Konu "Okuma (İlköğretim)" için Eğitim Bilimleri Enstitüsü listeleme
Toplam kayıt 7, listelenen: 1-7
-
Çoklu zeka temelli işbirliğine dayalı öğrenme yönteminin ilkokuma öğretiminde uygulanabilirliği
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Bu araştırmanın amacı, İlkokuma Öğretiminde Çoklu Zeka Temelli İşbirliğine Dayalı Öğrenme Yöntemi'nin uygulanabilirliğini sınamaktır. Araştırma gerçek deneme modellerinden "sontest kontrol gruplu model"e göre desenlenmiştir. ... -
Dengeli okuma yazma yaklaşımının Türkçe öğretiminde uygulanması : ilköğretim 5. sınıfta bir eylem araştırması
(Anadolu Üniversitesi, 2009)Bu araştırmanın genel amacı, ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama ve yazılı anlatım becerilerini geliştirmede dengeli okuma yazma yaklaşımının etkilerini incelemektir. Araştırma, dengeli okuma yazma ... -
İlköğretim birinci basamakta görev yapan öğretmenlerin ilkokuma yazma öğretiminde çözümleme ve bireşim yöntemlerinin etkililiğine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2005)İlkokuma yazma öğretimi, yalnızca eğitim sisteminin değil, yaşamboyu öğrenmenin de temelini oluşturmaktadır. Ancak, yapılan araştırmalar ilköğretimde okuma ve yazma öğretiminde başarısızlıkların görüldüğünü; başarısızlıkların ... -
İlköğretim öğrencilerinin çocuk kitaplarına ilişkin görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2009)Çocuk kitapları çocukların ilgi ve ihtiyaçlarını karşılayan, çocukların zihinsel, duygusal ve ruhsal yönden gelişimini destekleyen ve en önemlisi eğlenerek okudukları metinlerden oluşan edebi ürünlerdir. Çocuklar, ailesinde, ... -
İlköğretim öğrencilerinin konuşma ve yazma sürecinde metaforlardan yararlanma durumları
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Türkçe dersinde yazılı ve sözlü anlatım becerilerinin ilköğretimden başlanarak geliştirilmesi, öğrenme etkililiğinin artırılmasının bir gereği olarak görülmektedir. Bireyin, duygu ve düşüncelerini zengin bir biçimde ifade ... -
İlköğretim öğrencilerinin okuma ilgi ve alışkanlıklarının analitik olarak incelenmesi ve değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2006)21. yüzyılda, okuma yazma bilmeyen deği, öğrenmeyi öğrenememiş bireylerden söz edileceği öne sürülmektedir. Öğrenmeyi öğrenememiş bireylerin yetiştirilmesi, sürekli eğitim ve yaşam boyu öğrenmenini gerekliliğini ortaya ... -
Türkçe dersinde otantik görev temelli otantik materyal kullanımının öğrencilerin okuduğunu anlama, yazma becerileri ve yazma motivasyonları üzerindeki etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2016)İlkokulda çok önemli bir yeri olan Türkçe dersinin amacı kişiler ve toplumlar arasında etkili bir iletişim sağlanmasının ön koşulu olan dil becerilerinin öğrencilere etkili bir şekilde kazandırılmasıdır. Türkçe dersiyle ...