4-12 yaş grubu öğrencilerinin resimlerinde figür kullanımı, figürlerin mekan ve elemanlar içindeki özellikleri, renk, leke ve çizgisel kullanımı bakımından değerlendirilmesi
Özet
Sanat eğitimi, insan özelliklerinin tümünü dikkate alan ve geliştiren bir yöntemdir. Bu yöntem bilinç, zeka ve yaratıcılık gibi tüm duyguların yönetimidir. Çocuğun sanat eğitimine önem verildiğinde sonuç, insan ve toplum yararına, zeka gelişimi veyaratıcılık olacaktır. Çünkü, sanat eğitimi öğrencilerin estetik duyarlılığını geliştiren, kendi güçlerini ve görsel gerçekleri tanımalarında önderlik eden, düşünme güçlerini artıran, sosyalleşmelerini ve yaratıcı bireylerin oluşmasını sağlayan bireğitim sistemidir. Çocukta sanat eğitimi gelişimi, bedensel ve zihinsel gelişmede olduğu gibi aşama aşama ilerler. Bu gelişim aşamaları, bedensel ve zihinsel gelişim aşamalarının sağladığı olanaklar çerçevesinde basitten karmaşığa, kolaydan zora doğru organik bir şekilde oluşur. Bu çalışma ile yukarıdaki düşünceler ışığında çocuğu tanımak, yaşlara göre resimsel gelişimini görebilmek için 4-12 yaş grubu öğrencilerinin resimlerinde figür kullanımı, figürlerin mekan ve elemanlar içindeki özellikleri (renk, leke ve çizgisel kullanımı) bakımından değerlendirmeye çalışılmıştır. Araştırmada 2006-2007 Eğitim Öğretim Yılı'nda, Yalova il merkezindeki Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı dört ilköğretim okulunda 4-12 yaş grubu öğrencilerinin resimlerinde figür kullanımı, figürlerin mekan ve elemanlar içindeki özellikleri, renk, leke ve çizgisel kullanımı bakımından incelenerek, yaş gruplarına göre çocukların resimsel özelliklerinin bilinmesinin sanat eğitiminin her alanında verimliliği arttıracağını umuyorum.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/3698
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [157]