Ara
Toplam kayıt 13, listelenen: 1-10
Bireyle psikolojik danışma uygulaması süpervizyonunda Ayrıştırıcı Süpervizyon Modeli'ne dayalı grup süpervizyonu sürecinin yapılandırılması
(Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2019)
Bu çalışmanın amacı, yüksek lisans düzeyinde okutulan Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması (BPDU) dersi kapsamında yürütülen süpervizyon sürecini Ayrıştırıcı Süpervizyon Modeli’ne dayalı grup süpervizyonu süreci ile ...
Özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde dil ve konuşma terapisi hizmetinin sunulma süreci : bir eylem araştırması
(Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2019)
Türkiye’de özel gereksinimli öğrencilere okul dışı destek hizmet sunan özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri (ÖERM) kapsamında dil ve konuşma terapisi de giderek yaygın biçimde sunulmaya başlanan destek hizmetler arasında ...
Görsel sanatlar öğretmen eğitimi bağlamında görsel kültür öğretimi
(Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2019)
Bu araştırmanın amacı, 'Özel Öğretim Yöntemleri II' dersi kapsamında görsel sanatlar eğitimi bağlamında görsel kültür öğretiminin öğretmen adaylarına nasıl bir öğrenme-öğretme süreciyle gerçekleştirilebileceğidir. Bu ...
Özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde dil ve konuşma terapisi hizmetinin sunulma süreci : bir eylem araştırması
(Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2019)
Türkiye’de özel gereksinimli öğrencilere okul dışı destek hizmet sunan özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri (ÖERM) kapsamında dil ve konuşma terapisi de giderek yaygın biçimde sunulmaya başlanan destek hizmetler arasında ...
İlkokul düzeyindeki üstün yetenekli öğrencilere yönelik destek eğitim odasının yürütülmesinde karşılaşılan sorunlar ve sorunlara yönelik çözüm müdahaleleri
(Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2018)
Bu araştırmanın genel amacı bir ilkokulda üstün yetenekli öğrencilere yönelik düzenlenen destek eğitim odası uygulaması sürecinde karşılaşılan sorunların belirlenmesi ve bu sorunlara yönelik gerçekleştirilen müdahalelerin ...
Eser adı: Bütünleştirme uygulamalarının yürütüldüğü bir anasınıfında işbirliği ile öğretim (i-öğretim) yaklaşımının incelenmesi : bir eylem araştırması
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)
Bütünleştirme uygulamaların niteliğinin artması için ön koşullardan birisi destek özel eğitim hizmetlerinin sağlanmasıdır. İş birliği ile öğretim (i-öğretim) de bu destek özel eğitim hizmeti modellerinden biridir. Bu ...
Bir okul öncesi eğitim sınıfındaki kaynaştırma uygulamalarının özel eğitim danışmanlığı desteğiyle iyileştirilmesi : bir eylem araştırması
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Bu araştırma, Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) olan bir çocuğun kayıtlı olduğu bir okul öncesi sınıfındaki kaynaştırma uygulamalarının özel eğitim danışmanlığı (ÖED) desteğiyle iyileştirilmesinin amaçlandığı bir eylem ...
Görsel sanatlar eğitiminde görsel kültürün BİLSEM öğrencilerinin eleştirel düşünme becerilerine katkısı
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Bu araştırma ile Bilim ve Sanat Merkezlerinde (BİLSEM) görsel sanatlar yetenek alanındaki 10-13 yaş grubundaki öğrencilerin, görsel sanatlar eğitimi kapsamında yapılan görsel kültür temelli etkinliklerin onların eleştirel ...
Görsel sanatlar eğitiminde kavrama dayalı öğrenme
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
Günümüz dünyasında hızlıca değişen koşullar altında bilgiyi anlamlandırmak için daha farklı düşünme becerilerine ihtiyaç duyulmaktadır. Bu ihtiyaç görsel sanatlar eğitimini de kapsamaktadır. Kavrama dayalı eğitim, üç boyutlu ...
Okul öncesi eğitimde açık havada öğrenme deneyimlerine yönelik bir eylem araştırması : "Bahçe Çocuk'ta Öğreniyorum"
(Anadolu Üniversitesi, 2021)
Okul öncesi eğitim çağındaki çocuklar için doğa sınırsız keşifler barındırır. Günümüzde kapalı alanlarda geçirilen sürenin artması okul öncesi eğitimde çocukların açık hava ile buluşturmanın önemini arttırmaktadır. Araştırmacı ...