Bölüm "Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı" Eğitim Bilimleri Enstitüsü için listeleme
Toplam kayıt 24, listelenen: 1-20
-
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Programının küresel vatandaşlık kapsamında incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2022)Sosyal Bilgiler dersinin en önemli amaçlarından biri iyi bir vatandaş yetiştirmektir. Günümüzde iyi bir vatandaşın sahip olması gereken özellikler incelendiğinde, küresel vatandaşlık özellikleri karşımıza çıkmaktadır. ... -
Classroom Teachers' Opinions about Homeworks
(Nesibe Aydin Education Inst, 2017)This study is aiming to establish the training teachers get regarding homework and how/how much it is to be given, and ascertain their views on this subject. The study has been conducted with 56 classroom teachers who have ... -
The effect of "Whatsapp" usage on the attitudes of students toward english self-efficacy and english courses in foreign language education outside the school
(T&K Academic, 2019)The aim of this study is to examine if using WhatsApp actively in English outside the school has any effect on the students' attitudes and self-efficacy belief on English course. In this study, a sequential explanatory ... -
The Effect of Flipped Learning Approach on Academic Achievement: A Meta-Analysis Study
(Hacettepe University, 2019)This study aims to examine the effect of the flipped learning approach on academic achievement through meta-analysis method. The study consists of the published articles in scientific journals, master's and doctoral theses ... -
Effect of interdisciplinary analogy based teaching on the science and technology course learning levels of primary students with different academic achievements [Disiplinlerarasi{dotless} analoji tabanli{dotless} ögretimin farkli{dotless} düzeylerde akademik başari{dotless}li{dotless} i·lkögretim ögrencilerinin fen ve teknoloji dersi ögrenme düzeyleri üzerindeki etkisi]
(Ankara University, 2014)In this research, it is aimed to determine the effect of interdisciplinary analogy based teaching on the science and technology course learning qualities of primary school students having different levels of academic ... -
Ergenlerde duygu düzenleme becerisi, algılanan ebeveyn kontrolü ve siber (sanal) zorbalık statülerinin okula bağlanma düzeylerini yordayıcılığı
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı ergenlerde duygu düzenleme becerisi, siber zorbalık statüleri ve algılanan ebeveyn kontrolünün okula bağlanma düzeylerini yordayıcılığını incelemektir. Ayrıca cinsiyet, sınıf düzeyi değişkenlerine ... -
Evaluation of the distance education pre-service teachers' opinions about teaching practice course (case of Izmir City)
(2012)The aim of this study was to determine the distance education pre-service teachers' opinions about the teaching practice course. The study was conducted with descriptive method. For data collection, analysis and interpretation, ... -
Evolution of teacher leadership as a challenging paradigm in rethinking and restructuring educational settings
(Springer Singapore, 2017)This chapter will examine teacher leadership as a challenging concept associated with school effectiveness and improving student success. From a historical perspective, roles and functions of teacher leadership have evolved ... -
Görsel sanatlar eğitimcisi yetiştirmede bir yöntem olarak yaratıcı drama: : eylem araştırması
(Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Bilginin deneyimler yoluyla, yapılandırılarak öğrenilmesi yerine, sınırlı yanıtlar arasından tek doğruyu bulmaya yönelik, kısa vadeli bellek becerisi gerektiren sınav kaygılı öğrenme ortamı, bireyin yaratıcı düşünmesini ... -
İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin matematiksel modelleme yeterliklerinin incelenmesi : bir öğretim deneyi
(Anadolu Üniversitesi, 2021)Bu araştırmanın amacı 4. sınıf öğrencilerinin, oluşturulan öğrenme ortamında uygulanan model oluşturma etkinlikleri (MOE) aracılığıyla matematiksel modelleme yeterliklerinin gelişimini araştırmaktır. Nitel yaklaşımla ... -
İlkokul Öğrencilerinin Kendi Kendine Öğrenme Becerilerinin Geliştirilmesine Yönelik Öğretici Destekli Bir Model (İÖDKKÖM) Önerisi
(2016)Bu araştırmada ilkokul 1.-4.sınıf öğrencilerinin kendi kendine öğrenme (KKÖ) becerilerinin geliştirilmesi ve ilkokul 4.sınıflar için öğretici destekli bir kendi kendine öğrenme modelinin (İÖDKKÖM) tasarlanması amaçlanmıştır. ... -
Mesleki ve teknik ortaöğretim alan öğretmenlerinin bilgi okuyazarlık yeterlilik düzeylerinin değerlendirilmesi
(2009)Günümüz bilgi ve iletişim teknolojilerinin hızlı ilerlemesine paralel olarak eğitim sistemi içerisinde öğretmenlerin rolleri ve görev tanımları da degişmektedir. Bilgi ve iletişim teknolojileri alanında yaşanan hızlı ... -
Online Learning and High School Students: a Cultural Perspective
(Anadolu University, 2018)The purpose of this study is to investigate the insights of high school students regarding their online learning experiences in the margin of cultural considerations. The study was designed in a qualitative pattern. The ... -
Öğretim elemanlarının örgütsel hafıza ve işgücü çevikliğine yönelik görüşleri arasındaki ilişkide işle bütünleşmenin aracılık rolü
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Araştırmanın temel amacı; öğretim elemanlarının görüşlerine göre örgütsel hafıza ve işgücü çevikliği arasındaki ilişkide işle bütünleşmenin aracılık rolünü incelemektir. Nicel desenlerden biri olan ilişkisel desenin ... -
Öğretmen adaylarının program bilgisi düzeylerinin arttırılmasına yönelik tasarlanan "Eğitimde Program Geliştirme" dersinin etkililiği
(Anadolu Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının eğitimde program bilgisi düzeylerinin arttırılmasına yönelik tasarlanan Eğitimde Program Geliştirme dersinin etkililiğini incelemektir. Bu amaca ulaşmak için çok aşamalı karma ... -
Öğretmenlerin mesleki kimlik algıları ve örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişki
(Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu araştırmada öğretmenlerin öğretmen kimliği ile örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada karma yöntem araştırma desenlerinden keşfedici sıralı desen kullanılmıştır. Araştırmanın ... -
Pandemi sürecinde eğitim bilişim ağı (EBA) aracılığıyla gerçekleştirilen İngilizce öğretiminin niteliği : öğretmen, öğrenci ve veli görüşleri (Erzurum ili örneği)
(Anadolu Üniversitesi, 2022)Bu araştırmanın amacı, pandemi döneminde EBA aracılığıyla gerçekleştirilen İngilizce öğretimine ilişkin öğretmenlerin, öğrencilerin ve velilerin görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden ... -
Paving the Way for Media Literacy Instruction in Preservice Teacher Education: Prospective Teachers' Levels of Media Literacy Skills
(Eskisehir Osmangazi University, Fac Education, 2018)This study aims to identify prospective teachers' levels of media literacy skills. This is a mixed-type study with explanatory sequential design. In the quantitative phase, 865 prospective teachers in a state university, ... -
The Problems International Students in Turkey Face in Learning Environments and the Problem-Solving Skills Preferred
(Nesibe Aydin Education Inst, 2016)The purpose of the study is to determine the problems international students studying in Turkey face in the learning environments and the problem solving skills preferred to solve these problems. The study is a qualitative ... -
A Proposal Of Teacher-Supported Model For Developing Primary School Students' Self-Directed Learning Skills (PTSSDLM)
(Turkish Education Assoc, 2016)In this research, it was aimed to develop self-directed learning (SDL) skills of primary school students attending 1st-4th years and to design a self-directed learning model (PTSSDLM) for 4th grades. Action research model ...