dc.contributor.advisor | Akyürek, Feridun | |
dc.contributor.author | Konrot, Ozan | |
dc.date.accessioned | 2014-10-28T20:25:46Z | |
dc.date.available | 2014-10-28T20:25:46Z | |
dc.date.issued | 2002 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/10049 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sinema ve Televizyon Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 164440 | en_US |
dc.description.abstract | Sanal gerçeklik, iletişim ortamlarının bir sonraki adımı olarak adlandırılan ve doğrudan kullanıcının davranışlarına tepki veren bir teknolojidir. Havacılıktan tıbba, savunma sanayinden eğlence sektörüne dek pek çok uygulama alanı bulunan bu teknoloji beraberinde yeni anlatım olanaklarını da getirmektedir. Sanal gerçeklik ortamının anlatım olanaklarını genişletmek için film ortamında kullanılan temel öğelerden de yararlanılabilir. Fakat sanal gerçeklik ve film ortamlarının yapıları arasındaki farklılıklardan ötürü bu öğelerin oldukları gibi kullanılabilmeleri mümkün olmayabilir. Bu araştırma, sanal gerçeklik ve film ortamlarının sınırlılıkları arasındaki farkı ortaya koyarak film ortamının temel öğelerini sanal gerçekliğe aktarma çabasında bir temel oluşturmayı amaçlamaktadır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sanal gerçeklik | en_US |
dc.subject | İnsan-bilgisayar etkileşimi | en_US |
dc.subject | Görsel algı | en_US |
dc.title | Film ve sanal gerçeklik ortamlarının sınırlılıklarının karşılaştırılması | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XII, 79 y. : resim. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |