Görsel ve içerik olarak video klip
Özet
İnsanoğlu varoluşundan bu yana, sürekli bir iletişim kurma çabası içindedir. İlk zamanlar mağara duvarlarına çizilen resimlerle anlatılan dış dünya, sanat ve iletişim teknolojilerinin gelişmesiyle birlikte farklı şekillerde aktarılmaya başlandı. Endüstrileşme ve teknolojisnin gelişmesiyle, toplumsal, ekonomik ve kültürel yapıda da değişimler meydana geldi. İnsanlar farklı görüşler, farklı arayışlar, ve farklı beklentiler içine girdi. İşte böyle bir ortam içinde evrensel dilini kullanan müzik, hızlı ve doğrudan aktarma yoluyla insanlara bir takım mesajlar vererek, iletişim kurmayı başardı. Çağın iletişim araçlarından biri olan televizyon, müzik için teknolojisini ve dilini kullanarak kendisine bir üslup oluşturmaya çalıştı. Zaman içerisinde müzik artık yalnız dinlenmek için değil, aynı zamanda seyredilmek için yapılmaya başlandı. Araştırmanın temelini oluşturan, seyirlik müzik olarak ortaya çıkan video kliplerin müzik yapımcıları için ayrı bir önemi vardır. Piyasaya yeni çıkan bir müzik eserinin promosyonunu yapan video klipler, varoldukları kültürel ortamın özelliklerini taşırlar. Video klipler, kendilerini izleyen insanlar üzerinde, günlük yaşama yansıyan davranış biçimleri yaratır. Bu çalışmada ''video klip nedir?'' sorusuna bir yanıt aranmaya çalışıldı. Bu amaçla, televizyonun bir üretimi olan video klibi görsel ve içeriksel açıdan tanımlamaya yönelik olarak, televizyonun anlatımına, popüler kültüre ve çağdaş sanat anlayışına kısaca değinildi. Çalışmanın ikinci bölümünde, video klibin gelişimi, etkilendiği ve etkilediği alanlara değinilerek, video klibin kendisine yönelik bir görsel anlatım ve içerik araştırması yapıldı. Video klibin Türkiye'deki gelişimi için izlediği yol ve geçtiği aşamalar açıklandı. Son bölümde ise, araştırma hakkında bir yargıya varılarak, iki video klip görsel ve içerik açısından incelendi ve genel bir sonuç çıkarıldı.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/10034
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [121]