Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGültekin, Mehmet
dc.date.accessioned2019-10-19T17:27:21Z
dc.date.available2019-10-19T17:27:21Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.issn1302-5600
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TmpZMU56YzM=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/14553
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, öğretmenlerin ilköğretim okullarında kutlanan belirli gün ve haftaların gerekliliği ve işe vurukluğuna yönelik görüşlerini belir­lemektir. Tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilen araştırmanın evrenini, Es­kişehir il merkezindeki ilköğretim okullarında görevli öğretmenler, örneklemini ise evren kapsamında yedi eğitim bölgesinden sosyo-ekonomik durumları dik­kate alınarak seçilen üçer okulda görevli 520 öğretmen oluşturmuştur. Araştır­mada veri toplamak amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen bir anket formu kullanılmıştır. Anket yoluyla toplanan verilerin çözümlenmesinde frekans, yüz­de ve aritmetik ortalamalardan yararlanılmıştır. Araştırma sonunda, öğretmen­ler ilköğretimde kutlanan belirli gün ve haftalar içinde en gerekli ve en işe vu­ruk olanının Atatürk Haftası olduğunu belirtmişlerdir. Ayrıca, öğretmenler, il­köğretimde kutlanan belirli gün ve haftaların işe vurukluğunu gerekliliğine gö­re daha düşük bulmuşlardır. Yine, öğretmenlere göre ilköğretimde kutlanan be­lirli gün ve haftaların istenilen biçimde gerçekleştirilememesinin ve istenilen ya­rarın elde edilememesinin nedenleri ise kutlanacak gün ve haftaların sayıca faz­la olması, kutlamaların fazla zaman alması/kutlamalar için zamanın yetersiz ol­ması, kutlamalar için önceden iyi bir planlamanın yapılmaması, öğrencilerin il­gisizliği ve kutlanan belirli gün ve haftaların yararlı olduğuna inanılmamasıdır.en_US
dc.description.abstractThis study aims to find out the views of teachers on the necessity and usefulness of special days and weeks celebrated in primary schools. The scope of the study based on survey model is the teachers in primary schools in the province of Eskişehir. The subjects are 520 teachers in three schools chosen considering their socio-economic conditions from seven education districts within the scope of the study. A questionnaire was designed by the researcher to collect data. Frequencies and means cores were calculated in the analysis of the data. The results of the study suggest that the most necessary and useful one for the primary school teachers is AtatÜrk week. Besides, teachers considered special days and weeks celebrated in primary schools more necessary when compared to its usefulness. According to the teachers, special days and weeks to celebrate, their taking too much time, lack of enough time for celebrations, lack of good planning for the organization in advance, lack of student interest and the belief that these days and weeks are unbeneficial are reasons why such social activities cannot be organized in the way expected.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleİlköğretim Öğretmenlerinin İlköğretimde Kutlanan Belirli Gün ve Haftaların Gerekliliği ve İşe Vurukluğu Konusundaki Görüşleri: (Eskişehir İli Örneği)en_US
dc.title.alternativeViews of Primary School Teachers on the Necessity and Usefulness of Special Days and Weeks Celebrated in Primary Schools: (Eskişehir Sample)en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalMilli Eğitimen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue174en_US
dc.identifier.startpage72en_US
dc.identifier.endpage87en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]
dc.contributor.institutionauthorGültekin, Mehmet


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster