Kurum Yazarı "Ekergil, Vedat" TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu İçin Listeleme
-
B2B/Endüstriyel Pazarlar İçin Anahtar Müşteri Yönetimine İlişkin Müşteri Yaşam Boyu Değerinin Hesaplanmasında Muhasebe ve Pazarlamanın Rolü
Ekergil, Vedat; Ersoy, Figen Nezihe (2016)Müşteri yaşam boyu değeri, uzun süredir birçok akademisyenin ve pazarlama yöneticisinin üzerinde durduğu bir kavramdır. Müşteri yaşam boyu değerinin temel amacı, işletme için müşterilerin önem derecelerini belirlemektir. ... -
Küresel Raporlama Girişimi (GRI) Standartlarına Göre Seçilen Otellerin Sürdürülebilirlik Raporlarının Analizi ve Değerlendirilmesi
Ekergil, Vedat; Göde, Özgür Merve (2017)Son yıllarda işletmelerin ekonomik, sosyal ve çevresel sorumluluklarını yerine getirdiklerine yönelik bilgiyi toplumla paylaştıkları ve bazı ülkelerin bu raporların sunumunu yasal olarak zorunlu hale getirdikleri görülmektedir. ... -
Kısıtlar Teorisine Dayalı En Uygun Birleşik ve Ek Mamul Karması Kararına İlişkin Bir Algoritmanın Geliştirilmesi
Ekergil, Vedat (2008)1980’li yılların başından itibaren yeni bir yönetim felsefesi olarak ortaya çıkan kısıtlar teorisi, işletmelerin başarısızlık nedenlerini ortaya koyarak çözüm yollarına yönelik çalışmaların yapılmasına katkı sağlamıştır. ... -
Maliyet Hacim Kâr Analiz Tekniğinin Müşteri Kârlılık Analizinde Kullanılması ve İşletmeler İçin Model Önerisi
Ekergil, Vedat (2017)Maliyet-hacim-kâr (MHK) analizi, genellikle hacim ve maliyet arasındaki ilişkiye bağlı olarak üretim ve satış sonuçlarını gözlemleyebilmek için oluşturulmaktadır. Hacim ve maliyet boyutundan bakılan analizde kâr boyutu bir ... -
Muhasebe Meslek Mensuplarının Etik-Disiplin İlişkisi ve Yıllar İtibariyle Disiplin Cezası Analizi: 1993-2015
Ekergil, Vedat (2016)Muhasebe mesleği, son 30 yıldır yeniden yapılanmaktadır. Bu süreçte, etik ve disiplin cezası sistemini kurumsal düzeyde yerine getirilmeye çalışılmış, mesleğin itibarını koruma ve yükseltmeye yönelik adımlar itinayla ... -
Muhasebe Meslek Mensuplarının Hizmet Kalitesi: Sunulan Hizmetlerin Kalitesi İle Müşteri Memnuniyeti İlişkisi Eskişehir Uygulaması
Banar, Kerim; Ekergil, Vedat (Anadolu Üniversitesi, 2010)Çalışmada, muhasebe meslek mensuplarının sundukları hizmetlerin kalitesi ile müşteri memnuniyeti arasındaki ilişki SERVQUAL ölçeğinden yararlanılarak çözümlemeye çalışılmaktadır. Bu çalışmada merkezi Eskişehir’de bulunan ... -
Muhasebe meslek mensuplarının müşteri kârlılık analizi ve bir model önerisi
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; 0000 - 0002 - 6790 - 8529; 0000 - 0003 - 0847 - 2427; Ekergil, Vedat; Polat, Ezgi (2020)Zaman temelli faaliyete dayalı maliyet sistemi, geleneksel ve faaliyet tabanlı maliyet sistemlerinin eksik yanları dikkate alınarak geliştirilmiştir. Bu sistem özellikle faaliyetlere ait maliyetlerin daha doğru şekilde ... -
Muhasebecilerin ve Mükelleflerin Iesba’nın Etik İlkeleri Temelinde Muhasebecilerin Mesleki Davranışlarına Bakışı: Eskişehir İlinde Bir Araştırma
Ekergil, Vedat; Onay, Ahmet (2018)Muhasebe toplumun kendisinden etik değerlere yüksek düzeyde bağlılık beklediği bir meslektir. Muhasebe meslek etiği, mesleki faaliyetlerin gerektiği şekilde yürütülebilmesi için meslek mensuplarının davranışlarına yasalar, ... -
Türkiye Muhasebe Standartlarının Faktoring Muhasebe İşlemlerine Etkileri ve Uygulamada İskontolu Faktoring İşlemlerinin Muhasebeleştirilmesi
Günümüzde işletmelerin en önemli sorunlarından birisi likidite sorunudur. İşletmeler likidite darboğazından kurtulmak ve hayatta kalabilmek için alternatif finansman tekniklerinden biri olan faktoringe başvurmaktadır. ... -
Türkiye'de TÜRMOB ile Birleşik Krallık ACCA'da Muhasebe Meslek Mensuplarının Disiplin Süreci ve İki Birlik Arasındaki Disiplin Sürecinin Karşılaştırılması
Ekergil, Vedat; Çavuş, Gülşen; Kodalak, Erkan (2016)Muhasebe mesleği, son 30 yıldır kurumsallaşma sürecindedir. Bu süreçte, etik ve disiplinin muhasebe mesleğinin vazgeçilmezleri olduğunu meslek mensuplarına yerleştirilmeye çalışılmıştır. Meslek mensuplarının disiplin süreci ...