Uzaktan öğretimde etkileşimli televizyonun kullanılması : (Açıköğretim Fakültesi örneği)
Özet
Geleneksel eğitim sistemlerinin, artan eğitim talepleri nedeniyle yetersiz kalması sonucu uzaktan öğretim kurumları ortaya çıkmıştır. Hızla gelişen teknolojiler yaşamın tüm alanında olduğu gibi eğitim alanında da etkisini göstererek büyük değişimlere yol açmıştır. Teknolojilerin her geçen gün daha yaygın, daha verimli ve daha kolay kullanımlı hale gelmesi, uzaktan öğretim sistemlerini de etkilemiş ve teknolojiler eğitimde de kullanılır hale gelmiştir. Uzaktan öğretim sisteminde kullanılan teknolojilerden biri olan televizyonun önemli bir rolü vardır. Eğitimde kullanılan televizyon öğrencilerle içerik, öğrencilerle öğrenciler ve öğrenciler ile eğitimci arasında anında iletişim ve etkileşimini sağlayamamakta ve geleneksel anlamdaki yüzyüze eğitim-öğretim ortamını hazırlayamamaktadır. Fakat, gelişen teknolojilerle etkileşimli televizyon ortaya çıkmış ve eğitimde kullanılmaya başlamıştır. Etkileşimli televizyon ile öğretimde fiziksel ayrılıklar olmasına rağmen, etkileşim öğesinin eksikliği giderilmeye çalışılmıştır. Eğitimde kullanılan çeşitli iletişim kanalları sayesinde ses, yazı ve görüntü değişimi anında yansıma ile sağlanır olmuştur. ''Uzaktan Öğretimde Etkileşimli Televizyonun Kullanılması'' adlı çalışma dört ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, eğitim sürecinin bir iletişim süreci olduğu düşünülerek iletişim tanımları yapılmış, iletişimi sağlayan kitle iletişim araçlarına değinilmiştir. Daha sonra etkileşim ve kitle iletişim araçlarında etkileşimin nasıl sağlandığına yer verilmiştir. Çalışmanın ikinci bölümünde yöntem hakkında bilgi verilmiştir. Uzaktan öğretim sistemlerinde etkileşimli televizyon programlarının ele alınıp yapılma sürecinde konu ile ilgili olan ; eğitim programları yayıncılığında etkileşime, etkileşimli televizyon ile uzaktan öğretim programlarının hazırlanmasına ve Açıköğretim Fakültesi'nde uygulanacak yapım sürecine ait bilgilere yer verilmiştir. Ayrıca bilgilerin toplanmasına ve işlenmesine değinilmiştir. Çalışmanın üçüncü bölümünde elde edilen bulgulara yer verilmiştir. Bulgular, amaç başlığı altında ortaya çıkan sorulardan yola çıkarak hazırlanmış ve Açıköğretim Fakültesi ile ...
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/10030
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [121]