Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorUygur, Kabael Tangül
dc.contributor.authorTanışlı, Dilek
dc.date.accessioned2019-10-19T17:27:15Z
dc.date.available2019-10-19T17:27:15Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn1305-3515
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRBeE1USTNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/14518
dc.description.abstractMatematik eğitimcilerinin uzun yıllardır önemle üzerinde çalıştıkları fonksiyon kavramı hala öğrenciler için bir güçlük kaynağı olmaktan çıkamamıştır. Fonksiyonel ilişki, fonksiyon kavramının başlıca önkoşul bilgisi olduğundan ve bu ilişkinin okulöncesi dönemden itibaren kazandırılması gerektiğinden, fonksiyon kavramının öğretiminin başlangıcı ortaöğretimde değil erken öğretim dönemlerinde düşünülmelidir. Fonksiyonel ilişki bilgisi erken dönemde örüntü kavramı bağlamında sayılar ya da geometrik şekiller arası ilişki ile başlar ve değişkenler arası ilişki ile devam eder. Bu çalışmada, cebirsel düşünme sürecinde örüntü ve fonksiyon kavramlarının ilişkisi ve bu kavramların öğretim stratejileri literatür tabanlı incelenmiş ve bu inceleme sonunda elde edilen sonuçlar araştırmacıların önerileri ile de desteklenerek verilmiştir.en_US
dc.description.abstractFunction concept that mathematics educators has worked on importantly for years is still a source of difficulties for students. Because the functional relationship is a prerequisite notion for the function concept and the functional relationship should be gained from the outset, teaching of the function concept should be considered not in the high school mathematics, but in the early grades mathematics. In this study, the relationship between the pattern and function concepts and teaching strategies of them in the algebraic thinking process are investigated based on literature, and the results obtained from this investigation are given by supporting with the researchers' recommendations.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleCebirsel düşünme sürecinde örüntüden fonksiyona öğretimen_US
dc.title.alternativeTeaching from patterns to functions in algebraic thinking processen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİlköğretim Online (elektronik)en_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage213en_US
dc.identifier.endpage228en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]
dc.contributor.institutionauthorYücel, Ersin


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster