Başlık için Eğitim Bilimleri Enstitüsü listeleme
Toplam kayıt 1606, listelenen: 1-20
-
0-3 yaş işitme kayıplı çocuklarla aile eğitimlerini yürüten öğretmenlerin hizmet içi eğitim sürecinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmada, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı bir Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezinde (ÖERM) 0-3 yaş işitme kayıplı çocukların aile eğitimlerini yürüten öğretmenlerin ihtiyaçlarına dayalı mesleki gelişimlerinin hizmet ... -
11. sınıf öğrencilerinin fonksiyon kavramı kapsamında problem çözme sürecindeki düşünme yollarının incelenmesi
(Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Problem çözme, okul matematiğinin merkezinde yer alan en temel becerilerden biri olmanın yanı sıra matematik eğitimi alanyazının en çok odaklanılan çalışma alanlarından biridir. Problemin tanımı gereği, bir problemin ... -
19. yüzyıl sonrası Avrupa resminde deformasyon
(Anadolu Üniversitesi, 1992)Bu çalışmada, 19.yy. sonrası Avrupa Figuratif resminde deformasyon konusu incelenmiştir. Deformasyon sanatçının çevresinde algıladığı nesne ve figürlerin sanat yapıtında görülen nesne ve figür biçimleri halinde getirilmesi ... -
2005 yılı ve sonrasında kurulan resim bölümlerinde eğitim-öğretim sürecine ilişkin öğretim elemanı ve öğrenci görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Güzel Sanatlar Fakülteleri ülkemiz sanatının gelişimini sağlayan yükseköğretim kurumlarıdır. Bu kurumlarda yaşanacak her türlü gelişme ülkemiz sanatının gelişimine yansıyacaktır. Güzel Sanatlar Fakülteleri Resim Bölümlerinin ... -
2019 satranç öğretim programının satranç antrenörlerinin, okulöncesi öğretmenlerinin ve okulöncesi alan uzmanlarının görüşleri doğrultusunda incelenmesi
(2021)Okulöncesi dönemde çocukların öğrenme hızları en üst düzeydedir. Bu dönemde fiziksel ve zihinsel oyunlar, çocukların gelişimi için çok önemlidir. Çocukların gelişimine önemli katkısı olan zihinsel oyunlardan biri de ... -
3-7 yaş eğitim alan normal öğrencilerle, zeka yaşı 3-7 yaş eğitilebilir öğrencilerin resimlerinin renk, leke, çizgi kullanımı bakımından karşılaştırılması
(Anadolu Üniversitesi, 2005)This research has been undertaken to reveal and demonstrate that 'education of art' is not being fully utilized in the field of 'special education', yet. Not defined, yet, in the field of special education, education of ... -
4-12 yaş grubu öğrencilerinin resimlerinde figür kullanımı, figürlerin mekan ve elemanlar içindeki özellikleri, renk, leke ve çizgisel kullanımı bakımından değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Sanat eğitimi, insan özelliklerinin tümünü dikkate alan ve geliştiren bir yöntemdir. Bu yöntem bilinç, zeka ve yaratıcılık gibi tüm duyguların yönetimidir. Çocuğun sanat eğitimine önem verildiğinde sonuç, insan ve toplum ... -
4. ve 5. sınıflar fen ve teknoloji dersinin vatandaşlık eğitimi bakımından işlevselliği
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Bu araştırmanın amacı, İlköğretim 4.-5. sınıf Fen ve Teknoloji derslerinde vatandaşlık eğitiminin nasıl gerçekleştirildiği betimlemek ve açıklamaktır. Araştırmada, nitel araştırma yaklaşımı benimsemiş ve araştırma durum ... -
5 yaş grubu (48-60 aylık) çocukların sanat etkinliklerinde temsile dayanan taklit ve öykünmenin incelenmesine yönelik bir durum çalışması
(Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Geçmişten günümüze sanat insanların hayatında bir şekilde varlığını korumuş ve giderek önem kazanmıştır. Sanat eğitiminin gerekliliği günümüzde yadsınamaz duruma gelmiş, bununla birlikte okul öncesi eğitimin çocukların ... -
5. sınıf sosyal bilgiler programında sorumluluk, estetik ve doğal çevreye duyarlılık değerlerinin kazandırılmasına ilişkin öğrenci ve öğretmen görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu araştırmada, ilköğretim 5. sınıf sosyal bilgiler dersinde sorumluluk, estetik ve doğal çevreye duyarlılık değerlerinin öğrencilere kazandırılması sürecinin öğrenci ve öğretmen görüşlerine göre incelenmesi amaçlanmıştır. ... -
5th grade English teachers' evaluations of curriculum objectives
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Bu çalışmada 5. sınıf İngilizce öğretmenlerinin İngilizce programının özel amaçlarını taşımaları gereken özellikler açısından değerlendirmeleri amaçlanmıştır. Bu nedenle bir özel amacın taşıması gereken özellikler ilgili ... -
6. sınıf öğrencilerinin matematik yeteneğindeki cinsiyet farklılıkları : ÜYEP örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Bu araştırmada genel matematik yeteneğindeki ve matematik yeteneğinin alt becerilerindeki cinsiyet farklılıkları incelenmiştir. Araştırma, Anadolu Üniversitesi bünyesinde yer alan Üstün Yetenekliler Eğitim Programları ... -
6. sınıf sosyal bilgiler dersinde probleme dayalı öğrenmenin öğrencilerin girişimcilik düzeyine etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2021)Sosyal Bilgiler dersi, öğrencilerin çok boyutlu yaşam koşullarına uygun bilgi beceri ve değerlerle donatılmasını amaçlamaktadır. Sosyal Bilgiler eğitiminde yararlanılan öğrenme yaklaşımlardan probleme dayalı öğrenme de ... -
6. sınıf sosyal bilgiler dersinin kuantum öğrenme modeline göre işlenmesine yönelik bir karma yöntem araştırması
(Anadolu Üniversitesi, 2021)Sosyal bilgilerin amaçlarından biri öğrenilenleri günlük hayata aktarmaktır. Kuantum öğrenme modeli çeşitli tekniklerle öğrenmeyi keyifli, hızlı ve kalıcı hâle getirmeyi hedefler. Bu araştırmanın amacı, 6. sınıf sosyal ... -
7-12 yaş grubu çocukların resimlerinde kullandıkları benzer biçimler
(Anadolu Üniversitesi, 2006)7-12 Yaş dönemi, çocukların, eğitim öğretime ciddi anlamda adım attığı, fiziksel, psikososyal, zihinsel anlamda pek çok değişim yaşadığı önemli bir dönemdir. Çocuk bu farklılıkları yaşadığı süreçte, sanatsal anlamda da zor ... -
7. sınıf öğrencilerinin kanıtlama süreçlerinin ve bu süreçte ortaya çıkan kanıt işlevlerinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2021)Matematiksel kanıt ve muhakeme matematiksel ifadelerin doğruluğunun ya da yanlışlığının ikna edici nedenlerle gerekçelendirilmesini sağlaması bakımından matematiksel anlamanın ayrılmaz parçaları olarak, özellikle son ... -
7. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersindeki değerleri kazanma durumlarının incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Bu araştırmanın amacı, 7.sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler dersindeki değerleri kazanma düzeylerini ve değerleri kazanma düzeylerinde etkili olan faktörleri belirlemektir. Bu doğrultuda verilerin toplanmasında nitel ve ... -
8 yaşındaki işitme engelli öğrencilerde korunum kavramının değerlendirilmesi : Eskişehir Sağırlar Okulu ve Anadolu Üniversitesi İşitme Engelli Çocuklar Eğitim Merkezi'nde bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1987)Piaget'nin zihinsel gelişim kuramında yer alan zihinsel yapılardan korunum kavramı, olgunlaşmadan olduğu kadar ortam ve yaşantılardan da etkilenmektedir. Günümüzde işitme engelli çocuklara yönelik çeşitli eğitim ortamlarına ... -
8. sınıf öğrencilerinin gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımı altında eğitim kavramını oluşturma süreçlerinin APOS teorik çerçevesinde incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Günlük yaşamda "diklik", "yokuş", "bayır" gibi yansımaları sıkça görülen eğim, matematikte türev gibi kavramlara temel oluşturan önemli bir kavramdır. Bu araştırmada, günlük yaşamlarında eğim ile etkileşime girerek yoğun ... -
A-didaktik ortamdaki matematiksel oyunlarda öğrencilerin yansıtıcı oyun işlevlerinin belirlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Oyunların, matematik öğretimi amaçlarını karşılayacak nitelikte tasarlanabilmesi ve matematiksel süreçlerin yaşanmasına imkân verecek şekilde öğretim ortamının düzenlenmesini sağlaması açısından, Didaktik Durumlar Teorisi ...