Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKabael, Tangül
dc.contributor.authorBaran, Ata Ayla
dc.date.accessioned2019-10-19T17:27:15Z
dc.date.available2019-10-19T17:27:15Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpRNU16TTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/14517
dc.description.abstractBu araştırmada matematiksel iletişim bağlamında eğitim almış bir ortaokul matematik öğretmen adayı ile bu eğitimi almamış olan belirli bir mesleki deneyime sahip bir ortaokul matematik öğretmeninin matematiksel söylemlerinin ve matematiksel söylemleri analiz etme biçimlerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmada aynı zamanda matematiksel iletişim bağlamındaki eğitimin ve mesleki deneyimin bunlar üzerindeki etkileri konusunda ileriki çalışmalara ışık tutulması amaçlanmaktadır. Bu amaçla fenomenoloji deseni kullanılan bu araştırmanın verileri araştırmacılar tarafından tasarlanan bir öğretim senaryosu, klinik görüşmeler ve ders gözlemleri aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmanın katılımcıları 10 yıllık mesleki deneyime sahip bir ortaokul matematik öğretmeni ile bir ortaokul matematik öğretmen adayıdır. Katılımcıların matematiksel söylem analizleri ve ders gözlemlerinden elde edilen veriler odaksal analiz yöntemi ile analiz edilirken, klinik görüşmelerden elde edilen veriler ise içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda matematik öğretmeni ve öğretmen adayının hem matematiksel söylemleri hem de matematiksel söylemleri analiz etme biçimlerinin birbirinden oldukça farklı olduğu görülmüştüren_US
dc.description.abstractThe purpose of this study was to investigate and analyze mathematical discourse of a senior prospective teacher who is educated about mathematical communication and of an experienced middle school mathematics teacher. Besides, the aim was to shed light on future research studies about the effects of education about mathematical communication and teaching experience on mathematical discourse and discourse analysis. The study was designed as a phenomenological study. In the process of data collection, a teaching scenario was developed by the researchers. Afterwards, clinical interviews and lesson observations were conducted with the participants. The participants of this study were a middle school mathematics teacher who has ten years of experience in teaching and a senior prospective teacher. Data were analyzed qualitatively by using focal analysis technique and data collected from clinical interviews were analyzed by using content analysis. The findings of the study revealed that the participants’ mathematical discourse and their discourse analysis were quite different from each otheren_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleBir Ortaokul Matematik Öğretmeni ve Öğretmen Adayının Matematiksel Söylemlerien_US
dc.title.alternativeMathematical Discourse of a Middle School and a Senior Prospective Mathematics Teacheren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTurkish Online Journal of Qualitative Inquiryen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage161en_US
dc.identifier.endpage185en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]
dc.contributor.institutionauthorYücel, Ersin


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster