Başlık için İletişim Bilimleri Fakültesi listeleme
Toplam kayıt 275, listelenen: 44-63
-
The death penalty": representation of the Treaty of Sèvres in the İstanbul press in 1920
(OSAMER ve Mahya Yayınları, Aralık 201)This study seeks to dig a less studied area of Turkish press history and uncover how a crucial crisis period of the Ottoman Empire, just before the downfall, was discussed in the capital of Empire. Ottoman press history ... -
Değişen radyoculuk anlayışını yeniden okumak: Kaybedenler kulübü
(2013)Ülkemizde radyo dünyasını anlatan flmlerin yoksunluğu, Kaybedenler Kulübü (Tolga Örnek, 2011) flmine ayrı bir önem atfetmektedir. Sinemanın toplumsal tarihi ve bu tarih içinde belli dönemleri yorumlama gücüne sahip bir ... -
Değişen yasalar perspektifinden yeni medya haberciliğinin etik sorunları
(Anadolu Üniversitesi, 2019)Etik sorunlar ve bunların çözümüne ilişkin davranış kuralları ve düzenlemeler, genellikle gazetecilik örgütleri, yayın kuruluşları ve yetkilendirilmiş kamu kurumları aracılığıyla yürütülür. Gazetecilik örgütlerinin ... -
Designing motivational learning systems in distance education
(2008)The designing of instruction, when considered as a process, is the determination of instructional requirements of the learner and development of functional learning systems in order to meet these requirements. In fact, as ... -
Designing web-based collaborative learning
(Wit Press, 2005)Web-based collaborative learning is gaining popularity among educators. Many authors contend that collaboration is one of the most important aspects and potential strengths of web-based learning. Learners of web-based ... -
Digital access and human development
(Computational Mechanics Publications LTD, 2006)Human development has traditionally been associated with factors in the economy, health, and education. In recent years, however, access to digital technologies has been considered a significant indicator of sustainable ... -
The Disaster Movie and its Implications for Genre Theory
(2008)Bu araştırmanın konusu 1953-59, 1972-79, 1993-96 olmak üzere üç ayrı dönemde Amerika'da felaket filmlerinin üretimindeki artıştır. Bu dönemlerin temel özelliği söz konusu türde çok az filmin gösterime girdiği belirgin zaman ... -
Does "it" work in Turkey? A network agenda-setting research
(2020)Traditional agenda-setting researches based on the media’s claim to be effective in public opinion, second-stage agenda-setting researches have emerged at the end of the 1990s. Following these studies which support the ... -
Does allergic rhinitis affect communication skills in young adults?
(Springer, 2016)Allergic rhinitis (AR) is a chronic disorder with a high prevalence in the general population. The symptoms of AR can impair the cognitive capabilities of the affected people. The study of communication skills and AR ... -
Doğunun Paradoksu, Batının Özdeşliği ve Çağdaş Anlatı Sineması
(2006)Doğu ve batı kavramları yalnızca coğrafya olarak değil, içinde yaşadığımız dünyayı, insanı, yaşamı anlama ve anlamlandırma bağlamında da farklı yönlere işaret eder. Doğu kültürü ve Batı kültürü olarak adlandırılan bu ayrımın ... -
Dramatisation of history: The queen
(2011)Bu çalışma The Queen (Kraliçe) adlı İngiliz filmini tarihsel filmlerdeki gerçeklik ile kurmaca arasında süregelen tartışma bağlamında, “Hollywood tarafından anlatılan tarihin” yakın geçmişe dair algı üzerindeki etkisi ... -
Duygusal zeka boyutunda yazılı medyada görsel tüketim
(2009)Günümüzde medya, görsel okuryazarlık gelişimini etkileyen ve duygusal zekâ iletisi taşıyan önemli bir araç konumundadır. Medyadaki görsel mesajlar, asıl anlamlarının yanında birçok alt ya da yan anlamı da taşıyabilmektedir. ... -
Dünya Sağlık Örgütü Avrupa Obezite İle Mücadele Bakanlar Konferansının Öncesi ve Sonrasında Obezitenin Gazetelerde Sunumu
(2016)Bu çalışmada sağlık iletişimi bağlamında 2006 yılında İstanbul'da gerçekleştirilen Dünya Sağlık Örgütü Avrupa Obezite ile Mücadele Bakanlar Konferansı öncesinde ve sonrasında obezitenin gazetelerde nasıl sunulduğunun ... -
The effectivenes of online and off line word of mouth messages on traditional course choice at tertiary level
(2009)This study aims to explain how bachelor of communications students who are enrolled to various courses at Anadolu University value word-of-mouth messages in making a course decision. Use of WOM as a marketing tool in ... -
The effectiveness of online and off line word of mouth messages on traditional course choice at tertiary level
(2009)This study aims to explain how bachelor of communications students who are enrolled to various courses at Anadolu University value word-of-mouth messages in making a course decision. Use of WOM as a marketing tool in ... -
Endüstriyel Futbol Çağında "Taraftarlık"
(2008)Bu makale, futbol alanında özellikle piyasalaşma temelinde belirlenen değişim süreçlerini genel olarak değerlendirme ve bu süreçlerle birlikte tartışılabileceği düşünülen ‘taraftarlık’ kavramının incelenmesi üzerine ... -
Endüstriyel Futbolla Birlikte Değişen Haber Pratikleri: Eskişehirspor Örneği
(2015)Bu çalışmada, 2008 yılında Türkiye Süper Ligi'ne çıkan Eskişehirspor'la ilgili haber yapan spor muhabirlerinin, değişen haber pratikleri araştırılmıştır. Eskişehirspor'un Süper Lig'e çıkışı, endüstriyel futbolun dinamikleriyle ... -
Eskişehir Basını Neden Tiraj Kazanıyor?
(2006)Yaygın gazetelerin satış rakamlarında yıllardır önemli bir hareketlilik dikkati çekmezken, Eskişehir basınında son iki yıldır neredeyse hem yayınlanan gazete sayısı hem de gazetelerin toplam satış rakamı ikiye katlanmıştır. ... -
Eskişehir Kent Basını ve Gazeteciliği Üzerine Bir Profil Denemesi: Gazetecilerin Kent Basınına İlişkin Tutumları
(2007)Bu çalışmanın konusunu, tekelleşmiş yaygın basın karşısında, Eskişehir özelinden yola çıkarak kent basınının ve gazeteciliğinin öneminin ortaya konulması oluşturmaktadır. 2007 yılı itibariyle Eskişehir’de günlük olarak ... -
Eskişehir Ölçeğinde Yerel Gazete Okuma Alışkanlığı ve Okur Beklentileri Üzerine Bir Alan Araştırması
(2006)Eskişehir ölçeğinde alan araştırmasına dayalı bu çalışmada, okurun yerel gazete okuma alışkanlığının doğası tanımlanmaya çalışılmıştır. Demografik özellikler, yerel gazete okuma alışkanlığı ve yerel gazetelerden beklentiler ...