Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTopsakal, Mehmet
dc.contributor.authorDüzkantar, Ayten
dc.date.accessioned2019-10-19T21:03:31Z
dc.date.available2019-10-19T21:03:31Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn1303-0493
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRJd05UWXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/15590
dc.description.abstractBu çalısmada, Zihin özürlü çocuklara oto yıkama becerisi ögretiminde hata düzeltmesi yapılarak gerçeklestirilen eszamanlı ipucuyla ögretimin etkililigi arastırılmıstır. Aynı zamanda, eszamanlı ipucuyla ögretimin ortam, zaman ve araç - gereçler arası genelleme etkisi ve uygulama sona erdikten birinci, ikinci ve üçüncü haftalardaki izleme etkisi incelenmistir. Arastırmada, yoklama evreli denekler arası çoklu yoklama modeli kullanılmıstır. Arastırma, Eskisehir ilinde bir özel rehabilitasyon merkezinde okuma yazmaya hazırlık sınıfına devam eden 16-20 yasları arasındaki üç erkek ögrenci ile yürütülmüstür. Oturumların tümü bire-bir ögretim düzenlemesi biçiminde gerçeklestirilmistir. Ögretim sırasında sözel+model ipucu bir arada kullanılmıs ve hata düzeltmesi olarak da fiziksel ipucuna yer verilmistir. Beceri, tüm basamakların bir arada ögretimi biçiminde ögretilmistir. Arastırmada hem gözlemciler arası güvenirlik hem de uygulama güvenirligi verisi toplanmıs, eszamanlı ipucuyla ögretimin etkililigi grafiksel analiz kullanılarak belirlenmistir. Arastırma bulguları, hata düzeltmesi yapılarak gerçeklestirilen eszamanlı ipucuyla ögretimin zihin özürlü çocuklara oto yıkama becerisinin ögretiminde etkili oldugunu ve ögretim sona erdikten sonra 1, 2 ve 3 hafta sonra da ögrenilenlerin kalıcılıgının korundugunu gösterir niteliktedir. Farklı ortam, farklı zaman ve farklı araç gereçlerle gerçeklestirilen genelleme oturumlarında üç ögrenci de %100 düzeyinde dogru tepkinin sürdügünü göstermektedir.en_US
dc.description.abstractIn this study, the aim of the study is to investigate the effectiveness of simultaneous prompting in teaching car washing to children with mental retardation by correcting error. Furthermore, the generalization effect of simultaneous prompting across settings, time, and materials was examined, and a follow-up observation of the first, second and the third weeks after the fulfillment of the instruction was conducted. Multiple-probe across subjects was used in this study. Three male students (16-20 years of age) with mental retardation attending the preparation course for reading and writing in Eskisehir participated in the study. Sessions of full probe, daily probe, instruction, observation, and generalization were carried out to assess the effectiveness of simultaneous promoting carried out through error correction on teaching how to wash a car to children with mental retardation. All session's occured in one-to-one teaching settings. Verbal probe and modeling were used simultaneously for the instruction, and physical probe was included as error correction. The skill was taught through teaching all the steps involved at the same time. Both inter-observer and procedural reliability data were collected for the study, and the effectiveness of simultaneous prompting was determined on graphic analysis.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleZihin özürlü çocuklara oto yıkama becerisi öğretiminde hata düzeltmesi yapılarak gerçekleştirilen eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkililiğien_US
dc.title.alternativeThe effectıveness of sımultaneous promptıng ın teachıng car washıng to chıldren wıth mental retardatıon by correctıng erroren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAbant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Engelliler Araştırma Enstitüsüen_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage79en_US
dc.identifier.endpage94en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster