Yazar "0000-0001-5069-0132" için Anadolu Üniversitesi Yayınları listeleme
-
Açık ve uzaktan öğrenmede ölçme ve değerlendirme
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; 0000-0001-5069-0132; Akyıldız, Murat (Anadolu Üniversitesi, 2018)Açık ve Uzaktan öğrenme sistemleri çoğu kez formal/örgün öğrenme sistemlerinden daha hızlı değişir ve gelişir. Uzun süredir geleneksel ölçme sistemlerini kullanmakta olan açık ve uzaktan öğrenme alanı modern ölçme ... -
Açık ve uzaktan öğretimde ölçme ve değerlendirme politikaları
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; 0000-0001-5069-0132; Akyıldız, Murat (Anadolu Üniversitesi, 2015)Açık ve uzaktan öğretim çeşitli yönleriyle örgün öğretimden ayrılır. Bireylerin başarı durumlarının belirlenmesi amacıyla yapılan ölçme ve değerlendirme işlemlerinde üç ana politika bulunmaktadır. Bu çalışmada, ölçüt ... -
Açıköğretim öğrencilerinin kitap alma durumları ve başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; 0000-0001-5069-0132; 0000-0003-2639-4987; 0000-0002-2424-2720; Akyıldız, Murat; Usta, İlker; Okur, Muhammet Recep; Kuş, Gökhan (Anadolu Üniversitesi, 2016)Son yıllarda artan eğitim materyallerinin online ortama aktarılması eğilimine rağmen Açıköğretim sisteminde hala temel eğitim materyali basılı kitaptır. Bilgi ve iletişim teknolojilerinin çok sık kullanılmadığı dönemlerde ... -
Açıköğretim sisteminde eğitim amaçlı radyo programlarının geliştirilmesi
Demir, Fatma Nur (Anadolu Üniversitesi, 2019)Dünyadaki başarılı örneklerinin ve köklü uygulamaların aksine Türkiye’de uzaktan öğretim alanında sıklıkla tercih edilmeyen radyo yayıncılığı bu makalenin çıkış noktasını oluşturmaktadır. Bu bağlamda araştırmanın temel ... -
Açıköğretimde kullanılan sınavlardan Klasik Test Kuramına ve Madde Tepki Kuramına göre elde edilen yetenek ölçülerinin karşılaştırılması
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; 0000-0001-5069-0132; 0000-0002-2174-8443; Akyıldız, Murat; Şahin, Murat Doğan (Anadolu Üniversitesi, 2017)Öğrenci başarısının gerçeğe uygun kestirilmesi her zaman önemli bir sorun olmuştur. Klasik Test Kuramı ve Madde Tepki Kuramı öğrenci başarısını gerçeğe yakın kestirmek amacıyla geliştirilmiş yaklaşımlardır. İki kuram için ... -
Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi soru yazarlarının ölçme ve değerlendirme seminerlerine ilişkin görüşleri
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; 0000-0001-5069-0132; 0000-0002-2456-6338; Karadağ, Nejdet; Akyıldız, Murat; Kumtepe, Alper Tolga; Akgün, Hüseyin Reha (Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu çalışmada, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sisteminde sınav sorularının hazırlanmasında görev alan soru yazarlarının kendilerine yönelik olarak gerçekleştirilen ölçme ve değerlendirme seminerlerine ilişkin görüşleri ... -
Anadolu Üniversitesi örgün öğrencilerinin üniversitelerine bağlılıklarının öğrenci memnuniyet modeli ile incelenmesi
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; 0000-0001-5069-0132; Büyük, Köksal; Akyıldız, Murat (Anadolu Üniversitesi, 2016)Yükseköğretim kurumlarının performanslarının öğrencilerinin gözünden değerlendirilmesi son yıllarda giderek önem kazanmaktadır. Yükseköğretim kurumları, öğrencilerinin memnuniyet düzeylerini arttırarak kurumun tercih ... -
Farklı soru türlerinin güçlük ve ayırt edicilik düzeylerinin incelenmesi
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; 0000-0001-5069-0132; Akyıldız, Murat; Karadağ, Nejdet (Anadolu Üniversitesi, 2018)Açık ve uzaktan öğrenme sistemlerinde çoktan seçmeli soruların çeşitli türleri sınavlarda kullanılmaktadır. Bunlar geleneksel çoktan seçmeli, öncüllü, boşluk doldurma türü ve eşleştirme türü sorulardır. Bu soruların ...