dc.contributor.advisor | Kılıç, Levend | |
dc.contributor.author | Orhon, E. Nezih | |
dc.date.accessioned | 2014-12-02T16:10:11Z | |
dc.date.available | 2014-12-02T16:10:11Z | |
dc.date.issued | 2002 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/10047 | |
dc.description | Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sinema ve Televizyon Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 163981 | en_US |
dc.description.abstract | Televizyon haberi sahip olduğu görsel ve işitsel yapıların özellikleri ile günlük hayatımızdaki görsel ve işitsel farklı anları ve olayları izleyenlere aktararak en tercih edilen haber kaynağı olarak yer almaktadır. Farklı zaman ve mekanlar her an bir haber bülteni içersindeki çerçevede aynı anda yer alabilmektedir. Bir noktada olan olay canlı yayınlarla, teknolojinin sağladığı hızlı ve detaylı aktarım teknikleriyle her an ekranda yer alabilir olmaktadır. Televizyon haberleri varolan birçok haber verme yöntemi içersinde önemli bir yer tutmaktadır. Kısa bir süre için izlenilen haberler uzun bir çekim, çekim sonrası süreçler ve yayın aşamalarından geçtikten sonra ekranlara ulaşmaktadır. Saniyeyle ifade edilebilecek görüntü ve sesler zamana karşı yarışan yapım aşamalarından geçerek ulaşmaktadır. Haberin ekranda izlenildiği ana kadar olan süreçte iki temel etken son ürünün ortaya çıkışında belirleyici olmaktadır. Ürünü ortaya çıkartmada yer alan teknoloji ve teknoloji üzerindeki etkisiyle beraber ürünün oluşumundaki yaklaşımı, biçimi, içeriği belirleyici özelliğiyle ideolojidir. Teknolojinin sağladığı olanaklar ve ürunü biçimlendirme seçenekleri; ideolojinin ister kazanç amaçlı olsun, ister mesaj biçimlendirmedeki etkisi olsun, karşılıklı etkileşim içersinde ürünün doğasında yer alırlar. Hazırlanan haber aldığı biçim ve içerik açısından farklı yaklaşımlarla ele alınmaktadır. Oluşturulan içerik ve biçim göz önüne alındığında inşa, yansıtma, yönlendirme veya simülasyon olarak değerlendirilirken, bir yandan da kazanç ve benzeri yaklaşımları yansıtan bir anlayışın eğlencelik-gösteri ürünü olarak değerlendirilmektedir. Çalışmada yer alan ömeklem incelendiğinde de, haberin olayın kendisinden farklı bir biçim içersine yerleştirilmesinde birçok uygulamanın yer aldığı görülmektedir. Kurgu ile sağlanan bu yeni biçimlendirme habere ilişkin yer alan temel beş yaklaşımın da yansımalarını taşımaktadır. Başlı başına inşa edilmiş bir ürün ortaya çıkmakta, farklı sunum biçimleriyle yansıtma, yönlendirme ve simülasyona ilişkin paralellikler görülmekte ve yeni eğlencelik sayılabilecek bir yapı ortaya konulmaktadır. Bu yeni yapının da değişim değerini, yani kazanç sağlatacak ratinglerle paralellik gösterip göstermediği tespit edilmeye çalışılmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Televizyon gazeteciliği | en_US |
dc.title | Olayın televizyon haberine dönüşümü : değişim değeri açısından televizyon haberleri | en_US |
dc.type | doctoralThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XI, 211 y. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |