Konu "Okuma" için Eğitim Bilimleri Enstitüsü listeleme
Toplam kayıt 6, listelenen: 1-6
-
Doğal işitsel-sözel yöntemle eğitim gören işitme engelli çocuklarda okuma-anlama davranışlarının irdelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1987)Yapılan araştırma ile Anadolu Üniversitesi'ne bağlı İşitme Engelli Çocuklar Eğitim ve Araştırma Merkezi'ne devam eden 8-9 yaş gruplarındaki işitme engelli öğrencilerin okuma-anlama davranışları durum saptamalı tarama yöntemi ... -
The effect of extensive reading on the development of reading and writing skills of English preparatory class students
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Bir dilin etkili şekilde kendi ana bağlamında öğrenildiği, ikinci yararlı yöntem olarak ise o dilde kapsamlı okumanın dil becerilerini geliştirdiği düşünülmektedir. Kapsamlı okuma bir dili öğrenme sürecini destekleyici bir ... -
High school students' critical reading levels and the relationship between critical reading level and critical thinking dispositions and reading frequency
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Yaşadığımız yüzyıl “bilgi çağı” adı ile anılmaktadır. Bu adı almasının en önemli sebebi ise her saniye gelişen ve değişen bilgi yoğunluğudur. Bu yoğunluk insanları maruz kaldkıları bilgiyi eleştirel düşünmeyle ayıklamaya ... -
İlkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin geliştirilen bir okuma metnine göre okuma düzeylerinin saptanması
(Anadolu Üniversitesi, 1987)Araştırmanın amacı, Kütahya İl merkezinde ilkokul üçüncü sınıflarda belirli bir okuma metnine göre öğrencilerin okuma düzeylerinin saptanmasıdır. Düzeylerin saptanması okuma ve okuduğunu anlama boyutlarında ele alınmıştır. ... -
İşitme engelli kaynaştırma öğrencilerinin okuma becerilerinin formel olmayan okuma envanteri ile değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2016)İşitme engelli kaynaştırma öğrencilerinin okuma becerilerinin Formel Olmayan Okuma Envanteri (FOOE) ile değerlendirilmesini amaçlayan bu araştırma betimsel model olarak desenlenmiştir. Araştırmanın katılımcılarını Eskişehir ... -
İşitme engelli öğrenciler ve normal işiten öğrencilerin okuma becerilerinin formel olmayan okuma envanteri ile değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Okuma becerisi, bireyin akademik ve sosyal gelişiminde önemli bir yer tutar. Öğrencilerin okuma becerilerindeki güçlü ve zayıf yönlerin belirlenerek eğitim programlarının düzenlenebilmesi, okuma beceri ve stratejilerinin ...