele alındığında, sistemi oluşturan alt sistemlerin (planlama/ hazırlık/televizyona uyarlama) özellik ve niteliklerinin belirlenmesi sistemin daha iyi işlemesine yol açabilecektir. Bu da araştırmanın sorununu ortaya koymaktadır. Araştırma, Açıköğretim Fakültesi'nde sistem yaklaşımına göre hazırlanmış ve hazırlanmamış televizyon eğitim ders programlarının öğ- renci başarısı üzerinde herhangi bir farklılık yaratıp, yaratmayacağı- nı ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırma, AÖF'de hazırlanmış 1.sınıf İktisat dersinin ''eşit- likler, diyagramlar'' adlı ünitesi ile 1.sınıf sosyoloji dersinin ''toplumsallaşma''adlı ünitesinin televizyon eğitim programları ile sınırlıdır. Araştırmaya konu olan derslerin ve ilgili ünitelerin seçimi, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, Radyo-Televizyon Prodük- siyon Merkezinde çalışan yapımcı-yönetmenlerin kararları ve arşiv ta- raması sonucunda yapılmıştır. Araştırma için iki soyut evren alınmıştır. Bu evrenler, Anado- lu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Akademik Danışmanlık Hizmetinden yararlanan ve iki gruba ayrılmış olduğu varsayılan homojen yapıdaki 1.sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Birinci evrende yer alan öğren- ciler, sistem yaklaşımı ile hazırlanmış programları hiç izlememiş, fakat izlemesi düşünülen evrendir. İkinci evren ise, sistem yaklaşımı ile hazırlanmamış programları hiç izlememiş ve yine izlemesi düşünülen evrendir. Yukarıda bahsedilen soyut evrenlerden rastgele seçilen 20'şer kişilik iki öğrenci grubu da, araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Televizyon -- Yapım ve yönetim | en_US |
dc.title | Sistem yaklaşımı ile hazırlanan TV eğitim programlarının etkinliği : (Açıköğretim Fakültesi) | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | VIII, 109 y. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |