Konu "Şirket imajı" için Enstitüler listeleme
Toplam kayıt 20, listelenen: 1-20
-
EFQM modeli kapsamında kurumsal sosyal sorumluluk uygulamaları ile kurumsal imaj ilişkisinin araştırılmasında yapısal eşitlik modellerinin kullanılması
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Dünya değişti! Globalleşen ekonominin ve zorlaşan rekabetin belirgin olarak hissedildiği 21.yüzyılda, işletmelerin ayakta kalabilmek için kaliteli ve ucuz üretmesi artık yeterli olmamaktadır. İşletmelerin başarısı ve ... -
Evaluating the impact of corporate governance on firm performance using board index
(Anadolu Üniversitesi, 2016)SPK, 2013 yılında, Borsa İstanbul bünyesinde hesaplanan Kurumsal Yönetim İndeksinin Yönetim Kurulu bileşeninin ağırlığını %25'ten %35'e çıkarmıştır. Bu karar, hissedarların varlıklarını yöneten ve firmayı kurumsal olarak ... -
ISO 14000 çevre yönetim sistemi uygulamalarının işletmelerin kurum imajıyla olan ilişkisinin incelenmesi ve Eskişehir ilinde beyaz eşya üreten işletmeler ve tüketiciler üzerinde yapılan bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Gün geçtikçe artan çevre sorunları hem dünya hem de ülkemiz açısından, üzerinde dikkatle durulması gereken bir olgu haline gelmiştir. Çevrenin kirlenmesi sadece bireylerin sorunu olmaktan çıkmış, toplumda her kesimin, ... -
İç ve dış paydaşların değerlendirmelerine göre Anadolu Üniversitesi'nin kurumsal itibarı
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Başkalarından saygı görme ve itibar kazanma ihtiyacı tarih boyunca hep var olmuştur. Kurumlar açısından itibar kavramı ise 1990’lı yıllardan itibaren öncelikle işletmeler üzerinde yapılan araştırmalarla gündeme gelmiş ve ... -
Kamu kuruluşlarında sosyal medya kullanımının kurumsal imaj açısından rolü : Anadolu Üniversitesi örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Kurumsal imaj, kişilerin kurumlar hakkındaki çeşitli deneyimleri, duyumları ve izlenimleri sonucunda zihinlerinde oluşan görüntüdür. Gün geçtikçe artan rekabet ortamında, kuruluşların olumlu bir imaja sahip olmasının onlara ... -
Kurum imajının yaratılmasında vizyon yönetiminin etkilerinin incelenmesi ve Ford Otosan işletmesinde bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Küreselleşmeyle birlikte günümüzde, insanlığın ilgi, ihtiyaç ve beklentileri sürekli farklılaşmakta, rekabet artmakta ve pazar koşulları zora sürüklenmekte, daha bir çok etken sahnede yerini almaktadır. Bu değişime ayak ... -
Kurum kimliği çerçevesinde logo tasarımını ve rengini anlamlandırmaya yönelik bir çalışma
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Kurumun kimliğinin görünen yüzü olarak tanımlanan görsel kimlik, kurumun kimliğine ait ilk izlenimi vermesi açısından büyük önem taşır. Görsel kimliğin en dikkat çekici ve bilinen öğesi logodur. Logolar kurumun kim olduğunu ... -
Kurum kimliği ve kurumsal bağlılık arasındaki ilişki, kurum kimliğinin çalışanların kurumsal bağlılıkları üzerindeki etkilerinin bir işletmede araştırılması
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Bu çalışmanın amacı kurum kimliğinin, çalışanların kurumsal bağlılıkları üzerindeki etkisini belirlemektir. Kurumsal bağlılığı etkileyen kurum kimliği faktörleri olarak, kurumsal iletişim, kurumsal tasarım, kurumsal davranış ... -
Kurumsal itibarı sağlamada kurumsal yönetimin etkisi ve Türkiye uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Bu çalışma ile; şirketler için sürdürülebilir rekabetçi üstünlük yaratılmasında, rakipler tarafından taklit edilemeyen önemli bir kavram olan kurumsal itibarın iyi kurumsal yönetim yapılarıyla sağlanacağı varsayımıyla, ... -
Kurumsal itibarın ölçümü : Türkiye'ye yönelik ölçek geliştirme çalışması
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Türkiye'de yapılan itibar araştırmalarında ölçekler, ulusal boyutta gerçekleştirilmiş keşifsel araştırmalara değil, yazında bulunan ve yurtdışında kullanılan itibar kriterlerine dayandırılmaktadır. Bu araştırma, Türkiye'de ... -
Kurumsal kimlik tanıtımını etkileyen faktörler : Türkiye'nin ilk 500 kurumuna yönelik bir alan araştırması
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Günümüzde kurumsal kimliğe verilen önemin artmasıyla birlikte bu çalışma, Alessandri'nin çalışmasını uyarlayarak Türkiye'de kurumsal kimlik tanıtımının önemini ve kurumsal kimlik tanıtımını etkileyen faktörleri araştırmaktadır. ... -
Kurumsal kimlik tasarımının, gerekleri, süreçleri ve kuruma kazandırdıkları
(Anadolu Üniversitesi, 1996)Her insanın kendini diğerlerinden ayıran bir kimliği vardır. Bireyleri birbirinden ayıran iç dünyalarının farklılığı görünüşlerine de yansır. Kurumlar ve insanlar birbirine benzetilebilir. Kurumların da insanlar gibi kimliği ... -
Kurumsal kimlik ve anlambilim çerçevesinde Vakko örneği
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Günümüzde modern kurum ve kuruluşlar kurumsal kimlik kavramına önem vermişlerdir. Çünkü kurumsal kimlik, bir kuruluşun kim olduğunun, ne yaptığının ve bunu nasıl yaptığının görsel ve davranışsal sunumudur. Bu çalışmada ... -
Kurumsal kimlik web sitelerinin etkileşim boyutları açısından çözümlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2002)İnternetin, kullanım alanı en yaygın olan bileşeni web siteleridir. Bu sanal ortam, bilginin dolaşım ve paylaşımı, eğlence, pazarlama, alış-veriş yapma vb. amacıyla; hem tüketiciler hem de üreticiler tarafından giderek ... -
Kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinin marka çağrışımı ve kurumsal itibar üzerindeki etkisi ve bir işletme uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Günümüzde pazarlama kavramının odak noktasında “değer temelli olmak” anlayışı bulunmaktadır. Kurum ve kuruluşları değerli kılan ve fark yaratan artık sadece ürettikleri mal ya da sundukları hizmetin kalitesi değil, topluma ... -
Sosyal medyada kurum kimliği yönetimi: Türkiye'nin en büyük 500 şirketi üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Sosyal medya hem bireyler hem de kurumlar açısından günümüzün en önemli iletişim araçlarından biri haline gelmiştir. İşletmeler, organizasyonlar ve kuruluşlar sosyal medyayı hedef kitleleri ile iletişim kurmada önemli bir ... -
Tasarımın kuruma kattığı değerler : T-box, Tariş ve Nurus üzerine bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2009)Tasarım aracılığıyla kuruma eklenen değerleri bulmayı amaçlanan bu çalışmada, tasarım yönetimi ödülü alan firma yöneticileri ile görüşmeler yapılmış ve firmaların tasarımı hangi alanlarda nasıl kullandıkları incelenmiştir. ... -
Tüketicilerin kurumsal itibar algısı üzerindeki kültürel etkiler
(Anadolu Üniversitesi, 2016)İtibar işletmelere mevcut pazarlarında sürdürülebilir rekabet üstünlüğü sağlayan soyut bir varlık, ekonomik bir değerdir. Literatürde rekabet üstünlüğü ve kurumsal itibar arasında doğrusal bir ilişki olduğu görüşü yaygın ... -
Türkiye'deki bankaların web sitelerinde kurumsal kimlik
(Anadolu Üniversitesi, 2000)Ticaretin gittikçe geliştiği ve rekabetin arttığı günümüz ortamında kendini tanıtma yönünde öncelikle kimlik oluşturmak küçük, büyük tüm kuruluşlar için bir gereklilik halini almıştır. Bunun temel nedeni kurumsal imajın ... -
Yaşar Üniversitesi kurumsal imajının, üniversitenin farklı paydaş grupları tarafından algılanışı
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Bir örgütü hatırlatan tutum, davranış ve inançların tümü olarak tanımlanan kurumsal imaj kavramı, endüstri devrimi ve beraberinde iletişim ve bilgi teknolojilerinin gelişmesi ile ortaya çıkan rekabet ortamı sonucu önem ...