Yazar "Anadolu Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü" için İletişim Bilimleri Fakültesi listeleme
-
Ad Avoidance and Distance Education Marketing: How Ad Avoidance Can Affect Distance Education Advertising
İspir, Bilge N. (Igi Global, 2012)All distance education institutions need inform their target audience (in this case, target students) about their education programs. In order to do this, distance education institutions apply some marketing communication ... -
Analysis of Advertisement within a Dramatic Framework: A TV Commercial in Terms Absurd Dramaturgy
Yıldız, Serdar (İstanbul University, 2018)This study was carried out with the thought that, as an interdisciplinary field, advertising is closely related to art as well as to various branches of science. The research is grounded on Stern's (1990) study of advertising ... -
Applying the Corporate Identity in Mega Universities' Web Sites
Öztürk, Canan Mesude (Igi Global, 2011)It can be seen that due to increasing importance of public relation efforts, mega universities started to assign more place to corporate identity elements in their web pages. Those universities also include visual corporate ... -
Bütünleşik Pazarlama İletişiminin Türkiye'deki Yansımaları: Reklam ve Halkla İlişkiler Ajanlarına Yönelik Bir Araştırma
Oyman, Mine; İnam, Özgül (2007)Bütünleşik pazarlama iletişimi (BPİ) kavramı ve unsurları son yıllarda tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de iletişim alanı çalışanları ve akademik çevreler arasında tartışılmaktadır. BPİ ile ilgili literatürde; kültürler-arası ... -
A cross-cultural comparison of female nudity in print advertising
Kutlu, O.; Gündüz, G. Y. (Common Ground Research Networks, 2011)The use of erotic stimuli in print advertising has become almost commonplace in current advertising practices. Advertising communicates through verbal and non-verbal elements. In recent years, researchers have realized the ... -
An evaluation of source effects in consumer generated ads
Çınar, Naim (University Navarra, Serv Publicaciones, 2018)The continuous advancement in information and communication technologies transforms the media and its audiences. The new media environment has provided the audiences with a great control power over the media consumption ... -
Marka Farkındalığı Oluşturmada Sponsorluk ve Rolü: Eskişehir Sinema Günleri'ne Yönelik Bir Değerlendirme
Yılmaz, Ayhan R. (2007)Sponsorluk, kuruluşlar ve markaların pazarlama ve halkla ilişkiler amaçlarını gerçekleştirmek için yoğun olarak kullandıkları bir pazarlama iletişim aracıdır. Günümüzde birçok alanda gerçekleştirilen sponsorluğun kuruluş ... -
Men in Turkey and Their Changing Images in Magazine Advertisements
Onay, Atılım (İstanbul University, 2017)Today, it is frequently argued in literature that in this century, wherein societies are visibly undergoing rapid change, this change is also effected men. Men are being forced to change due to technological progress and ... -
On Knowing: Whether One Knows
Akıncı, Semiha (Springer, 2009)I will start with a poem, which I intend to tie up to this poem firstly in response to one of my frequent lamentations concerning the lack of imagination common to most of us and secondly of Kant for the lead he gave the ... -
Örgütsel sinisizm, örgütsel destek ve örgütsel adalet ilişkisi: Elektrik dağıtım işletmesi çalışanları örneği
Tokgöz, Nuray (2011)Çalışmanın amacı, örgütsel sinisizmin öncülü olarak örgütsel adalet ve örgütsel desteğin modellenmesini incelemektir. Sözü edilen ilişkileri analiz edebilmek için hizmet sektöründe faaliyet gösteren, merkezi Eskişehir’de ... -
Using of marketing communication for distance education institutions
Yılmaz, Ayhan R. (2005)[No abstract available]