dc.contributor.author | Öncül, Nuray | |
dc.date.accessioned | 2019-10-19T19:57:02Z | |
dc.date.available | 2019-10-19T19:57:02Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRrNE5UQTFOUT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/15148 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, Türkiye'de son yirmi iki yılda gerçekleştirilen erken çocukluk özel eğitimi ile ilgili makaleleri gözden geçirmektir. Bu amaçla erken çocukluk dönemindeki gelişimsel gerilik/yetersizlik gösteren çocuklar, aileleri ve onlara sunulan hizmetler ve uygulamalarla ilgili 55 makaleye ulaşılmıştır. Ulaşılan makaleler konularına göre dört bölüme ayrılmış ve her bir bölüm tek tek incelenmiştir. Her bir makalede amaç, denekler, ortam ve kullanılan veri toplama araçları, uygulama süreci, araştırma modeli, uygulama güvenirliği, gözlemciler arası güvenirlik, sosyal geçerlik ve bulgular dikkate alınmıştır. Beceri öğretimine ilişkin 20, kaynaştırma uygulamasına ilişkin 15, ailelere ilişkin 14 ve gelişimsel yetersizliği olan çocukları akranları ile karşılaştırmaya ilişkin altı makaleye ulaşılmıştır | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | Türkiye'de Erken Çocuklukta Özel Eğitim ile İlgili YapılmışMakalelerinGözden Geçirilmesi | en_US |
dc.title.alternative | Review of the Articles Related with Early Childhood Special Education in Turkey | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | INTERNATIONAL JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD SPECIAL EDUCATION | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü | en_US |
dc.identifier.volume | 6 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 247 | en_US |
dc.identifier.endpage | 284 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US] |