Gelişmiş Arama

Toplam kayıt 1234, listelenen: 41-60

    • Independent living needs of young adults with intellectual disabilities 

      Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü; 0000-0003-2693-6264; 0000-0001-8067-1602; Yıldız, Gizem; Cavkaytar, Atilla (2020)
      The aim of this study was to determine the independent living needs of young adults with intellectual disability (YAID) in preparing for adulthood and work life. This study was conducted using the phenomenological design, ...
    • Otizm spektrum bozukluğu olan bir çocuğa temel matematik becerilerinin öğretiminde baba eğitim programının etkililiği 

      Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; 0000-0002-9695-2414; 0000-0001-8067-1602; Aydın, Orhan; Cavkaytar, Atilla (Ankara Üniversitesi, 2020)
      Bu çalışmanın amacı baba eğitim programına katılan bir baba tarafından sunulan öğretimin otizm spektrum bozukluğu olan çocuğun temel matematik becerilerini edinmesi üzerindeki etkisini incelemektir. Bu amaç kapsamında ...
    • A study on the primary education curricula in the context of socialization, multiculturalism and democratic values 

      Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü; 0000 - 0002 - 7985 - 4871; 0000 - 0002 - 7005 - 7710; Adıgüzel, Oktay Cem; Karagöl, İbrahim (2020)
      his study aims to examine the primary education curricula prepared in 2017 in the context of gaining socialization, multiculturalism and democratic values. Analyses are carried out on the basis of social adaptation, social ...
    • The Relationship between the personality traits of prospective teachers and their conflict management styles 

      Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; 0000-0003-1774-5108; 0000-0001-7830-2584; Kalaycı Türk, Yasemin; Ceylan, Müyesser (2020)
      Conflict management styles are related to the behaviours the individials show dealing with conflicts. There are different factors effecting individuals’ conflict management styles. Personality traits are one of these main ...
    • Yetişkinliğe geçişte ilk adım: gelişimsel yetersizliği olan bireyler ve kariyer eğitimi 

      Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü; 0000 - 0002 - 0285 - 4152; 0000 - 0003 - 2443 - 0884; Artar, Tahir Mete; Ergenekon, Yasemin (Kastamonu Üniversitesi, 2020)
      Bu çalışmanın amacı, gelişimsel yetersizliği olan bireylerin yetişkinlik yaşamının önemli bir parçası olan kariyer, kariyer gelişimi ve kariyer eğitimi kavramlarının açıklanması ve erken çocukluk döneminden itibaren ...
    • Development of a multidimensional computerized adaptive test based on the bifactor mode 

      The purpose of this study was to conduct a real - time multidimensional computerized adaptive test (MCAT) using data from a previous paper - pencil test (PPT) regarding the grammar and vocabulary dimensions ...
    • Gelişimsel yetersizliği olan yetişkinler için ihmal edilen bir zaman dilimi: serbest zaman 

      Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalı; 0000-0002-0285-4152; 0000-0003-2443-0884; Artar, Tahir Mete; Ergenekon, Yasemin (Ankara Üniversitesi, 2020)
      Bu çalışmanın amacı, gelişimsel yetersizliği olan yetişkinlerin yaşamında önemli bir yer kaplayan serbest zaman kavramına yönelik temel kavramların açıklanması, gelişimsel yetersizliği olan bireylerin serbest zaman ...
    • Erken çocukluk dönemi otizm spektrum bozukluğunda aile merkezli müdahaleler 

      Orum-Çattık,Esra (Ankara Üniversitesi, 2020)
      Aile çocuğun yaşamında önemli yeri olan gelişimini destekleyerek onun yaşadığı toplumun kurallarına uygun olarak yetişmesini sağlayan toplumsal bir kurumdur. Tipik gelişen çocuklar birçok beceri ve davranışı aileleriyle ...
    • İşitme engelli kaynaştırma öğrencilerinın okuma becerilerinin formel olmayan okuma envanteri ile değerlendirilmesi 

      Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi; 0000-0001-5580-280X; 0000-0002-2395-0733; 0000-0002-9612-9858; Genç, Tamer; Girgin, Ümit; Karasu, Pelin H. (Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2020)
      Okuma becerilerinin değerlendirilmesi; öğrencilerin okuma sürecindeki gereksinimlerinin belirlenmesinde, gereksinimleri karşılamaya ilişkin eğitim programının planlanmasında ve kullanılacak stratejilerin belirlenmesinde ...
    • Türkçe fonolojik farkındalık testi: geliştirilmesi, geçerlilik ve güvenirlilik çalışması 

      4;0-8;11 yaş aralığındaki tipik gelişim gösteren çocukların fonolojik farkındalık becerilerini ölçen geçerli ve güvenilir bir test geliştirmektir. Gereç ve Yöntemler: Türkçe Fonolojik Farkındalık Testi (FFT), dört dilbilimsel ...
    • Anadolu-Sak Zekâ Ölçeği’nin (ASIS) sosyal geçerlik çalışması 

      Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü; 0000-0001-8884-6171; 0000-0001-7262-3563; 0000-0001-6312-5239; Tamul, Ömer Faruk; Bal Sezerel, Bİlge (Pamukkale Üniversitesi, 2020)
      Bu çalışmada Anadolu-Sak Zekâ Ölçeği’nin (ASIS) sosyal geçerliği araştırılmıştır. Veri toplama aracı olarak 40 maddeden oluşan “ASIS Uygulayıcı Değerlendirme Anketi (ASISUDA)” kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcıların ...
    • Uzaktan öğrenme ortamı olarak televizyon: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi ingilizce programları 

      Anadolu Üniversitesi; 0000-0002-2327-8430; 0000-0003-4706-5808; Sağlık Terlemez, Mediha; Özcan, Fatma Hülya; Öztürk, Serap; Batmaz, Bülent (Anadolu Üniversitesi, 2018)
      Görüntünün; eğitim süreci içinde motive edici, çekici ve çok güçlü bir araç olduğu kanıtlanmıştır ve öğretme ve öğrenmede ufuk açar. Görüntü, öğrencilerin anlamasında deneyimsel değerdir ve kişisel gelişme sağlar. ...
    • Özel eğitimde dijital destek: yardımcı teknolojiler 

      Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü; Sani Bozkurt, Sunagül (Anadolu Üniversitesi, 2017)
      Kaynaştırma/bütünleştirme ve evrensel tasarımın öneminden yola çıkarak başta özel gereksinimi olan bireyler olmak üzere tüm bireylerin bilgiye ulaşımını kolaylaştıran bir ortam hazırlama son zamanlarda giderek önem ...
    • Uzaktan eğitimin üstün zekâlı öğrencilerin eğitimindeki yeri 

      Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi; Cırık, Mevlüt (Anadolu Üniversitesi, 2016)
      Bu çalışma, uzaktan eğitimin üstün zekâlıların eğitiminde kullanılmasıyla ilgili literatürdeki araştırmaları incelemek üzere yapılmıştır. Çalışmada örgün eğitim ile uzaktan eğitimin karşılaştırılması yapılmıştır. Ayrıca ...
    • Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi bölümlerinde internet destekli öğrenme ortamlarının oluşturulması 

      Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi; Ünalan, Halit Turgay (Anadolu Üniversitesi, 2016)
      Bu çalışmada; Eğitim Fakülteleri Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş Öğretmenliği Programlarında yer alan Grafik Tasarımı derslerinin İDESE (İnternet Destekli Sanat Eğitimi Projesi) ile sunulmasının, öğrencilerin öğrenme ...
    • Çevrimiçi uzaktan öğrenme: bir araştırma gündemine doğru 

      Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi; Akgün Özbek, Ela (Anadolu Üniversitesi, 2015)
      Olaf Zawacki-Richter ve Terry Anderson’un editörlüğünü üstlendiği Çevrimiçi uzaktan öğrenme: bir araştırma gündemine doğru adlı kitap daha önce Zawacki-Richter’in 2009 yılında gerçekleştirdiği Delphi çalışmasında belirlemiş ...
    • En az konuşulan en çok merak edilen: Zihin yetersizliği olan yetişkinlerde cinsellik 

      Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü; 0000- 0003-2693-6264; Yıldız, Gizem (Anadolu Üniversitesi, 2020)
      Zihin yetersizliği olan bireylerin özellikle ergenlik döneminden itibaren en çok desteğe gereksinim duydukları ve ailelerin konuşmaya en fazla çekindiği konu cinselliktir. Cinsellik sosyokültürel normlardan etkilenen bir ...
    • İlköğretim kaynaştırma uygulamalarında sınıf içi geçişleri kolaylaştıran stratejiler 

      Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; 0000-0002- 6565-0819; 0000-0003-2443-0884; Erbaş, Esra; Ergenekon, Yasemin (Anadolu Üniversitesi, 2020)
      Kaynaştırma uygulamalarının yürütüldüğü sınıflarda eğitim alan gelişimsel yetersizliği olan öğrenciler gün içinde birçok etkinlik, ders ve ortam arasında farklı geçişler yaşamaktadır. Tipik gelişen öğrenciler için bu ...
    • Sanat eğitiminde eğitsel bir araç olarak çocuk sanat kitapları 

      Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü; 0000-0002-4036-9051; Bolat Aydoğan, Kibar Evren (Anadolu Üniversitesi, 2020)
      Çocukların sağlıklı bir şekilde gelişmeleri için, onların ilgisini çeken, ihtiyaçlarına ve algı düzeylerine uygun kitaplarla etkileşimde olmaları gerekmektedir. Çünkü çocuklara yönelik yapıtlar, onların hayal güçlerini, ...
    • Vietnam eğitim sisteminde eğitim yöneticilerinin yetiştirilmesi 

      Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü; 0000-0001-7830-2584; 0000-0002-9047- 372X; 0000- 0003-2981-3278; Ceylan, Müyesser; Nur, Kısmet; Şihkamalova, Venera (Anadolu Üniversitesi, 2020)
      Bu araştırmanın genel amacı; Vietnam Eğitim Sistemi’nin ve eğitim yöneticilerinin yetiştirilmesinin incelenmesi ve Türkiye’deki uygulamalarla karşılaştırılmasıdır. Bu amaç doğrultusunda yerli ve yabancı kaynaklar ...