Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorİnce, Metin
dc.contributor.authorÖztaş, Nebahat
dc.date.accessioned2015-10-13T17:42:56Z
dc.date.available2015-10-13T17:42:56Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3698
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 450225en_US
dc.description.abstractSanat eğitimi, insan özelliklerinin tümünü dikkate alan ve geliştiren bir yöntemdir. Bu yöntem bilinç, zeka ve yaratıcılık gibi tüm duyguların yönetimidir. Çocuğun sanat eğitimine önem verildiğinde sonuç, insan ve toplum yararına, zeka gelişimi veyaratıcılık olacaktır. Çünkü, sanat eğitimi öğrencilerin estetik duyarlılığını geliştiren, kendi güçlerini ve görsel gerçekleri tanımalarında önderlik eden, düşünme güçlerini artıran, sosyalleşmelerini ve yaratıcı bireylerin oluşmasını sağlayan bireğitim sistemidir. Çocukta sanat eğitimi gelişimi, bedensel ve zihinsel gelişmede olduğu gibi aşama aşama ilerler. Bu gelişim aşamaları, bedensel ve zihinsel gelişim aşamalarının sağladığı olanaklar çerçevesinde basitten karmaşığa, kolaydan zora doğru organik bir şekilde oluşur. Bu çalışma ile yukarıdaki düşünceler ışığında çocuğu tanımak, yaşlara göre resimsel gelişimini görebilmek için 4-12 yaş grubu öğrencilerinin resimlerinde figür kullanımı, figürlerin mekan ve elemanlar içindeki özellikleri (renk, leke ve çizgisel kullanımı) bakımından değerlendirmeye çalışılmıştır. Araştırmada 2006-2007 Eğitim Öğretim Yılı'nda, Yalova il merkezindeki Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı dört ilköğretim okulunda 4-12 yaş grubu öğrencilerinin resimlerinde figür kullanımı, figürlerin mekan ve elemanlar içindeki özellikleri, renk, leke ve çizgisel kullanımı bakımından incelenerek, yaş gruplarına göre çocukların resimsel özelliklerinin bilinmesinin sanat eğitiminin her alanında verimliliği arttıracağını umuyorum.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectResim -- Öğretim (İlk)en_US
dc.subjectYaratıcı yetenek, Çocuklardaen_US
dc.title4-12 yaş grubu öğrencilerinin resimlerinde figür kullanımı, figürlerin mekan ve elemanlar içindeki özellikleri, renk, leke ve çizgisel kullanımı bakımından değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeDört-oniki yaş grubu öğrencilerinin resimlerinde figür kullanımı, figürlerin mekan ve elemanlar içindeki özellikleri, renk, leke ve çizgisel kullanımı bakımından değerlendirilmesi.en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXIII, 112 y. : resim + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster