Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKılıç, Levend
dc.contributor.authorOrhon, E. Nezih
dc.date.accessioned2014-12-02T16:10:11Z
dc.date.available2014-12-02T16:10:11Z
dc.date.issued2002
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/10047
dc.descriptionTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sinema ve Televizyon Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 163981en_US
dc.description.abstractTelevizyon haberi sahip olduğu görsel ve işitsel yapıların özellikleri ile günlük hayatımızdaki görsel ve işitsel farklı anları ve olayları izleyenlere aktararak en tercih edilen haber kaynağı olarak yer almaktadır. Farklı zaman ve mekanlar her an bir haber bülteni içersindeki çerçevede aynı anda yer alabilmektedir. Bir noktada olan olay canlı yayınlarla, teknolojinin sağladığı hızlı ve detaylı aktarım teknikleriyle her an ekranda yer alabilir olmaktadır. Televizyon haberleri varolan birçok haber verme yöntemi içersinde önemli bir yer tutmaktadır. Kısa bir süre için izlenilen haberler uzun bir çekim, çekim sonrası süreçler ve yayın aşamalarından geçtikten sonra ekranlara ulaşmaktadır. Saniyeyle ifade edilebilecek görüntü ve sesler zamana karşı yarışan yapım aşamalarından geçerek ulaşmaktadır. Haberin ekranda izlenildiği ana kadar olan süreçte iki temel etken son ürünün ortaya çıkışında belirleyici olmaktadır. Ürünü ortaya çıkartmada yer alan teknoloji ve teknoloji üzerindeki etkisiyle beraber ürünün oluşumundaki yaklaşımı, biçimi, içeriği belirleyici özelliğiyle ideolojidir. Teknolojinin sağladığı olanaklar ve ürunü biçimlendirme seçenekleri; ideolojinin ister kazanç amaçlı olsun, ister mesaj biçimlendirmedeki etkisi olsun, karşılıklı etkileşim içersinde ürünün doğasında yer alırlar. Hazırlanan haber aldığı biçim ve içerik açısından farklı yaklaşımlarla ele alınmaktadır. Oluşturulan içerik ve biçim göz önüne alındığında inşa, yansıtma, yönlendirme veya simülasyon olarak değerlendirilirken, bir yandan da kazanç ve benzeri yaklaşımları yansıtan bir anlayışın eğlencelik-gösteri ürünü olarak değerlendirilmektedir. Çalışmada yer alan ömeklem incelendiğinde de, haberin olayın kendisinden farklı bir biçim içersine yerleştirilmesinde birçok uygulamanın yer aldığı görülmektedir. Kurgu ile sağlanan bu yeni biçimlendirme habere ilişkin yer alan temel beş yaklaşımın da yansımalarını taşımaktadır. Başlı başına inşa edilmiş bir ürün ortaya çıkmakta, farklı sunum biçimleriyle yansıtma, yönlendirme ve simülasyona ilişkin paralellikler görülmekte ve yeni eğlencelik sayılabilecek bir yapı ortaya konulmaktadır. Bu yeni yapının da değişim değerini, yani kazanç sağlatacak ratinglerle paralellik gösterip göstermediği tespit edilmeye çalışılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTelevizyon gazeteciliğien_US
dc.titleOlayın televizyon haberine dönüşümü : değişim değeri açısından televizyon haberlerien_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXI, 211 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster