Başlık için Sosyal Bilimler Enstitüsü listeleme
Toplam kayıt 3504, listelenen: 2141-2160
-
QS 9000 kalite yönetim sistemi ve Eti Çelik İşletmesi'nde uygulama süreci
(Anadolu Üniversitesi, 2002)İşletmeler günümüz rekabet ortamında ayakta kalabilmek için verimlilik, maliyet ve kaliteye önem vermek zorundadırlar. İşletmelerin başarısının göstergesi düşük maliyetle, yüksek kalitede üretim yapmaktır. Bunu sağlamanın ... -
Quentin Tarantino sinemasında postmodern kavramlar
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Modernlikten bir kopuş olarak değerlendirilen postmodernizm, 1980'lerden itibaren modernizm serüveninin bir parçası olan filmlerde karşılık bulmaya başlamıştır. Bu çalışma, postmodernizmin Quentin Tarantino filmlerine nasıl ... -
Radyo ve televizyon öğretimi veren okullarda öğrenci uygulama ihtiyacını karşılayacak bir televizyon stüdyosu tasarımı
(Anadolu Üniversitesi, 1989)Eğitim, genel anlamıyla, 'Bireyin davranışında, kendi yaşantısı yoluyla ve kasıtlı olarak istendik değişme meydana getirme sürecidir'. Öğretim kurumlarında verilen eğitim iki aşamalı olarak gerçekleşmektedir. 'Teorik Eğitim' ... -
Rant kollama kuramı ve rant kullanma sürecinde baskı grupları
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Devletin ekonomik hayatta müdahaleci bir rol üstlenmesini kabul ve teşvik eden anlayış 1970'lerden itibaren ciddi bir şekilde eleştirilmeye başlanmıştır. Bu eleştirilerin temelinde, devletin ekonomideki ağırlığının ... -
Reading Open Education in the Age of Mankind: Reproduction of Meaning in the Derridean Sense
(Anadolu University, 2017)The rapid change in the communication technologies plays a significant role in the transformation processes of societies. The studies studying the industrial revolution in two phases inform us that the first phase of the ... -
Reel olarak değer kazanmış Türk lirasının konvertibilitesi
(Anadolu Üniversitesi, 1991)Konvertibilite, ülkelerin dışa açılma sürecinde uluslararası ödemelerle ilgili sorunlarını çözümlemek üzere başvurdukları bir araçtır. Döviz piyasasında, ülkede yerleşik kişi veya dışarda yerleşik kişi olsun, dileyen ... -
Reflections from dual-mode alumni on the differences between distance and F2F education
(Routledge Journals, Taylor & Francis LTD, 2017)The relevant literature is rich enough about the differences between distance and face to face education. However, the number of studies examining these differences from the viewpoint of dual-mode alumni, those graduated ... -
Regülasyon ve büyüme
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Devlet tarafından ekonomik faaliyetleri etkilemek için kullanılan regülasyonlar önemli politik araçlarıdır ve bu yolla ekonominin toplam çıktı kapasitesi etkilenebilir. Bu çalışmanın temel dayanağını regülasyonların ülkelerin ... -
Rekabet gerilimini etkileyen unsurlar üzerine Türkiye iç hat havayolu taşımacılığı pazarında bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Rakip analizi, pazar içerisinde yer alan firmaların her birinin farklı kaynak donatımlarına sahip olduğu ve rekabet halinde olunan pazarların da farklı özellikler gösterdiği varsayımlarından hareketle oluşturulmuş bir ... -
Rekabet üstünlüğü sağlama açısından işletmelerin temel ve yardımcı faaliyetlerinde dış kaynak kullanımı : özel hastanelerde bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2011)İşletmeler, günümüzde küreselleşme ile artan rekabet ortamında varlıklarını sürdürmektedirler. Böyle bir ortamda dış kaynak kullanımı, işletmelere rekabet üstünlüğü sağlamaktadır. Dış kaynak kullanımı işletmelerin temel ... -
Reklam ahlakı
(Anadolu Üniversitesi, 1997)İş dünyasında ahlak kavramını yaygınlaşmasıyla reklam ahlakı kavramı da önemli hale gelmiştir. Reklamcıların topluma olan sorumluluklarının bir parçası reklamların ahlaka uygun olarak yapılmasıdır. Reklam ahlakı ile ilgili ... -
Reklam ajanslarındaki metin yazarlarının ortaya koydukları davranış yapıları ve varsaydıkları iletişim teorileri
(Anadolu Üniversitesi, 1997)Yaratıcı insanların en önemli özelliği ve kendi varoluşlarını buldukları nokta, fikir üretme yetenekleridir. Yaratıcılık ruhu, yani araştırma, sorgulama ve olayları değiştirme istekliliği, insan etkinliklerinin her alanına ... -
Reklam ajanslarının iletişim süreci içindeki yeri, organizasyon yapıları ve fonksiyonları
(Anadolu Üniversitesi, 1990)Reklamverenlerin yaratıcılık, medya, araştırma vb. her konudaki isteklerine daha kolay cevap verebilmek, ekonomik, sosyal ve siyasi dalgalanmalar karşısında ayakta kalabilmek için reklam ajanslarının bünyelerine uygun olan ... -
Reklam beğenilirliği
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu çalışma ile reklam beğenilirliği konusu detaylı bir şekilde incelenerek, literatürde var olan eksikliğin giderilmesi ayrıca reklam beğenisi etkileyen değişkenlerin bir model önerisi ile açıklanması amaçlanmıştır. ... -
Reklam bilgi işleme stratejilerinde cinsiyet farklılıkları : seçicilik hipotezi çerçevesinde reklam tepkisine yönelik deneysel bir çalışma
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Toplumsal cinsiyet sıklıkla pazar bölümleme stratejisi olarak kullanılmaktadır. Hedef pazarlara uygun etkili reklam stratejilerinin belirlenmesinde toplumsal cinsiyetin önemi hem akademisyenler hem de reklam profesyonellerinin ... -
Reklam etkililiği açısından geleneksel ve yeni medyadaki teklamların X, Y, ve Z kuşakları üzerindeki etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Günlük yaşantımızda önemli bir rol oynayan reklamlar, tüketicilerin yaşam biçimini büyük oranda şekillendirirken satın alma sürecinde de yer almaktadır. Esas olarak bireylerin imajlarını etkileyen reklamlar, düşünceler ve ... -
Reklam kampanyasında post-test
(Anadolu Üniversitesi, 1989)Henüz II. Dünya Savaşı başlamadan ortaya çıkan ve hızla gelişen ekonomi çok sayıda özel kuruluşun çoğalmasına neden olmuştur. Buna paralel olarak da çok sayıda kuruluşun reklam verme ihtiyacı artmıştır. İletişim araçlarındaki ... -
Reklam okuma biçimleri : kişisel değerlerin etkisine ilişkin bir alımlama çalışması
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Geçtigimiz on yıl içerisinde reklamlar ve değerler konusunu işleyen birçok çalışmaya rastlamak mümkündür. Bu çalışmaların eksik kalan yönünü ise izleyiciler oluşturmaktadır. Değerler ve reklamları konu alan çalışmaların ... -
Reklam ortamları planlaması-sayısal yöntemler ve bir model denemesi
(Anadolu Üniversitesi, 1985)Zaman içinde kitle iletişim ortamları, yüzyüze satış faaliyetlerinin en azından tanıtıma ilişkin fonksiyonunda satıcının yerini almış; belirli anlamlarla yüklü reklam mesajları hedef kitleye yoğun biçimde kitle iletişim ... -
Reklam strateji'sinin geliştirilmesi ve otomobil sektöründe bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1989)'Reklam Stratejilerinin Geliştirilmesi ve Otomobil Sektöründe Bir Uygulama' isimli çalışma üç bölümde ele alınmıştır. Birinci bölüm reklam ve reklam stratejilerinin anlamını açıklamaktadır. İkinci bölüm'de reklam stratejisinin ...